mtb schoen voor de winter

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb onlangs de X-celsius gekocht en had dat al veel eerder moeten doen. Geen gedoe meer met overschoenen...
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door profi »

Hoe zit dat met de maat voor winter schoenen , zelfde maat als je zomer schoen of nog een maat groter 🤔
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door spaghetti_2 »

Zelfde maat (tenzij je graag 2 paar skisokken draagt)
eddymoerenhout
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 dec 2021 16:28

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door eddymoerenhout »

Ik heb ook de Northwaoce celcius arctic en ben super tevreden over deze schoenen. Eén minpunt : na het gebruik ruiken deze naar kattepis en is het bijna onmogelijk om ze binnen te laten drogen. Heeft er iemand een remedie om deze vervelende geur weg te krijgen?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door chrisper »

Natte schoenen laat je best drogen met kranten papier in.
K heb deze schoenen ook gehad, met zelfde probleem, maar met kranten papier erin was het beter.
Nu met de shimano's mw701 heb ik dit niet, ook niet als ik krantenpapier es vergeet
Vreemd, misschien eigen aan gebruikt materiaal of lijm
eddymoerenhout
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 dec 2021 16:28

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door eddymoerenhout »

Bedankt voor de reactie. Ik heb dit ook al geprobeerd maar het resultaat was miniem. Ik heb wel al gehoord van andere mensen die deze schoenen hebben, dat zij dezlfde klachten hebben.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door Joverowa »

Iedereen spreekt meestal over een warme en waterdichte schoen. Maar met wat fietsen jullie dan in de lente/zomer en herfst als je gewoon droge voeten wil hebben maar geen overkookte??

Ik ben de overschoenen ook beu, maar ik ben bang dat ik met de schoenen waar jullie het over hebben enkel maar op zeer koude winterdagen mee kan fietsen. En geef toe, die hebben we dit jaar nog niet gehad...
Tot nu toe rij ik enkel met mijn gewone MTB schoentjes en een regencover. 1 keer al eens met mijn neoprene overschoenen omdat het 1 graad was...
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door chrisper »

Ik heb voor in de zomer schoen met wat meer ventilatie, zo schoenen die hier en daar onderbroken worden met soort 'gaas' voor de ventilatie, als je begrijpt wat ik bedoel.
In de vochtige omstandigheden gebruik ik gewone volledig gesloten schoenen als het niet koud is.
In de winter dan de water en winddichte warme schoenen, bij kouder dan 3 gr ongeveer
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: mtb schoen voor de winter

Bericht door i-Mac »

Plaats reactie