RegenKleding

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: RegenKleding

Bericht door spaghetti_2 »

Goretex shakedry mag in de wasmachine. Afgelopen weekend voor het eerst getest en doet het momenteel uitstekend. Mag ook wel voor de fikse prijs. Het staat enkel niet gekend om goed tegen valpartijen, takken etc. te kunnen. Gore raadt het zelfs af voor mtb gebruik. Maar quasi elke andere regenkledij maakt nog altijd gebruik van een DWR laag (durable water repellent) op een membraan, en het is die DWR laag die je moet reactiveren en verdwijnt na een wasbeurt met zeep. Persoonlijk was ik mijn goede regenkledij nooit, ik spoel deze zonder zeep in de wasmachine. Het verschil in behoud van prestatie na verloop van tijd is groot.
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: RegenKleding

Bericht door janvangastel »

Ik ben wel tevreden met de four season jackets van Futurum shop. Een er van heb ik nu ruim twee jaar en heb hem pas eenmaal opnieuw waterdicht moeten maken. Ik denk niet dat er een jack bestaat waarin je helemaal niet nat wordt van het zweten.
qeja
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 dec 2019 19:55

Re: RegenKleding

Bericht door qeja »

Ik wou bijna een regenjasje kopen speciaal ontworpen voor wielrenners. transparant vestje. Maar ik had een jack gevonden die waterdicht is en ik vond die veel interessanter! Dus heb ik een 2-in-1 kledingstuk: een regenjas en een jack! :P
Plaats reactie