Mat voor de rollen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Mat voor de rollen

Bericht door alain »

Blijkbaar maken mijn rollen ( Bkool ) nog te veel lawaai op zolder...de zoon klaagt van het lawaai
Momenteel ligt er een stuk tapijt onder maar ben benieuwd wat onder jullie rollen ligt
Zijn de matten van Tacx, Elite zo veel beter dan een piepschuim matje ?
Of zijn er betere alternatieven ?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Mat voor de rollen

Bericht door madskatingcow »

Ik heb een Wahoo KICKR Training Floormat, rubber. Zeer tevreden van.

Voordien een Tacx T2915 (rubberen mat, niet die stoffen versie). Heeft 3 jaar dienst gedaan, iets kleiner dan de Wahoo.

Waar je met die rubberen matten moet opletten is bij het opstappen als je race schoenen hebt. Draai je 90° graden, maak je scheuren met de schoenplaatjes in het rubber.
Ik heb nog een aparte deurmat links van de fiets op de mat. Een mat op een mat :-D
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Mat voor de rollen

Bericht door Supernaut »

ik dacht dat " echte bikers " altijd door weer en wind , buiten trainde .
De leuze is hier toch " hoe vettiger , hoe prettiger " .
NIET DUS :^o
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Mat voor de rollen

Bericht door madskatingcow »

Supernaut schreef:ik dacht dat " echte bikers " altijd door weer en wind , buiten trainde .
De leuze is hier toch " hoe vettiger , hoe prettiger " .
NIET DUS :^o
Échte bikers rijden dag én nacht he, zelfs binnenskamers.
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: Mat voor de rollen

Bericht door alain »

MTB is en blijft een zomersport
Ik zie dit echt niet meer zitten om na een modderige rit nog een uur aan mijn fiets zitten kuisen en smeren
Dan nog liever een ritje met de koersfiets in het weekend
En in de week op de rollen is praktischer qua work - life balance ;)
Maar we gaan hier toch geen polemiek starten, zolang iedereen fietst is het ok
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Mat voor de rollen

Bericht door Prospeer »

Als ik het goed begrijp heb je het systeem waarbij je met je achterband de rollen in beweging zet?
Die maken sowieso iets meer lawaai dan een direct-drive systeem (systeem zonder achterwiel in de fiets, zoals bvb een Wahoo Kickr)

Je kan opteren voor een speciale trainingsband (al iets minder lawaai en slijtage dan een gladde koersband), maar die geluidsvermindering is verwaarloosbaar.

Zelf heb ik een direct-drive systeem, en daaronder ligt een 'Kinetic Trainer Floor Mat T-741', omdat deze iets goedkoper was dan de Tackx / Wahoo mat. Als er geen radio of tv speelt, kan je de rollen nog horen, maar dit is echt minimaal. Denk wel dat deze rubber mat een groot deel van de trilling (geluid) weg neemt, dus k zou t wel overwegen als ik jou was.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Mat voor de rollen

Bericht door Flip FSR »

Ik denk iets van 15€/m², die vierkante matjes dei in elkaar passen bij de Decathlon. Zijn perfect.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mat voor de rollen

Bericht door RigolleM »

Als je stil wilt trainen binnenshuis is een direct drive trainer uw enige oplossing, een mat onder een gewone (smart) fietstrainer gaat niet veel oplossen.
Plaats reactie