Welke knie/elleboog-bescherming

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Welke knie/elleboog-bescherming

Bericht door Bossi13 »

Hoi bikers,

Ik heb een abo op mtbclinics en ga stilaan naar de Advanced klas. Nu wil ik daar graag goede bescherming voor aankopen aangezien mijn knieën zeer slecht zijn en niet veel kunnen verdragen. Beter voorkomen dan genezen.

Daarom stel ik eerst de vraag hier omdat ik niet weet of ik van die "soft"pads of beter hardere bescherming koop.

Kan iemand mij hierin adviseren?

Groetjes,

Bart
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Welke knie/elleboog-bescherming

Bericht door HPA »

Soft pads zijn minder ongemakkelijk om te dragen. De Fox enduro knie pads voel je amper zitten. Als je natuurlijk de pech hebt op een scherpe steen te vallen, dan ben je beter af met de hardere bescherming. Je moet jezelf afvragen of je het ziet zitten om met die hardere te rijden. Zelf rij ik bijna altijd met die zachte Fox. Ik heb een stel hardere raceface liggen, maar die voel je dus wel zitten en daarom draag ik deze zelden of nooit meer.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Welke knie/elleboog-bescherming

Bericht door Bossi13 »

Bedankt voor je input, ik ga de FOX Launch eens proberen van op Bikester. Dat was ook mijn eerste voorkeur.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Welke knie/elleboog-bescherming

Bericht door dennisVO »

Bossi13 schreef:Bedankt voor je input, ik ga de FOX Launch eens proberen van op Bikester. Dat was ook mijn eerste voorkeur.

Groetjes,

Bossi
Héél veel mensen dragen die Fox softpads, ik ook.
Super comfy, vooral op de lange dagen op de fiets.
Bij een crash zijn ze ook wel echt goed (als je tegen je frame knotst, wortels, gravel, ...). Natuurlijk als je zware rock gardens doet en je knalt rechtstreeks op een scherpe steen, gaan ze niet erg veel doen.
Maar voor de meeste trail/enduro gerichte zaken in BE zijn ze voldoende (dat zie je ook gewoon aan hoeveel mensen deze dragen).
Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Welke knie/elleboog-bescherming

Bericht door KrisMaes76 »

Soft pads voor terrein met niet te veel rotsen

Harde beschermers voor als je echt in de rotsen gaat spelen
Plaats reactie