Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door madskatingcow »

Momenteel rijdt onze club met No Drugs kledij, waarbij de broeken uitgerust zijn met een Ergo Plus zeem. Zeer tevreden van, alleen de prijzen en aaneenschakeling van voorwaarden gehanteerd vanaf 2016 maken het als kleine club onmogelijk om kledij voor (nieuwe) leden aan een aanvaardbare prijs aan te bieden. Van de kledij zelf zijn we altijd zeer tevreden geweest.

Momenteel zijn we aan het uitkijken om te switchen naar Bioracer of Vermarc. Iemand ervaring met zowel het Vermarc LD (long distance) en het Bioracer Smooth Uni zeem ?

Wat met de kwaliteit van de broeken? Ik denk hierbij bij Vermarc aan de PRR reeks of bij Bioracer aan de Race Proven 2.0 Lycra / Sirio of One Cold Black reeks.
Beide bieden de mogelijkheid de broekspijpen af te werken met een brede band : flappert deze niet na verloop van tijd, of kruipt deze niet omhoog? Bij Vermarc zaten er aan de binnenzijde nog een reeks dunne siliconenstrips , bij Bioracer heb ik er niet meteen naar gekeken.
Ook de truien hebben bij Vermarc een siliconenstrip tegen het 'omhoog' kruipen.

De vermelde broeken van zowel Vermarc als Bioracer zijn erg goed getest, klik.

Bedankt voor de feedback.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door eL Tee »

Decca heeft nòg betere zemen dan Bioracer en Vermarc, getuige de vele pro-rijders die hun gesponsorde kledij (Pearl Izumi e.a.) door Decca onder handen laten nemen om er hun zemen in te naaien alvorens er mee te gaan trainen/koersen...

Daarenboven is Decca 100% Belgisch waarvan ook de productie hier in België (Zottegem) gebeurd. Ze kunnen dus sneller kleinere oplages leveren dan een Bioracer of een Vermarc.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door Swannie »

Wij hebben die Vermarc broeken, zijn zéér goed. Ik vind ze zeker even goed als mn broeken van Nodrugs. Enkel voor echt lange ritten (+5 uur) zou ik mijn Assos broeken nog uit de kast halen.
Wat echter nog steeds van mindere kwaliteit is bij Vermarc tov Nodrugs en Bioracer zijn de ritsen van de vesten.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door Reflex »

Na een jaartje bioracer, 2 jaar NODRUGS rij ik nu een jaar met vermarc (PRR). Wat bij betreft is de PRR kleding van vermarc het beste wat er is. Ondanks de vele uren op het zadel en dus het vele wassen ziet het er nog als nieuw uit. Zowel bij het sprintsuit als de shirts heb ik nog geen problemen ervaren met de rits. Enkel bij het windstoppertje heb ik eens gehad dat hij niet goed zat. Maar dit kwam vermoedelijk door modder en daarna was de rits gewoon weer te gebruiken.

Het kost wat geld maar dan heb je ook wat. Bioracer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Na nog niet eens 1 seizoen alles weg kunnen gooien.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door Edlisjas »

Reflex schreef:Na een jaartje bioracer, 2 jaar NODRUGS rij ik nu een jaar met vermarc (PRR). Wat bij betreft is de PRR kleding van vermarc het beste wat er is. Ondanks de vele uren op het zadel en dus het vele wassen ziet het er nog als nieuw uit. Zowel bij het sprintsuit als de shirts heb ik nog geen problemen ervaren met de rits. Enkel bij het windstoppertje heb ik eens gehad dat hij niet goed zat. Maar dit kwam vermoedelijk door modder en daarna was de rits gewoon weer te gebruiken.

Het kost wat geld maar dan heb je ook wat. Bioracer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Na nog niet eens 1 seizoen alles weg kunnen gooien.
Bioracer heeft het afgelopen jaar nochtans enorme stappen vooruit gezet op het gebied van innovatie en kwaliteit.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door Reflex »

Ok, daar kan ik niet over oordelen. Mijn ervaring is nog van een jaar of 4 terug.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Vermarc PRR / Bioracer Race Proven - One Cold Black

Bericht door madskatingcow »

Het is natuurlijk niet evident appelen met appelen te vergelijken, vandaar in eerste instantie de vraag of iemand ervaring had met beide broeken of zemen. Clubkledij wordt meestal om de 3 jaar veranderd, de leveranciers zitten ondertussen ook niet stil. Bij Bioracer hadden we een goed gevoel, zeer uitgebreid gamma (wat vergelijken nog moeilijker maakt) en snelle feedback bij het stellen van vragen. Productie zou nu lokaal gebeuren (?), levertijden variëren tussen de 4 tot 8 weken. Liefst werken we met een leverancier in onze buurt (regio Leuven), wat makkelijker is om binnen te springen voor afhalen bestelling, feedback over het ontwerp, reparaties en vooral passen van kledij voor nieuwe leden (voor zover we een maat niet in onze club hebben). Vandaar dat No Drugs, Vermarc en Bioracer op onze short list staan.

Ik dacht dat bij Bioracer het printprocede met 'vellen' was, terwijl Vermarc digitaal print? Drukken met vellen zou beter zijn voor de kleuren op lange termijn, of niet? Vroeger moest je een minimaal aantal vellen afnemen (ook al gebruik je ze niet), nu heb ik niet meteen gevraagd hoe dat momenteel precies zit.
Plaats reactie