Northwave celcius artic GTX

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door i-Mac »

EG6 schreef:Na gisteren voor de zoveelste keer met ijsklompen uit mijn basic Shimano's te stappen is het mij beu en ga ik ook de overstap maken. Ik zou ze volgend weekend nodig hebben maar raak niet meer in de winkel dus ga ze online bestellen. Kunnen jullie even aanraden hoe deze schoenen uitvallen? Ik heb een 43 en een iets bredere voet.
Koop je ze best een maat groter, of?
Mag ik je ten stelligste aanraden de schoenen te passen in een winkel? Het is de verplaatsing dubbel en dik waard. je wil geen schoen kopen die net te klein uitvalt. En neem per direct je dikste sokken mee.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Reflex »

Gisteren zat ik om 8:30 op het fietsje in de vrieskou (-10) van Huijbergen. Wat heb ik aan dit topic gedacht. Lekkere warme voeten in de Northwave Celsius schoenen zelfs met dunne zomersokjes...
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door EG6 »

i-Mac schreef:
EG6 schreef:Na gisteren voor de zoveelste keer met ijsklompen uit mijn basic Shimano's te stappen is het mij beu en ga ik ook de overstap maken. Ik zou ze volgend weekend nodig hebben maar raak niet meer in de winkel dus ga ze online bestellen. Kunnen jullie even aanraden hoe deze schoenen uitvallen? Ik heb een 43 en een iets bredere voet.
Koop je ze best een maat groter, of?
Mag ik je ten stelligste aanraden de schoenen te passen in een winkel? Het is de verplaatsing dubbel en dik waard. je wil geen schoen kopen die net te klein uitvalt. En neem per direct je dikste sokken mee.
Normaal gezien ben ik ook 100% van dat principe. Zeker met schoenen, en dan nog met mijn berenpoten. Maar ik heb echt geen mogelijkheid meer om voor aanstaande zaterdag naar FFC in Lotenhulle te rijden om deze te passen.
Retourmogelijkheden in combinatie met hoge nood voor zaterdag (75km Vlaamse Ardennen) staan mij niet toe vooraf te passen. Als ze niet passen dan betaal ik het wel dubbel en dik natuurlijk, maar da's een risico die ik wil nemen.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Wacky-S »

Vraag eens na bij de fietshandels/AS adventure/... bij jou in de buurt, ongetwijfeld zal een van hen de schoenen wel op voorraad hebben.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Svenny007 »

ik heb de van ons toch ook eerst gaan passen bij hopmans.
mijn zoon de Northwave Celsius 2 GTX 139,95 €
en ik heb de Northwave Celsius Artic 2 GTX 159,95 €

ik heb normaal maat 42 maar daar paste de 44 het beste voor mij, nog een beetje ruimte voor een dikkere sok.
mijn zoon heeft normaal een 44 en die heeft een 45 genomen.

na mijn eerste rit -4 graden had ik nog steeds koude tenen (maar ik heb altijd last van koude voeten, zelfs thuis in de zetel met dikke sokken aan), dit weekend heb ik van die toe warmers er bij gestoken en dat was dan perfect.


ik moet wel zeggen dat het prijsverschil in de AS hier bij ons ENORM is
200 € voor de 2 GTX en 230 €voor de Artic 2 GTX zomaar eventjes 130 €verschil op 2 paar schoenen.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door EG6 »

Vandaag eerste testrit met de Celsius 2 GTX (70km, geen vriestemperaturen, middelmatig natte rit).
Heb normaliter maat 43, schoenen gekocht in 44. Er is ruimte voor dikke, hééél dikke kousen, maar zit er verder gewoon heel goed in. Zonder twijfel een verbetering ivm wat ik daarvoor reed (standaard Shimano schoen met overtrek). Valt ook heel goed mee te stappen.
Waterdichtheid zeker OK. Of ze mijn voeten echt "warm" houden, mjah, daar ben ik nog niet helemaal uit. Had niet mijn allerdikste kous aan en mijn voeten waren ook niet "warm" toen ik er in kroop. En vermits er nog altijd geen chauffage in de schoenen zit is het dus ook niet onlogisch dat mijn voeten niet warmer werden. Niet meer als normaal dus.
Kouder werden mijn voeten echter ook niet, ook niet na natte modder enz enz...
All-in all toch goed tevreden over de aankoop :).
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Frankske73 »

Sluiting niet te vast trekken.... isoleert naar mijn mening iets beter en vooral zien dat bovenste velcro goed afsluit. Vandaag geen vries meer en indruk al te moeten oppassen voor zweetvoeten door te dikke sokken, geeft ook koude voeten. Vorige week in Lommel -8, met winter fietssok heel de tijd warme voeten gehad. Enige nadeel blijft water dat van boven komt, maar dan neem ik bijkomend mijn sealskinz [-( (normaal maat 42, botjes in 43)
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Verzetje »

Heb niet de artic maar de gewone.
Onder 0 (staat aangegeven tot -5) wordt het zelfs met een dikkere sok soms latig om warme voeten te
behouden. Hangt echt van de situatie af. Soms -2 al bevroren voeten, en soms -5 geen probleem :-?

Voordeel van de gewone celcius is dat ze met een dunner sok ook in het tussenseizoen kunnen dienen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door triumph_st »

Momenteel koopje te doen bij futurumshop.nl voor de Celsius Arctic's !
Plaats reactie