Zadelpijn

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
stavione
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 22:40

Zadelpijn

Bericht door stavione »

Yo de mannen,

kan er mij iemand helpen.
zondag ben ik moeten binnenrijden ik kon het niet meer houden van de pijn.
Is het mijn zadel die te hard is of de broek niet zacht genoeg.
Wie denkt er de beste broek te dragen ?
Ciao
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Is het het vel dat zeer doet door het schuren of is de pijn anders?
Als het door het schuren komt, dan kan je eens met broek-creme proberen. Als het de andere pijn is, beste manier: eelt kweken :lol:
Qua broek, ik rijd momenteel met assos rond en ben daar zeer content van (mag wel voor die prijs :wink: )
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Als niet-biker klinkt het misschien raar, maar draag niks onder je koersbroek (dus geen onderbroek). Dit zijn extra "naden" die kunnen schuren op het zitvlak.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Een zachte zadel zal veel verschil maken. Ik heb een stuk of 4 verschillende koersbroeken van allemaal een ander merk (ook een Assos bv.) en allemaal een andere zeem erin en heb met geen enkele problemen met zadelpijn.
Tot nu toe heb ik wel maar maximaal 3 uur op 1 rit op de fiets gezeten.

Best is GEEN onderbroek te dragen in een koersbroek met zeem en de koersbroek mag ook niet te groot zijn. Moet strak zitten zodat er minder wrijving kan ontstaan.

Verder is de positie van de zadel ook belangrijk. Met de punt te ver omhoog zal beginnen pijn doen aan de edele delen en met de punt te ver naar onder schuif je telkens wat naar voor (wrijving).

Mijn zadel staat zo goed als horizontaal zodat mijn gewicht (toch 90kg droog aan de haak) goed verdeeld is op het zadel.
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Bericht door Filip van Nijlen »

Had daar ook nogal veel last van en kocht in eerste instantie een zachtere zadel maar dan kreeg ik weer enorm veel last in de lies. :evil:
Heb nu onlangs nieuwe Specialized Alias 130 zadel aangekocht en moet zeggen dat deze de eerste 200 km heel onwennig zat en zelf een beetje pijn deed maar nu voor mij (althans mijnen deriere) een goede investering blijkt.


Afbeelding
Hopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 25 feb 2003 14:01
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp

Bericht door Hopper »

Had vroeger ook veel last van zadelpijn. Ander zadel (Selle Italia Max flite) gekocht en nu geen problemen meer.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

'k Heb op m'n beide fietsen een Ritchey vector plus rail staan. Ni echt duur (weet de prijs niet meer), en praktisch geen last van zadelpijn.
Gebruikersavatar
Calvin
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: 29ers

Bericht door Calvin »

Broekzalf, kan me ni meer inbeelden zonder broekzalf te rijden !
Vooral voor het langere werk en zeker de meerdaagse !!!
Assos-zalf vind ik persoonlijk best wel in orde.

Greetz
Calvin
FilipH
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 21:10
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp + Sram X0

zadelpijn

Bericht door FilipH »

Hello,

sinds enkele weken bol ik met een specialized stumpjumper comp, fantastische fiets maar... enorm veel zadelpijn. Na slechts 15km begint het en na enkele tientallen km niet meer te doen. Doet vooral veel pijn aan zitbeenderen.
Heb me reeds een Assos broek aangeschaft en ja het werd iets beter maar nog altijd niet te doen op de langere afstand.
Heeft iemand daar ervaring mee en wat is de oplossing??
Zadel of Positie? De bike is volledig gemonteerd naar mijn afmetingen volgens het cyclefit meetsysteem.

BR

Filip
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Is het je eerste fiets? Dan zal je nog moeten wennen. In het begin had ik ook last. Nu ook nog soms maar dan moet ik toch al verder gaan rijden dan 60-70km.
Als je op je vorige fiets nooit last hebt gehad zou ik eens kijken voor een andere zadel misschien...
Plaats reactie