Overschoenen verslijten te snel

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Overschoenen verslijten te snel

Bericht door Dickie »

Hier ook de Shimano W501 winterschoenen. Ik gebruik ze alleen met extreem slecht weer in combinatie met een Vaude 'gator'. Zo loopt er geen water in. Want, éénmaal er water in geraakt, krijg je ze moeilijk droog.
Nu nog overtrekken vinden voor de fiets :wink:
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Overschoenen verslijten te snel

Bericht door dejoere »

Ik heb ooit eens een paar waterdichte kousen aan gedaan...

Niets voor mij, mijn voeten zweten daar veel te hard in.
ricin91
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 05 dec 2020 22:35

Re: Overschoenen verslijten te snel

Bericht door ricin91 »

didius schreef: ma 24 feb 2020 20:33 In de winter/herfst/lente/nat weer gebruik ik feuille de jujubier costus indien overschoenen om mijn schoenen te beschermen tegen modder en water en zo mijn voeten (vrij) droog te houden. Ik gebruik nu dichting, enz.. henne main savon noir beldi

Echter, net als mijn vorige overschoenen, begeven ze het opnieuw te snel. Ik heb ze een jaar gebruikt en de dichtingen beginnen los te komen. Modderige ritten lijken een grote impact te hebben... Misschien zoek ik beter eens naar goede (flat) mtb schoenen die echt bestand zijn tegen modderige ritten.

Ik heb hier al wat topics zien passeren, maar meestal gaat het over clipless schoenen. Iemand aanraders van flats die de voeten droog houden? (en waarbij de modder gemakkelijk eraf te halen is?)
Ik kreeg ook van iemand te horen dat trailschoenen een optie kunnen zijn, iemand daar ervaring mee? (iets als de Adidas Terrex Trail, lijkt een soort van Trail-MTB schoen)


HALLO, heb je het gevonden?
trooper
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 26 apr 2007 22:53
Rijdt met: =Cube CC limited

Re: Overschoenen verslijten te snel

Bericht door trooper »

Christ D. schreef: do 10 sep 2020 08:53 Deze , één of twee maten groter nemen , skikous aandoen en meer dan genoeg voor de belgische winters.

https://45nrth.com/products/ragnarok-black

en waar kan je deze passen/kopen?

heb een vrij brede voet en groot 46,5.

Waterdichte kousen maakt alles nog dikker en dan ga ik op een maat 48/50 uitkomen :P
Plaats reactie