Fietsrollen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico11
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 dec 2015 17:56

Fietsrollen

Bericht door Enrico11 »

Beste

Heb altijd buiten gereden, maar zou graag rollen willen aanschaffen.
Heb een specialized 29" mtb, moet ik naar iets speciaal kijken bij de aankoop?Heb horen zeggen dat ik een andere band zou moeten steken?
Ken er niets van, daarom deze vragen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Fietsrollen

Bericht door Prospeer »

Rollen zijn saai ! Heb je karakter, koop dan een standaard basis model waar je t wiel in vastzet. (bvb Tacx Satori)
Wil je het uitdagender maken, ga dan voor losse rollen. Ten alle tijde geconcentreerd blijven, want anders knal je voor je t weet door t raam van je zolderkamer :P (bvb Tacx Antares)
Wil je t leuk maken, en heb je geld te veel, kijk dan naar een interactieve Smart Trainer, om online ritten te rijden op "Zwift" met/tegen andere spelers in de wereld. (bvb wahoo kickr)

Noppenbanden op de rollen is inderdaad niet aan te raden. (ze slijten, maken lawaai, geen optimale grip etc).
Beter met een oude profielloze band, of nog beter een speciale trainingsband. Bvb Tacx trainer tyre MTB.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Fietsrollen

Bericht door BertG »

Wat Prospeer zegt. Ik ben nooit fan geweest van rollen/fietstrainers, maar ik ga waarschijnlijk deze winter ook de aankoop doen maar dan wel een zogezegde 'smarttrainer'.

Enerzijds wordt met die interactieve toestanden het trainen een stuk leuker, of dat beweren toch veel mensen, kijk ook naar het succes van Zwift. Echt maf wat je met sommige smarttrainers tegenwoordig allemaal kan doen en daarvoor hoef je zelfs nog niet interactief te fietsen: cols oprijden met automatisch aangepaste rolweerstand, zelf routes maken met Google Maps enzovoort. Anderzijds wil ik ook graag gerichter trainen, vooral op klimmen, en minder afhankelijk van het weer of licht (werk soms lange dagen) zijn.

Waarschijnlijk ga ik voor de Bkool Pro Trainer, is nog vrij betaalbaar rond de 500 euro. Ik zou ook ineens wel een mat en steun voor het voorwiel kopen.
Plaats reactie