Groot assortilent schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Groot assortilent schoenen

Bericht door Free_ltd »

Na iets meer dan 2 jaar met mijn goedkope Bontrager schoenen, is het tijd voor nieuwe. De velcro zit niet meer zo,vast als voorheen :lol:

Probleem is dat ik schoenen effectief wil pasen voor de juste maat en om te voelen of ze goed zitten. Dat is online dus al wat moeilijker.

Vaak hebben de LBS’en wel schoenen, maar meestal een klein assortiment en zeker in een bepaalde maat. En daarnaast ook vaak een ‘pak’ duurder. Nu, dat ze duurder zijn als een online shop, is logisch en iedereen mag wel iets verdienen, maar het moet te verantwoorden zijn. Zo ging ik kijken voor NW’s bij AS Adventure en die kostten daat €199 terwijl ze gewoonweg overal een pak goedkoper waren, en ze dan besteld heb bij Hopmans voor €129. :roll:

Ik woon tegen Leuven. Iemand een idee welke winkel een groot assortiment MTB schoenen heeft? Niet dat de winkel in Leuven moet liggen hé :lol: Ik zit veel op de baan voor mijn werk en kan wel ff tijd maken tussendoor. Online prijzen verwacht ik niet, maar ook geen gangsterprijzen zoals bij AS Adventure :lol:

Thanx.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door vedet »

Bij Fashion 4 Cycling in Lotenhulle (tusssen Gent en Brugge) hebben ze zowat alles wat op de markt te verkrijgen is wel in stock denk ik.

Mijn ervaring met NW en Gaerne is dat ze wel maatvast zijn, dus als je de maat ergens kan passen is op internet nabestellen niet zo moeilijk
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door Free_ltd »

vedet schreef:Bij Fashion 4 Cycling in Lotenhulle (tusssen Gent en Brugge) hebben ze zowat alles wat op de markt te verkrijgen is wel in stock denk ik.

Mijn ervaring met NW en Gaerne is dat ze wel maatvast zijn, dus als je de maat ergens kan passen is op internet nabestellen niet zo moeilijk
Doemme, is net net de regio waar ik vertoef :lol: Ik zit zowat tussen Maastricht en Denderleeuw. Maar tussen Gent en Brugge is een tripje kust voor nodig :lol:

Madam praat af en toe over de kust en mss houden mijn schoenen het wel tot dan :-).

Gemakkelijkste zou zijn dat ik gewoon Bontragers bestel, want de maat ken ik. Heb er nu van €90 en die zitten eigenlijk wel lekker, maar nadeel is dat deze water binnen laten langs onder als ik in de modder eens moet stappen en dat de velcro nu wat minder hecht en ik er geen maanden meer mee kan doen.

Thanx.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door sierens »

Mijn ervaring met fashion for cycling is positief. Oké sommige producten zullen duurder zijn dan online, maar ze blijven nog altijd veel goedkoper of je lbs.
En idd als je daar je goesting niet zal vinden ](*,) schoenen in overvloed.

Ik rij nu al een 6tal jaar met mijn gaerne en ze zijn nog altijd even maatvast, en ze velcro sluiters etc zijn nog altijd in prima staat. En ik fiets er elke week van pakweg april tot oktober/november mee.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door Free_ltd »

Was wel makkelijker geweest als die wat meer in de buurt lag :-)

Daarjuist nog eens op Bike-Discount gekeken en er is zoveel keuze waardoor ge het bos door de bomen niet meer ziet. Maar durf sowizo geen online te kopen. Wil ze passen voor enerzijds de pasvorm te voelen en anderzijds te zien dat ik de exacte maat heb.

Zag er daarnet van Bontrager staan. De Bontrager Foray, maar de eerste vergelijkingstzst die ik tegen kom, spreken ze al van een zeer slechte pasvorm.

Als er geen andere in de buurt zit, zal ik wel tot daar moeten gaan zeker :-).
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door kevx »

Miss ne site zoeken waar je gratis kan terugsturen? Of een regeling treffen om te delen in de retourkosten als ze niet perfect passen?

Heb dat eens voorgehad met snowboardboots van men vriendin. Waren op het eerste gevoel wat te klein, hebben dat dan gemeld en ze wilden delen in de retourkosten. Uiteindelijk bleken ze niet te klein dus niet moeten retourneren...:-)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door Free_ltd »

kevx schreef:Miss ne site zoeken waar je gratis kan terugsturen? Of een regeling treffen om te delen in de retourkosten als ze niet perfect passen?

Heb dat eens voorgehad met snowboardboots van men vriendin. Waren op het eerste gevoel wat te klein, hebben dat dan gemeld en ze wilden delen in de retourkosten. Uiteindelijk bleken ze niet te klein dus niet moeten retourneren...:-)
Da’s ook een mogelijkheid, maar ik pas graag verschillende na mekaar om te voelen welke beter zit. Heb wel min NW winterschoenen online gekocht en zaten per chance als gegoten. Bij AS hadden ze toen alleen maar de zomerschoenen van NW en die eens gepast om een maat te gokken en direct goed.

Ne maat van mij heeft zijn eerste kunnen terug sturen omdat ze niet goed zaten, maar hij kan enkel maar online schoenen vinden met zijne 47 :lol:

Dus had graag eens uitgebreid gaan willen passen. Najaar vorig jaar bij Van Eyck in Aalst geweest en voor zo ne mega winkel, hadden ze maar wreed weinig schoenen.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Free_ltd schreef:
kevx schreef:Miss ne site zoeken waar je gratis kan terugsturen? Of een regeling treffen om te delen in de retourkosten als ze niet perfect passen?

Heb dat eens voorgehad met snowboardboots van men vriendin. Waren op het eerste gevoel wat te klein, hebben dat dan gemeld en ze wilden delen in de retourkosten. Uiteindelijk bleken ze niet te klein dus niet moeten retourneren...:-)
Da’s ook een mogelijkheid, maar ik pas graag verschillende na mekaar om te voelen welke beter zit. Heb wel min NW winterschoenen online gekocht en zaten per chance als gegoten. Bij AS hadden ze toen alleen maar de zomerschoenen van NW en die eens gepast om een maat te gokken en direct goed.

Ne maat van mij heeft zijn eerste kunnen terug sturen omdat ze niet goed zaten, maar hij kan enkel maar online schoenen vinden met zijne 47 :lol:

Dus had graag eens uitgebreid gaan willen passen. Najaar vorig jaar bij Van Eyck in Aalst geweest en voor zo ne mega winkel, hadden ze maar wreed weinig schoenen.
Ik heb sidi's gekocht bij Van Eyck in Geel, goedkoper dan bij Bike-discount =D>
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door Free_ltd »

Sidi moet ik eens passen. Lees overal dat ze smal uitvallen. Maar meestal knappe schoenen. Maar in Aalst was er weinig keuze. Mss net in dat seizoen en dat het anders meer is. Geen idee.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Groot assortilent schoenen

Bericht door kevx »

Sidi's zijn idd redelijk smal. Ik kon er niet mee fietsen.

Ze hebben wel een bredere versie. Mega noemen die denk ik.
Plaats reactie