wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

Dickie schreef:Zal vnl van het type rugzak afhangen.
Ik heb een kleine Camelbak die ik 99% zonder drinkblaas gebruik, die zit met reparatiegerief, reservebiba, slot, portefeuille en gsm goed gevuld.
Zit ook tamelijk vast op zijn plaats, dat vermijdt ook al sleet.
Je kan ook een zadeltas monteren om gerief in te steken.
Een zadeltas heb ik en lijkt mij ook de beste oplossing hoor. Ben van plan 2 bidons te hangen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

mountainB schreef:
RigolleM schreef:
BertG schreef:Ik ij al jaar en dag met een rugzak en ik heb nog nooit iets gemerkt van slijtage daardoor. Ik draag wel niks waarop vanalles geprint is etc., meestal Gore.
+1

Jaren met rugzak gereden en nooit last gehad van beschadiging aan mijn fietstruien. Er staan wel prints op mijn shirts van (ex)-club of fietsenzaak. Merk: Bioracer vooral... De beschadiging van mijn truien kwamen meestal van tuimelpertes :-D

Btw. Lycra en MTB is zo gay!
Ik doe alleen aan MTB race en dan draag je uiteraard lycra! Kijk maar op google afbeeldingen en zoek maar op "MTB race". Als jij vind dat die allemaal zo gay zijn, wat doe jij hier dan nog eigenlijk nog?
Had er beter een smiley achter gezet, om te vermijden dat ik op jou lange tenen zou trappen. #coronasarcasme

Draag je tijdens uw MTB race een rugzak? Dat zie je niet veel op de google afbeeldingen :roll: =D>

Btw. ligt de competitie niet stil? Waar rij je dan nog uw races? (o)
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

RigolleM schreef:
mountainB schreef:
RigolleM schreef: Ik doe alleen aan MTB race en dan draag je uiteraard lycra! Kijk maar op google afbeeldingen en zoek maar op "MTB race". Als jij vind dat die allemaal zo gay zijn, wat doe jij hier dan nog eigenlijk nog?
Had er beter een smiley achter gezet, om te vermijden dat ik op jou lange tenen zou trappen. #coronasarcasme

Draag je tijdens uw MTB race een rugzak? Dat zie je niet veel op de google afbeeldingen :roll: =D>

Btw. ligt de competitie niet stil? Waar rij je dan nog uw races? (o)
Begin mij niet te ondervragen hé, want ik ben een amateur en ik wil ook geen koersfiets. Ik volg gewoon de mtb routes van sport vlaanderen en dat vind ik fijn. Jij heb trouwens mij hele bericht niet gelezen, want heb een edit gedaan.
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Trevorken »

Ik zou toch eerst eens naar je rugzak kijken of daar niets is dat schuurt.
Ik rijd al 20 jaar met verschillende camelbaks en nog nooit problemen mee gehad.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Jochen74 »

Mtb routes van sport vlaanderen, dan bedoel je waarschijnlijk dat je eerder cross country doet?

Ik heb zelf regelmatig gewisseld tussen bidons en rugzak. Rugzak is nog altijd het fijnst (voor mij) omdat bidons meer gewicht aan de fiets geven en de fiets hierdoor minder speels wordt.

Ik heb nog nooit last gehad van schade aan kledij door de rugzak. Ik doe shirts aan van BioRacer, Decathlon, en ook loopshirts van Decathlon (omdat die wat losser zitten). Wanneer je spreekt van lichtere kledij omdat je te snel zweet, zijn die loopshirts imho zeer aangenaam dragen omdat die in de warme dagen toch nog wat "flapperen" en zo wat extra koeling geven. Dat effect heb je dan weer meer bij bidons, omdat de rugzak anders weer je shirt wat beperkt.
De rugzak(ken) zijn allemaal van Decathlon.
mountainB
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 08 apr 2020 17:23

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door mountainB »

Jochen74 schreef:Mtb routes van sport vlaanderen, dan bedoel je waarschijnlijk dat je eerder cross country doet?

Ik heb zelf regelmatig gewisseld tussen bidons en rugzak. Rugzak is nog altijd het fijnst (voor mij) omdat bidons meer gewicht aan de fiets geven en de fiets hierdoor minder speels wordt.

Ik heb nog nooit last gehad van schade aan kledij door de rugzak. Ik doe shirts aan van BioRacer, Decathlon, en ook loopshirts van Decathlon (omdat die wat losser zitten). Wanneer je spreekt van lichtere kledij omdat je te snel zweet, zijn die loopshirts imho zeer aangenaam dragen omdat die in de warme dagen toch nog wat "flapperen" en zo wat extra koeling geven. Dat effect heb je dan weer meer bij bidons, omdat de rugzak anders weer je shirt wat beperkt.
De rugzak(ken) zijn allemaal van Decathlon.
Heb geen idee welke hardloop shirt je bedoeld en ik ben ook niet opzoek naar zoiets, maar heb voorlopig de goedkoopste gekocht van 4 euro en nog een ander zonder mouwen voor in de hete zomer en die kost ook 4 euro. Kan alvast testen met deze. Als het tegen valt, dan is't nog niet zo erg. :-)

En idd ik denk ook dat het aan mijn rugzak ligt. Het is een heel goedkope, maar er kan een drinkzak in, is licht van gewicht, is comfortabel en er kan alles in wat ik mee wil nemen. Dus waarom een dure camelbak kopen als het goedkoop kan. Daarbij denk ik niet dat er een camelbak is die volgens mijn eisen voldoet, ik heb al gezocht en ik heb immers een low budget. =;
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door Flip FSR »

Vreemd, nooit last van gehad. Ik heb jaren met een Camelbak gereden (gene prul dus) maar de laatste 10-15 jaar gebruik ik gewoon twee drinkbussen en een klein zadeltaske. Nu vind ik het zelfs wreed ambetant zo'n bult op mijn rug bij het fietsen :roll:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door BertG »

Flip FSR schreef:Vreemd, nooit last van gehad. Ik heb jaren met een Camelbak gereden (gene prul dus) maar de laatste 10-15 jaar gebruik ik gewoon twee drinkbussen en een klein zadeltaske. Nu vind ik het zelfs wreed ambetant zo'n bult op mijn rug bij het fietsen :roll:
Geen pomp mee dan?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door RigolleM »

BertG schreef:Geen pomp mee dan?
Een pomp heb ik ook al jaren niet meer bij, wel CO2 cartridges... ik weet dat ik mijn sealant hiermee verknoei, jaja rijdt nog altijd met Stans Notubes...
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: wielrenshirt op mtb volledig beschadigd

Bericht door BertG »

Nu ik er aan denk, ik heb een pomp gehad die in een drinkbus paste, dus kan ook wel in zadeltas wss. Nooit zot geweest van bommekes voor MTB, in een ietwat volumineuze 29" band moet al redelijk wat lucht.
Plaats reactie