verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Ik zie dat veel van die lampen worden aangeduid in Lumen. Nu, hoeveel lumen hebt ge minimum nodig voor op uw stuur en hoeveel op helm om deftig een night ride te kunnen doen? Eventueel alleen eentje op het stuur.

Nu bij Rose Bikes zie ik wat interessante lampen staan, maar allemaal uitgedrukt in LUX. Dus hoeveel lux minimum nodig voor een deftige night ride? Staan er tussen van 80Lux, maar weet niet of dat voldoende gaat zijn.
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: verlichting

Bericht door Bebop »

Ik heb momenteel 3 lampjes:
- goedkoop chinees: lamp is prima, batterij-pack was na enkele ritten morsdood. Ik had daarvoor een DIY lamp en batterij-pack gemaakt. Ik heb de kabel van de chinese lamp nu vervangen zodat ik mijn eigen batterij-pack in een toolbox in de drinkbushouder kan gebruiken (4x 18650)
- zoals gezegd, een DIY lamp met 3 ledjes, prima floodlight op het stuur
- ook een lupine piko: zoals eerder aangehaald, degelijke lamp en geen problemen met de batterij. Typisch op de helm.

@Free_LTD: je kan mischien nog een overjaars lupine piko op de op tikken. 1200lumen en smartcore batterij-set lijken me zeker nodig. In principe is zo een lampje op je helm voldoende om een tocht degelijk te kunnen rijden. btw: achterlicht is ook verplicht.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Thanx.
Ge er mij toch nog wat in moeten gaan verdiepen. Achterlicht heb ik sowizo wel.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: verlichting

Bericht door Wacky-S »

Bespaar u de moeite en bestel twee keer Xeccon S14. :-D
Heb de donderdag de night ride in Leopoldsburg ermee gereden op stand low (1 op stuur en 1 op helm). Ruim voldoende licht, zelfs op de technische stukken daar.
Bestel eventueel 1 zwaardere batterij extra (of kies de set met een zwaardere batterij) en je ben gesteld voor een goei 150-170 euro afhankelijk van de extra batterij.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Dan ben ik in totaal nog bijna €200 kwijt. Dat zit just voben het impulsaankoopbudget bij mij :-)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: verlichting

Bericht door Wacky-S »

Begin dan met 1 lampje voor op de helm, nog geen 60 euro en na een paar keren rijden weet je waar je waar je moet op letten voor de volgende aankoop. :wink:
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: verlichting

Bericht door Svenny007 »

ik heb 2x de XECCON S14 lamp met GP 5200 mah besteld
en een achterlicht Serfas Cosmo 60 . samen ben ik "slechts" 165 € kwijt.

ik ben er nog niet mee gaan rijden maar al wel eens getest in het donker en geeft volgens mij meer dan voldoende licht.

ik vraag me alleen af hoe ik de het batterijpack aan mijn helm moet bevestigen ?

of het pack in mijn rugzak steken ? is dat dan niet vervelend met die losse kabel ?....

ook het batterijpack voor aan het licht aan het stuur heb ik nu even aan het stuur zelf gehangen maar hangt daar niet zeer goed. normaal wordt dit aan het frame gehangen , maar mijn kabels lopen daar onder , gaat dit dan niet "snijden" ? mijn kabels lopen niet door het frame
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: verlichting

Bericht door Mister No Chaïn »

Het batterijpakket zou ik inderdaad in de rugzak steken, het batterijpakket is te zwaar om ook nog aan je helm te hangen. Echt handig is het uiteraard niet maar goed, dan had je een andere lamp moeten kopen hé :P

Ik trok mijn batterijpakket vast aan men stuurpen, met zo'n riem die men ook gebruikt om dingen te fixeren op een remorque. Uiteraard wel een héél korte riem en niet dezelfde als op je remorque :lol:.
De lamp zelf trok ik met tape nog eens extra vast aan men stuur, bij mij is die lamp eens gesneuveld. Dusja, er is nogal wat rompslomp bij om het goed te doen. Daarom ook dat ik zelf ben overgeschakeld naar een duurdere set en die lampen enkel nog gebruik voor woon-werk als ze voor langere tijd kunnen blijven staan.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: verlichting

Bericht door Free_ltd »

Ik had weer wat lampjes besteld bij de chinezen :lol: Dacht lekker goedkoop, maar waren beide blijkbaar zonder batterijpack. Stond erbij vermeld en dacht dat het erbij ging zijn, maar onderaan stond wat er in het pakket stond en dus niet :lol:

Nog ff 2 batterijpacks bijbesteld. Met het pack van de andere lamp die ik al had, heb ik dan 3 batterijpacks. Dus kan ik mss wel ff verder mee. Zo niet, dan heb ik nu gezien dat ge lege batterijpacks kunt kopen, waar ge zelf batterijen in kunt steken. Dan overweeg ik zo eentje en steek ik er zelf kwaliteitsvolle batterijen in. :lol:

En als dat niet helpt, dan geen nachttochten meer totdat er budget vrij komt :lol: Want eerste dure aankoop gaat toch een nieuwe gps zijn.
Gebruikersavatar
Destn
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 29 apr 2002 02:00
Rijdt met: Wilier 501XN Full XT
Contacteer:

Re: verlichting

Bericht door Destn »

Iemand ervaring met de Garmin UT 800 ?
Plaats reactie