Handige woon- Werkverkeer broek

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Handige woon- Werkverkeer broek

Bericht door jelleken »

Daar ik regelmatig naar mijn werk fiets, ben ik op zoek naar iets om mijn gewone jeans te vervangen.
Dit is toch wat te zweterig en trekt overal tegen.

Ik ben niet van zins om in mijn lange/korte zeembroek met bretellen te gaan werken, dit voor het gebruiksgemak. (verkleden, tijdsverlies, ...)
Aangezien je normaal ook wat meer meezeult naar je werk dan op een gemiddelde toertocht mag daar gerust een zakje op zijn voor smarthphone, geldbeugel, enz. Liefst met ritssluiting tegen het "verlies van lading" :evil:

Ik denk aan iets wat menig fietskoerier lijkt te dragen, die mannen hebben ook geen spannende zeembroek aan maar lijken toch erg comfortabel te fietsen!
Ik zag ooit eens een toffe casual fietsbroek passeren waar aan de achterkant onder de riemhoogte een horizontale rits zat, die kon opengeritst worden waardoor je een paar cm extra rek had en je bovenkledij zogezegd niet uit je broek werd getrokken (koude rug), daarenboven zat er op die plek ook een strook mega reflecterend materiaal.

Het moet niet persé die broek zijn maar mag iets dergelijks zijn.

Zijn er mensen met tips/ervaring?

Thnx!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Handige woon- Werkverkeer broek

Bericht door kootje »

Sommige merken hebben naast de strakke lange broeken ook meer "baggy" lange broeken in hum gamma.
Bijv. Gore, Vaude.
Misschien zit daar wat tussen?
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Re: Handige woon- Werkverkeer broek

Bericht door jelleken »

Deze lijkt me zeer mooi en eigenlijk ideaal, al is ie wel wat prijzig... #-o
Het is inderdaad in de richting die ik uit wil!

http://www.goreapparel.eu/be-en/gore-bi ... refn3=size
Gebruikersavatar
DeGlenne
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 16:31
Rijdt met: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon

Re: Handige woon- Werkverkeer broek

Bericht door DeGlenne »

Mss ook eens kijken in de kledinglijn van endura.. Heb er een MTB short van en supertevreden van.
Plaats reactie