Northwave celcius artic GTX

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door KUBA »

Ja puur bedrog , het schijnt zelfs als je waterdichte handschoenen koopt en je gaat ermee zwemmen dat er ook water langs de polsen in komt :-" ](*,) :lol: :lol: :lol: :lol:

Manlief wat een discussie.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Reflex »

Vanmorgen op de koersfiets met ordinaire overtrekken gereden en natte koude voeten. Man wat heb ik verlangd naar mijn Northwave Celsius schoentjes. Als je voor iets meer als 100 euro droge warme voeten kan hebben dan weet ik het wel...
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door frits motaar »

d-shack schreef:dus de theorie even doortrekken:
als ge uw broek IN uw rubberbotten steekt en het regent en er loop water in uw botten, dan zijn ze niet waterdicht :-k
alle gekheid op een stokje, ik heb de GTX'en ook al enkele jaren, gebruik ze 90% in de week voor woon/werkverkeer en ben er zeer tevreden van.
Als ik ze in het weekend nodig heb wil dit zeggen dat het (zeer) koud is en dat ik met lange broek ga/moet rijden (gebeurd niet veel want ik ben een zweterke). dan doe ik de broek over de schoenen en ik heb mijn lange broeken onder de knie ingespoten met zo'n waterafstotende spray van de decathlon => niks water in de schoenen.

grtz
D
ah zo,als gij uw broek in die schoenen steekt zijn ze plots niet meer zo waterdicht :-k :-k
ik rij ook naar het werk met die schoenen,en heb steeds nette voeten als ik aankom,ik ben terug overgeschakeld naar overtrekjes van 25eu!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door i-Mac »

Al gedacht aan spatborden? Er bestaan exemplaren die aan de onderbuis worden gehangen. En die vangen best wat water. Voor woon-werk verkeer zal het esthetische wel zo belangrijk niet zijn zeker? Bij een toertocht wil het nog begrijpen dat je die liever niet gebruikt.

Ik heb recent ook Arctic's gekocht, en ik had dit al veel eerder moeten doen. Ik heb altijd koude voeten gehad, ondanks winterschoenen. Ondanks dat ik de Shimano MW81 had gepast met dikkere sokken aan, zaten mijn voeten ietsje teveel gekneld. De Arctic schoenen zijn breder, waardoor mijn voeten niet meer gekneld zitten.

En nogmaals, spatborden zijn hun centen dubbel en dik waard.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Reflex »

Laten we het erop houden dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Blijkbaar heeft Frits op een of andere manier zo een negatieve ervaring gehad met de schoenen dat hij er niks positiefs meer van kan inzien.

Het feit dat het de meest verkochte MTB wintershoen is en dat er zeer veel mensen plezier van hebben is wel een indicatie dat het goede schoenen zijn. Er zullen echter altijd mensen zijn die het niks vinden.

Ik heb nog nergens overtrekken gevonden die ook maar een beetje in de buurt komen van de eigenschappen die de Celsius artic hebben. Jij wel? Nou wees blij en geniet op de fiets, daar doen we het tenslotte voor.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door EG6 »

Na gisteren voor de zoveelste keer met ijsklompen uit mijn basic Shimano's te stappen is het mij beu en ga ik ook de overstap maken. Ik zou ze volgend weekend nodig hebben maar raak niet meer in de winkel dus ga ze online bestellen. Kunnen jullie even aanraden hoe deze schoenen uitvallen? Ik heb een 43 en een iets bredere voet.
Koop je ze best een maat groter, of?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door freezy »

Je kan bij Futurumshop 2 paar (gewone maat en eentje groter) bestellen en eentje terug sturen dat niet past. Bij Futurumshop geven dat zelf als raad wanneer je twijfelt over een maat. Een half maatje groter is niet slecht, zo past een dikkere sok er ook vlot in.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Free_ltd »

Futurumshop is wel pokkeduur. Bij Hopmans liggen de prijzen ietske beter voor beschikbare modellen.

Ik ga der zeker nog kopen, maar twijfel nu. Die zakjes werken ook redelijk en vraag me af of het nog de moeite is voor dit seizoen. Zomer komt eraan :-).
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Wacky-S »

Ik draag die van mij zelfs in de zomer met een dun sokje. Niets zo leuk als droge voeten hebben tijdens een modder ploetertocht :wink:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door freezy »

Na de zomer komt weer een winter. :-D Ik heb mijn Celsius schoenen intussen een goeie 8 jaar en nog geen moment spijt van gehad. Ik gebruik ze al bij de eerste nattere ritten in oktober en rij er soms mee tot april. Als je het uitrekent qua kost/jaar komt dit best wel laag te liggen, zeker voor het genot dat je er van hebt.
Plaats reactie