Handschoen voor koudere temperaturen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door didius »

Ik zoek een goede handschoen voor wat koudere temperaturen.

Op zich heb ik niet snel koude vingers, bijvoorbeeld deze morgen bij temperatuur van bij de 6/7°C nog vertrokken met kortvingerige handschoenen. De eerste 5 minuten wat fris, maar daarna geen last meer gehad.

Ik heb zo wat rond zitten kijken en tussen het gigantische aanbod vond ik de 100% Brisker die voor mijn doeleinden wel goed is (denk ik). Mooie handschoen ook. Iemand ervaring mee? Mijn handomtrek (rond de kneukels, duim niet inbegrepen) is 21 cm. Volgens 100% ligt dat tussen small en medium. En ik heb de indruk dat de Brisker handschoen echt wel in de goede maat gekocht moet worden. (Ik snap hun omrekening wel totaal niet want 21 cm is ongeveer 8.3 inch (?)

Of iemand die iets anders kan aanbevelen?
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door bartike »

https://www.endurasport.com/product/luminite-glove/" onclick="window.open(this.href);return false;

zeer tevreden over
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb mij toevallig vorige week twee nieuwe paren handschoenen gekocht.

Ik heb ze gisteren allebei getest op de TT in Roosdaal.

Bij het naar de start rijden (temperatuur rond het vriespunt) had ik de dikste handschoenen aangetrokken: de Roeckl Rocca GTX: https://www.roeckl.de/en/products/bikin ... rocca-gtx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze was direct lekker warm, wel vrij dik om de shifter mee te bedienen. Na een tiental kilometer vond ik ze eigenlijk net wat te warm worden voor de temperatuur (net boven het vriespunt). Deze zullen eerder mijn handschoenen worden voor ritjes onder het vriespunt, denk ik.
Dan gewisseld naar paar 2: de Nortwave Power 2 Grip: https://www.bike-discount.de/en/buy/nor ... ves-548700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat deze te dun gingen zijn voor de temperaturen, maar deze waren echt heel goed. De bovenkant liet niks van wind door en ik heb geen koude handen gehad.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door waarnaartoe »

Kwam toevallig dit tegen, jammer dat het zoveel geld is maar het lijkt me wel wat.

https://cyclewear.eu/sealskinz-cold-wea ... gJbXPD_BwE
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door Free_ltd »

Ik heb deze: https://www.gripgrab.com/products/nordic" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn wel enorm warm, maar ge voelt toch bij vriestemperaturen dat het maar nipt is. Het jammere eraan is dat ge denkt dat die vingers samen zitten en dus meer warmte genereren, zoals bij wanten. Maar desondanks ze samen zitten langs buiten gezien, zijn het binnenin toch aparte vingers. Maar al bij al tot nu toe tevreden van.

Ik heb ze gekocht direct na de TT van Huldenberg vorig jaar. De dag dat de sneeuw viel. Ik was vertrokken met mijn skihandschoenen (Level's) die heel wat aankunnen en had die winterhandschoenen van de decathlon ook bij. Tegen dat we aan de bevoorrading waren, waren mijn handen onderkoeld in die Level's. Kunnen zeer goed de kou aan, maar het was ook vochtig en daar waren ze niet 'meer' bestand tegen. Daar dan 'geprobeerd' om die van de decathlon aan te krijgen. Dat ging met zeer veel moeite - koude en klamme handen :-? Nog geen km verder, hield ik het niet meer uit en dan moest ik nog 17km naar huis :lol: In de hoop om onderweg een café tegen te komen, bleven we maar gaan en gaan. Maar dat café zijn we nooit tegen gekomen. De laatste 3km heb ik zelfs zonder handschoenen gereden, want dat bleek warmer dan in de handschoenen ](*,) ](*,) Thuis gekomen, lag er 5cm sneeuw op mijne helm en heb ik in de keuken 15 min staan kreunen van de pijn :-?
Dat wil ik dus noooooooit meer meemaken en dus meteen deftige winterhandschoenen gekocht :lol:

Winterschoenen eens zo belangrijk :lol:
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door _anonymus_ »

Hehe, dat laatste klinkt bekend.
Ben ook ooit eens vertrokken in de regen en underdressed.
Tegen dat ik terug thuis was was ik bijna aan 't bleiten van de kou, mijn madam heeft mij moeten uitkleden want zelf ging het niet meer.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door viperteam »

Enkele vrienden van mij hebben die van 30seven ,lijken op die hieronder ,maar de rits voor de batterijen is zeer vlug stuk ,en dan ? Ge krijgt geen nieuwe hoor .Verwarmde handschoenen stinken ook zeer vlug door het zweet .

Ik neem waterdichte handschoenen van Roeckl en daar rij ik de ganse winter mee ,geen koude of natte handen ,en deze zijn al enkele jaren oud hoor .
waarnaartoe schreef:Kwam toevallig dit tegen, jammer dat het zoveel geld is maar het lijkt me wel wat.

https://cyclewear.eu/sealskinz-cold-wea ... gJbXPD_BwE
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door waarnaartoe »

Ik heb een arsenaal aan handschoenen, mijn vrouw verdenkt me van een fetish :oops:

Het enige wat helpt zijn die pads die je in je handschoenen (wanten) steekt.

Vandaar dat ik meen dat zo een handschoenen die verwarmen toch een optie kunnen zijn, je kan het aan en uitzetten en er zijn standen van 1 tot 3.

Maar mocht er iemand ervaring hebben, ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door Headshot »

ik heb van die lobster handschoenen waar uw vingers per 2 samen zitten, lekker warm...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Handschoen voor koudere temperaturen

Bericht door _anonymus_ »

_anonymus_ schreef:Ik heb mij toevallig vorige week twee nieuwe paren handschoenen gekocht.

Ik heb ze gisteren allebei getest op de TT in Roosdaal.

Bij het naar de start rijden (temperatuur rond het vriespunt) had ik de dikste handschoenen aangetrokken: de Roeckl Rocca GTX: https://www.roeckl.de/en/products/bikin ... rocca-gtx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze was direct lekker warm, wel vrij dik om de shifter mee te bedienen. Na een tiental kilometer vond ik ze eigenlijk net wat te warm worden voor de temperatuur (net boven het vriespunt). Deze zullen eerder mijn handschoenen worden voor ritjes onder het vriespunt, denk ik.
Dan gewisseld naar paar 2: de Nortwave Power 2 Grip: https://www.bike-discount.de/en/buy/nor ... ves-548700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat deze te dun gingen zijn voor de temperaturen, maar deze waren echt heel goed. De bovenkant liet niks van wind door en ik heb geen koude handen gehad.
Vandaag de Roeckl Rocca GTX eens goed getest tijdens een woon-werk-ritje van dik 40 km bij -4°C (volgens mijn gps). Over het algemeen lekker warm, enkel aan de vingertoppen toch nog redelijk nipt door de rijwind. Qua aan- en uittrekken wel de makkelijkste dikke handschoenen die ik al heb gehad.
Plaats reactie