vingertoppen zijn ijskoud

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door assea »

Ik heb nu al verschillende winterhandschoenen gekocht maar ik zit met een serieus probleem !

Als ik in de winter rijd krijg ik slapende handen, waarschijnlijk door de warmte in de handschoen, daarna gaat dit over naar mijn vingertoppen die ijskoud worden, ik snap er niks van, ik heb dit alleen in de winter, zal dat liggen aan de gel in de handschoenen want mijn zomerhandschoenen hebben veel meer gel aan de vingers en handpalm, ik ben overal al aan het zoeken achter handschoenen met veel gel in maar vind ze nergens, dan weet ik met zekerheid aan wat het moet liggen, het kan ook zijn dat ik mijn handen moet laten behandelen zodat ze een betere bloedstroom krijgen maar dan ben ik weken out en dat is juist niet wat ik wil !
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door Free_ltd »

Al van die overwogen waar vingers gegroepeerd zitten?
Gebruikersavatar
Vincent199
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 jan 2010 00:52
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex 950 RSL

Re: vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door Vincent199 »

Ik heb hetzelfde probleem, ook altijd direct koud aan de vingers en al een massa handschoenen uitgeprobeerd. Sinds vorig jaar ben ik overgeschakeld op skihandschoenen en sindsdien geen last meer van koude vingers. Het grote verschil tussen skihandschoenen en fietshandschoenen is dat ze je vingers niet zo nauw omsluiten. Er is dus meer lucht rond je vingers die mee opwarmt door je handen. Op die manier krijg je een isolerend effect en dus geen koude handen mee. Enfin, so I've been told, maar het heeft me in elk geval geholpen :-D
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door geertg »

Ook voor mij herkenbaar, zelf overgestapt van Sealskinz naar GripGrab polaris en beter.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door De Wreter »

Topicstarter heeft wel een probleem van slapende handen, ik heb dat met een voet. In de winter worden de toppen/tenen zogezegd "ijskoud" maar ze zijn niet zichtbaar koud, in de zomer tintelen de tenen/toppen of slapen ze ook.

Probleem in de zenuwen. Gekneld door een spier, verkeerde houding of door slijtage in de rug.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: vingertoppen zijn ijskoud

Bericht door geertg »

GripGrab heeft handschoenen met 6 of 4 mm gel op de drukpunten.
Plaats reactie