wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

BertG schreef:Nu ik er aan denk, ik heb een pomp gehad die in een drinkbus paste, dus kan ook wel in zadeltas wss. Nooit zot geweest van bommekes voor MTB, in een ietwat volumineuze 29" band moet al redelijk wat lucht.
Vreemd, moet minder lucht (bar/PSI) in dan een koersband. Meestal kwam ik met een halve Co2 cartrigde al toe bij het MTB'en. Ik ben in de beginperiode van het tubeless rijden, spreek over meer dan 10 jaar terug, en toen massa's bommetjes er door gejaagd.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door BertG »

RigolleM schreef:
BertG schreef:Nu ik er aan denk, ik heb een pomp gehad die in een drinkbus paste, dus kan ook wel in zadeltas wss. Nooit zot geweest van bommekes voor MTB, in een ietwat volumineuze 29" band moet al redelijk wat lucht.
Vreemd, moet minder lucht (bar/PSI) in dan een koersband. Meestal kwam ik met een halve Co2 cartrigde al toe bij het MTB'en. Ik ben in de beginperiode van het tubeless rijden, spreek over meer dan 10 jaar terug, en toen massa's bommetjes er door gejaagd.
Eerlijk gezegd, kan goed, heb ook maar één keer CO2 moeten gebruiken. Om de één of andere reden geeft een pomp mij psychologisch meer zekerheid al rij ik bijna nooit nog lek, lucht is er genoeg. Heb is mijn twee banden tegelijk lekgereden in de Voerstreek en van die toestanden, was wel pre-tubeless.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Jumping Jack »

Dat de druk in een mbt-band (bar / Psi) lager is dan in een koersband, wil niet zeggen dat er minder volume (liter) lucht in zit é. In een mbt band zit er meer lucht dan in een koersbandje.

https://images.app.goo.gl/H6cEWa7MvsynNh346
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

Jumping Jack schreef:Dat de druk in een mbt-band (bar / Psi) lager is dan in een koersband, wil niet zeggen dat er minder volume (liter) lucht in zit é. In een mbt band zit er meer lucht dan in een koersbandje.

https://images.app.goo.gl/H6cEWa7MvsynNh346
Hebt gelijk... was nog vroeg vanochtend en geantwoord tussen 2 conf.calls door... ](*,)

Maar alsnog heb je met 1 cartrigde genoeg om één band op te blazen. Wordt wel lastig als je constant blijft lekrijden, dan brengt een pomp wel redding. Lange ritten met MTB rij ik nooit alleen, en mijn bike buddies hebben altijd pompjes bij, maar de laatste jaren sinds de banden beter geoptimaliseerd zijn voor tubeless te rijden, rij ik zelden lek.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb toch meestal een klein pompje mee (lezyne) , past in de achterzak en weegt weinig. Handig als je bv maar een beetje moet bijpompen.
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door [DHB]KweNi »

Ik heb deze: https://www.mantel.com/topeak-race-rocket-hp-minipomp" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zit een houder bij voor onder je drinkbushouder.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Jumping Jack »

[DHB]KweNi schreef:Ik heb deze: https://www.mantel.com/topeak-race-rocket-hp-minipomp" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zit een houder bij voor onder je drinkbushouder.
Bij die van mij ook, maar die houder zit op de hardtail. op de fully vind ik het storend staan 8) . Plus, de pomp wordt erg vuil in de houder.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

Jumping Jack schreef:Ik heb toch meestal een klein pompje mee (lezyne) , past in de achterzak en weegt weinig. Handig als je bv maar een beetje moet bijpompen.
Ik neem minder en minder mee als ik ga fietsen... De tijd dat mijn achterzakken uitpuilde met van alles zijn voorbij. Enkel de kleinste zadeltas waar een biba, 2x CO2 en CO2 pomp in past.
Een mini-toolsetje met inbus 4&5, powerlink, schroevendraaiertjes (kruis/plat), bandenlichters, mesje en dynaplug -> past allemaal in een klein neopreen zakje en weegt bijna niks. Mijn ID en cyclo.be kaart, iPhone en wat repen/gellekes. Met de koersfiets laat ik de toolset al achterwege...
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Ratchet »

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, zelfs als ik maar een half zakje houtskool en de bbq in mijn chinese camelback meeneem dan verkleurt mijn aliexpress shirt van 1€ (+verzending) ook redelijk hard...(smiley en sarcasme alarm)
Plaats reactie