Flat pedal schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Flat pedal schoenen

Bericht door KVDP87 »

Hallo,

Ik MTB nu ongeveer een jaar, met SPD's.

Ik heb veel problemen met snel uitklikken op onverwachte momenten. Vaak lukt dit niet en val ik gewoon omdat ik mijn voet niet snel genoeg kan zetten.
Is veel beter met de schoenplaatjes MH-56 ipv 51 maar dan nog..

Op sommige stukken ben ik ook al een beetje onzeker omdat ik weet dat ik niet snel genoeg kan uitklikken.

Vandaar de keuze om flats aan te schaffen. De pedalen heb ik al, heb er ook een schoen bijgekocht namelijk Specialized Cadet, maar de zool is daar blijkbaar niet goed voor.
Schoen zit heel goed, grip is perfect, enkel een stukje van de zool slijt heel snel. Eergisteren eerste keer met gereden en ik denk dat als ik ze nog 1 maand aan doe dat de zool volledig kapot is.

Ben dus op zoek naar een andere schoen. Heb al wat opgezocht en Five Ten's schijnen heel goed te zijn.
Ook skateschoenen zoals Vans etc..

Maar hoe goed kunnen deze schoenen tegen regen / modder?
Een betere optie in dat opzicht is misschien Shimano AM7.. Die vind ik wel niet zo mooi maar goed.

Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee..
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door julie »

ik heb five tens en ik vind ze echt prima, die kunnen goed tegen een stootje (en modder), ik rijd er nu al 2 jaar mee, dus...
Wat regen betreft, het houdt wel wat tegen, maar als het echt heel nat is, dan hou je je voeten ook niet droog helaas, maar dat komt toch weinig voor (tenminste wat mij betreft, als het echt goed regent, blijf ik lekker binnen).
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door KVDP87 »

Thanks! En welk type five ten heb je dan?
En online besteld of..? Denk niet dat er in o-vl ergens een dealer is
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door julie »

ze lijken op dit model:

http://www.fiveten.com/us/sam-hill-3-hill-streak" onclick="window.open(this.href);return false;

het gaat vooral om de zool, de stealth S1.

Het zou idd het beste zijn als je ze ergens kon passen, ze in principe vallen als gewone schoenen.
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door KVDP87 »

Geen winkel id buurt waar ik deze kan passen.
Was aant uitkijken naar die shimano AM7 maar waren blijkbaar uitverkocht :-?

Voorlopig een paar goedkopere Vans gekocht en die doen het goed qua grip.
Bij Modder/water direct natte voeten ofcourse
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door KrisMaes76 »

Mn 5-10 Freeriders hebben een soort van plastic coating, helpt wel een beetje, bij nat weer doe ik sealskins kousen aan, die houden de voetjes ook wel wat droog
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door KVDP87 »

Hou ik in het achterhoofd.
Kan natuurlijk ook overschoenen aandoen. Bij modderig weer niet ideal met die platte zool :-/

Is natuurlijk niet de bedoeling om veel te stappen :) Heb op rosebikes al wat zien staan met profiel en waterdicht dus eventueel kan ik ze dan toch maar online bestellen
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door De Wreter »

KVDP87 schreef: Ik heb veel problemen met snel uitklikken op onverwachte momenten. Vaak lukt dit niet en val ik gewoon omdat ik mijn voet niet snel genoeg kan zetten.
Is veel beter met de schoenplaatjes MH-56 ipv 51 maar dan nog..
Heb je al ooit eens iets met de spanning van je pedalen gedaan ? Zet die zo los mogelijk.
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door KVDP87 »

Jep de pedalen staan op het lichtste, en heb ook schoenplaatjes mh-56 ipv 51. Dit was een groot verschil,, veel beter. Ma nog steeds hadk problemen!

Vind het eigenlijk wel tof om met flats te rijden! Is wat wennen en techniek leren maar voetjes blijven meestal goed op de pedalen staan.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Flat pedal schoenen

Bericht door Christ D. »

Five Ten's !! Ik ben héél tevreden van deze :
http://www.probikeshop.com/en/be/five-t ... 21710.html
Plaats reactie