nieuw licht

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

nieuw licht

Bericht door wim_d »

Ik wil toch eens wat meer avond mtb ritjes gaan doen, en was hiervoor aan het kijken voor een nieuw lampje. Nu kwam ik de sigma buster 2000 tegen.
Nu zijn hier 2 versies van nl eentje met stuur montage en eentje met helm montage. Welke optie neem ik het best, en ga ik het meest mee zien?

Eventueel suggesties voor betere lampen mag ook altijd :-D wel ongeveer dezelfde prijsklasse.

Alvast bedankt voor de reacties.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: nieuw licht

Bericht door Luhmann »

Is twee verschillende gebruiken he. Een lamp op je stuur geeft licht in de richting van waar je wiel staat, een lamp op je helm geeft licht op de plaats waar je kijkt en geeft dus bv. ook licht na die bocht terwijl je de bocht nog aan het insturen bent.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: nieuw licht

Bericht door Headshot »

Beste is beide, stuur en helm
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

Re: nieuw licht

Bericht door wim_d »

Ik heb nu zowel op mijn helm als op mijn stuur een ali express lampje staan, maar daarvan zie je lichtopbrengst nu toch wel redelijk dalen. Om nu dadelijk 2 lampen van 150€ te gaan kopen, vind ik toch wel wat te veel. Waar kan ik dan best het meest licht hebben? op het stuur of op de helm?
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: nieuw licht

Bericht door Bebop »

Eerste prioriteit is helm, daarna stuur. Ik rij zelfs met enkel licht op mijn helm
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: nieuw licht

Bericht door Mister No Chaïn »

2000lm, daar kan je een voetbalveld mee verlichten. En elke automobilist verblinden die je tegenkomt eens je de baan opdraait ...
Voor dat geld zou ik 2 lampen kopen, bv 2x 800lm. Of 1000lm + 600lm. Meer dan licht genoeg ipv 1 kanon.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: nieuw licht

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb gisteren deze gekocht en voor het eerst gebruikt. Met tie-wraps aan mijn helm vastgemaakt. Werkt perfect in combinatie met een Cateye Volt op mijn stuur..

https://www.decathlon.be/nl/p/hoofdlamp ... R-p-129885" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie