draadloze oordopjes en welke mp3

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door sierens »

Beste,

Ik luister momenteel als ik fiets via mijn iphone en een setje oordopjes. Nu ik erger mij soms aan de kabel, maar vooral ook aan het feit dat ik telkens mijn gsm uit mijn achterzak moet halen, om te switchen in mijn playlist.


Ik had gedacht om misschien een kleiner mp3 toestel te kopen zodat ik deze op mijn stuur ergens kan monteren, en dan via de bose soundsport wireless te luisteren.

Heeft er iemand ervaring met wireless oordopjes, of specifiek met de bose (blijkt in revieuws dat ze durven ruisen door wind als je fiets)
En bestaat er zoiets om makkelijk in je playlist te bladeren (remote bediening ofzo)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door Flip FSR »

Ik heb er een paar getest maar ben uiteindelijk voor de Aftershokz gegaan omdat deze het omgevingsgeluid niet afblokt. Is een keuze, wat minder geluidskwalieit maar wel veiliger.
Hou er rekening mee dat je bij het fietsen bij ALLE oordopjes windgeruis hoort :wink:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door Free_ltd »

En kunt ge dan ten volle genieten van de natuur als ge fietst? Ik hoor liever een tractor aankomen :lol:
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door pumake »

Ik heb deze
https://www.headsetshop.be/product/7663 ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door Dace93 »

Ik heb ook draadloze oortjes overwogen, maar helaas gaat bij vele oortjes de batterij maar 4u mee.
Als je dan wat langer rijdt, of je vergeet ze op te laden, zit je zonder muziek...
Besloten om mijn gewone goedkope Xiaomi oortjes te blijven gebruiken. De mijne heeft enkele knoppen aan de kabel en zo hoef ik mijn gsm ook niet uit te halen om muziek te wijzigen of volume aan te passen.
Extra voordelen: zijn goedkoop en erg goede kwaliteit + ze hebben bij mij al 2 wasbeurten op 30 graden overleefd :-)
Mss ook een idee voor jou?
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door sierens »

Free_ltd schreef:En kunt ge dan ten volle genieten van de natuur als ge fietst? Ik hoor liever een tractor aankomen :lol:
Ik probeer altijd de muziek te dempen zodanig dat ik genoeg van de omgeving hoor, rij meestal zelf maar met 1 oortje erin en andere eruit.
Ik kan me wel voorstellen als je volledig afgeschermd van de buitenomgeving dat dit wel gevaarlijke toestanden kan opgeven.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door sierens »

Bestaat er trouwens geen fiets gps waar je mp3 functie op hebt?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door Flip FSR »

sierens schreef:Bestaat er trouwens geen fiets gps waar je mp3 functie op hebt?
Zou kunnen, maar ik kan niet zeggen welke. Edge 1030 misschien via app??
Zelf gebruik ik een Polar M600 om te sporten, daar kan 4gig aan muziek op.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb mij onlangs deze aangeschaft:
https://www.hificorner.nl/taotronics-ac ... ports.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer goeie oortjes voor hun prijs.
Oortjes zitten goed vast in de oren. Sluiten omgevingsgeluiden misschien zelfs iets té goed af.
Ik gebruik ze voornamelijk om te hardlopen. Het enige wat mij wat stoort, is dat de bediening heel dicht bij je oor hangt en daardoor op en neer wipt bij het lopen. Deze had beter wat lager gehangen, zodat je ze kan vastmaken onder je kledij.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: draadloze oordopjes en welke mp3

Bericht door poeperman »

de Polar M600 staat trouwens voor 139,99 op futurumshop.

Ik gebruik de Sony NW-WS oortjes, die zijn draadloos, met ingebouwd geheugen. Er is ook een bluetoothvariant, én een variant (wel het oudere model) met een klein afstandsbedieninkje. (https://www.sony.com/electronics/walkma ... 610-series" onclick="window.open(this.href);return false;)

Nauwelijks ruis, enorm goeie kwaliteit, waterdicht en gaan +/- 10u mee.
Plaats reactie