bruine lens voor zonnebril op zonnige dagen het beste voor mtb'ers?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mountainbike1111
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 17 feb 2020 21:39

bruine lens voor zonnebril op zonnige dagen het beste voor mtb'ers?

Bericht door mountainbike1111 »

Ik heb de agu takatsu, daar zit nog enkele glazen in, zwarte, doorzichtige en nog een bruine lens. Ik heb al opgezocht welke lens wat doet:

Zwart: Zonnige dagen
Doorzichtig: Voor zand, modder en regen
Geel: Wanneer het donker is (helaas niet inbegrepen bij mijn zonnebril)
Bruin: voor meer diepte, contrast en UV straling


Nu vraag ik mij af of dat de bruine lens het populairst is voor mountainbikers op zonnige dagen met als reden dat de bruine lens meer diepte en contrast geeft bijvoorbeeld om de diepte van putten en de grote van de boomworstels beter te kunnen inschatten. Misschien allemaal beetje te ver gezocht, maar als ik zo naar de foto kijk van het nieuwsartikel van 21 maart, heeft die persoon ook een bruine lens, maar dan wel spiegelend, maar als je naar het binnenste kijkt zie je duidelijk dat het bruine lens is. Of misschien is het gewoon toeval dat deze persoon een bruine lens heeft genomen om dergelijke redenen??

Misschien was dit een domme vraag, want sowieso is bruine lens beter voor de mountainbikers onder ons, want we rijden in bossen en daar komt al amper zonlicht door, als je de zwarte lens zou dragen zie je bijna niks meer.... :roll: Maarja, ben toch altijd wel eens benieuwd wat jullie ervaring is, ik denk dat velen deze fout maken om een zwarte lens te gebruiken en daarna erachter komen dat een zwarte zonnebril te donker is in het bos :lol:

https://mountainbike.be/nieuws/detail/c ... llonia-cup

Afbeelding
Plaats reactie