verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: verlichting

Bericht door KVDP87 »

luc gs schreef:Xeccon spider bestellen ???
Blijkbaar is de site MTD-led afgesloten ](*,) ](*,) ](*,)

Had ik ook gezien, is blijkbaar terug online :)
Ik ga de Xeccon S14 bestellen.
Laatst gewijzigd door KVDP87 op za 29 okt 2016 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: verlichting

Bericht door triumph_st »

Prijs/kwaliteit zeer goed en verschillende grootttes/sterktes: http://www.magicshinelights.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Hoe lang gaan de batterijen mee van de vermeldde toestellen in dit topic?

Heb vorig jaar eens een chinees besteld en op halve kracht, gaat die 2u mee en dus niet ideaal voor een night ride. Vind dat zo een lamp toch minimum 5u zou moeten kunnen branden.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: verlichting

Bericht door Wacky-S »

Ik doe met de S14 (4400 mah BAK) afwisselend halve/volle kracht toch nog een dikke 4 uur. Meestal staan ze dan in het blauw, als het een lange tocht is soms in het rood als ik ze voor langere tijd op full heb gebruikt.

Heb er eentje op de helm en het stuur, beide staan meestal op halve kracht. Enkel als het echt technisch wordt, gaat die op de helm op full. Voor de helm heb ik nadien een een zwaardere batterij (6600 mah BAK) bijgekocht die ik eigenlijk nog nooit leeg heb gekregen tijdens een tocht. De originele neem nu mee als reserve batterij (wissel die af met de stuurlamp)
Batterijen zijn ondertussen al een 5 jaar oud.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Probleem is dat ik tot nu toe nog niet echt gevonden heb dat aan mijn wensen voldoet :lol:

En dat zijn er maar 4:
- Deftige kwaliteit
- Goedkoop :lol: :lol: :lol:
- Voldoende licht
- Lange batterijduur

De chinees die ik nu heb, die is maar bedenkelijk qua kwaliteit omdat het rubbertje boven de knop na 4 ritten al verdwenen is, maar voor de rest wel robuust en geeft massa's licht. Maar de batterij is chinese 12000mah, en dus gene vette. Maat van mij heeft eens extra batterijpacks gekocht voor €9 via wish.com, maar die zijn na 15 min leeg :lol:

Ik kom wel wat lampen tegen, maar soms €200 à €300 en dat vind ik er wat over. Iemand die verslaafd is aan wekelijkse nachtritten, daar kan ik dan inkomen. Maar om elk jaar 2 nachtritten mee te pakken en af en toe 's avonds in het donker terecht te komen, wil ik daar niet zoveel aan geven.

Dus ben er nog altijd niet aan uit.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: verlichting

Bericht door Geoffe »

Ik heb een paar van volgende
https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... 200-260393
en nog volgende bijgekocht
https://www.bike-discount.de/en/buy/taq ... 666-251344 (omdat batterij van een ouder, ander setje bijna de geest had gegeven).
Meer dan voldoende licht (met 2 of 3 sets) en gaat makkelijk +3 uur mee (afwisselend op halve en volle lichtsterkte).
Voor die paar keer per jaar dat ik nachtritten doen is het meer dan genoeg.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Ge spreekt over een paar. Dan ist wel redelijk duur alles samen. Ik verneem wel best 1 op het stuur zn 1 op de helm.
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: verlichting

Bericht door alain »

Lupine, duur maar betrouwbaar
Heb al lichtjes gehad van China maar kwaliteit batterijen niet te vergelijken met Lupine
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: verlichting

Bericht door Wacky-S »

Daar heb je gelijk in, maar je moet ook afwegen of een Lupine de investering waard is voor hetgeen je het gebruikt. Het zijn super degelijke lampjes maar daar hangt wel een serieus prijskaartje aan. En daarvoor koop je al een paar extra batterijen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Dat is dus idd een afweging. Maar welke chinese batterijen zijn goed
Plaats reactie