Waterdichte overschoenen, aanraders?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Waterdichte overschoenen, aanraders?

Bericht door didius »

In de wereld van de overschoenen is het door de bomen het bos niet meer zien.

Huidige overschoenen zijn versleten, ik had ze een maat groter besteld, en ze passen, maar het is wel strak. Misschien had ik twee maten groter moeten bestellen. Enfin, k'ga ze dus vervangen...

Welke overschoenen gebruiken jullie?
+ Heeft er iemand weet van overschoenen waarvan de rits achteraan volledig open kan? Bij de huidige overschoenen is dat altijd zo'n gepruts om die over de schoen te trekken.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Waterdichte overschoenen, aanraders?

Bericht door dennisVO »

Ik heb er van Sealskinz, die gaan volledig open achteraan (zie foto)
Maar ik gebruik dat niet meer, wegens teveel gedoe ...

Afbeelding
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Waterdichte overschoenen, aanraders?

Bericht door Free_ltd »

Heb er ooit zelf een achter zitten zoeken, maar vermits ik in de winter te kampen kreeg met te koude voeten, toch maar beslist om een echte winterschoen te kopen. Ook omdat mijn zomerschoenen langs onder wat water binnen lieten als ik ergens toch een stukje door de modder of gras moest.

Zelfs als het dan in het middenseizoen enorm slecht is en/of regen, dan doe ik ze ook aan.

Voor in de zomer zelf heb ik er gewoon van shimano die ook hun werk doen. Als het echt warm is en ge krijgt wat water binnen, dan droogt dat snel op.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Waterdichte overschoenen, aanraders?

Bericht door i-Mac »

N og een tip: koop Gribgrab gaiters. Een wereld van verschil. De gaiters draag je aan de bovenzijde op je bloot vel, de onderkant gaan over je overschoen (of de neopreen van je) winterschoen. Op die manier gaat het water die langs je broek op je lichaam komt niet in je sokken. Want hoe je draait of keert, sokken kunnen nooit 100% waterdicht zijn.
Plaats reactie