Forumoverzicht Productinfo Kleding en accessoires nieuw licht

nieuw licht

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 12 nov 2019 22:52
wim_d Mountainbiker

Ik wil toch eens wat meer avond mtb ritjes gaan doen, en was hiervoor aan het kijken voor een nieuw lampje. Nu kwam ik de sigma buster 2000 tegen.
Nu zijn hier 2 versies van nl eentje met stuur montage en eentje met helm montage. Welke optie neem ik het best, en ga ik het meest mee zien?

Eventueel suggesties voor betere lampen mag ook altijd :-D wel ongeveer dezelfde prijsklasse.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bericht wo 13 nov 2019 18:14
Luhmann Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Race
Is twee verschillende gebruiken he. Een lamp op je stuur geeft licht in de richting van waar je wiel staat, een lamp op je helm geeft licht op de plaats waar je kijkt en geeft dus bv. ook licht na die bocht terwijl je de bocht nog aan het insturen bent.

Bericht wo 13 nov 2019 19:20
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Beste is beide, stuur en helm

Bericht do 14 nov 2019 18:37
wim_d Mountainbiker

Ik heb nu zowel op mijn helm als op mijn stuur een ali express lampje staan, maar daarvan zie je lichtopbrengst nu toch wel redelijk dalen. Om nu dadelijk 2 lampen van 150€ te gaan kopen, vind ik toch wel wat te veel. Waar kan ik dan best het meest licht hebben? op het stuur of op de helm?

Bericht do 14 nov 2019 22:20
Bebop Mountainbiker

Mijn bike: SSSL
Eerste prioriteit is helm, daarna stuur. Ik rij zelfs met enkel licht op mijn helm

Bericht vr 15 nov 2019 20:48
Mister No Chaïn Mountainbiker

Mijn bike: heeft grote wielen
2000lm, daar kan je een voetbalveld mee verlichten. En elke automobilist verblinden die je tegenkomt eens je de baan opdraait ...
Voor dat geld zou ik 2 lampen kopen, bv 2x 800lm. Of 1000lm + 600lm. Meer dan licht genoeg ipv 1 kanon.

Bericht za 16 nov 2019 10:56
Jumping Jack Mountainbiker

Mijn bike: Kona Hei Hei / Granville Fuse Team
Ik heb gisteren deze gekocht en voor het eerst gebruikt. Met tie-wraps aan mijn helm vastgemaakt. Werkt perfect in combinatie met een Cateye Volt op mijn stuur..

https://www.decathlon.be/nl/p/hoofdlamp ... R-p-129885

Keer terug naar Kleding en accessoires