de beste fietsbril met Photochromatische glazen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

de beste fietsbril met Photochromatische glazen

Bericht door zwolle »

wegens cronische ontstekingen aan mijn ogen moet ik vanaf nu steeds rijden met een fietsbril.

daar ik veel mountainbike ben ik nu op zoek naar een bril met Photochromatische glazen , die snel van kleur veranderen .

want in de bossen kunnen de overgangen tussen fel licht en donker nogal snel gebeuren


bestaan deze brillen? en welke zijn de beste/mooiste
Laatst gewijzigd door zwolle op ma 01 aug 2016 08:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door G-m@n. »

adidas "evil eye" heeft die meen ik.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door Reflex »

Met een bril rijden zou altijd voor iedereen een streven moeten zijn. Je ogen zijn belangrijk (daar zal jij het wel mee eens zijn) en het iszo gebeurt.

Zelf een tijd met een Ekoi bril gereden met fotochromatische glazen. Dat werkt super en je hooft nooit meer te twijfelen over je glaskeuze ( hoe vaak ik wel niet vlak voor een wedstrijd nog heb moeten wisselen naar zonneglazen..). Maar het duurt wel enkele seconden voordat hij verkleurt. De overgang naar donker en licht is dus net zo erg. Enkel na een tijd is hij wel volledig verkleurt. Tenzij een hele dure bril veel sneller reageert zul je dit dus blijven houden.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door MC Jo »

Ik heb er een van BBB. Tot op heden tevreden van. Heb er de ride2heaven en de transalp mee gereden. En is prijselijk vind ik. 100 Euro
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door zwolle »

MC Jo schreef:Ik heb er een van BBB. Tot op heden tevreden van. Heb er de ride2heaven en de transalp mee gereden. En is prijselijk vind ik. 100 Euro
en de kleur past zich snel aan?
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door vedet »

Polariserende en van kleur veranderende (Photochromatisch) zijn 2 verschillende zaken. Ik vind het op mtb niet zo goed omdat er weinig glazen die snel genoeg van kleur wisselen. Ik rij of met donkere of met lichte lenzen al naar gelang het weer. En altijd met die Oakley Jawbone.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door Reflex »

vedet schreef:Polariserende en van kleur veranderende (Photochromatisch) zijn 2 verschillende zaken. Ik vind het op mtb niet zo goed omdat er weinig glazen die snel genoeg van kleur wisselen. Ik rij of met donkere of met lichte lenzen al naar gelang het weer. En altijd met die Oakley Jawbone.
Als je afhankelijk van het weer met donkere of lichte glazen fiets is een photochromatische bril toch prima? Is het donker (weinig uv) is hij licht anders donker. Ik vond het super, maar het helpt inderdaad niet tegen lichtflitsen. Al is het wel zo dat wanneer je lang in het bos zit de bril netjes lichter wordt.
Dinotjuh
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jul 2015 10:42
Rijdt met: Rocky Mountain 970 RSL

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door Dinotjuh »

Je zou eens moeten kijken naar de Prizm lens van Oakley...
Ik vind ze erg prettig. (Prizm trail)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door vedet »

Reflex schreef:
vedet schreef:Polariserende en van kleur veranderende (Photochromatisch) zijn 2 verschillende zaken. Ik vind het op mtb niet zo goed omdat er weinig glazen die snel genoeg van kleur wisselen. Ik rij of met donkere of met lichte lenzen al naar gelang het weer. En altijd met die Oakley Jawbone.
Als je afhankelijk van het weer met donkere of lichte glazen fiets is een photochromatische bril toch prima? Is het donker (weinig uv) is hij licht anders donker. Ik vond het super, maar het helpt inderdaad niet tegen lichtflitsen. Al is het wel zo dat wanneer je lang in het bos zit de bril netjes lichter wordt.
Klopt maar Hij voreg naar de beste polariserende glazen.

Photochromatische glazen zijn een stuk duurder.
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: de beste fietsbril met polarized glazen

Bericht door zwolle »

en het van kleur veranderen gebeurt dit op enkel minuten of enkele seconden?
Plaats reactie