camelbak of shimano unzen 6 of andere

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door David55 »

op zoek naar een rugzak met drankreservoir.
welke is de beste en welk type raden jullie aan ?
in het geval van camelbak welk type is dan de beste ?
wil er ook graag mijn gsm en een beetje eten en materiaal in kwijt kunnen maar niet te groot natuurlijk
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door Wacky-S »

Er is geen "beste"...

Wat voor de één goed zit, kan voor de ander slecht zitten. Hier is passen en uitproberen de boodschap...

Zelf heb ik een Camelback Mule (is al minstens een jaar of 18 oud, niet meer vergelijkbaar met de huidige versie) en een Deuter Compact exp 12.

Deuter ben ik zeer tevreden van. Niet te groot en toch genoeg plaats om alles (van marathon tot TT tot kort ritjes in de buurt) mee te nemen. Heeft een volume van 12 liter wat je door middel van een rits kan vergroten met 2,5 liter. Passen met gemak een truitje met lange mouwen en regenjas in samen met EHBO kitje, 2 binnenbanden, pompje, gsm, en nog een hoop andere dingen.

Drinkzak moet je los erbij kopen. Heb er afwisselend de Deuter Streamer 3 liter en Camelbak Antidote 3 liter erin zitten.

Kwalitatief vind ik het een heel goede rugzak met een aangenaam draagcomfort, goede verluchting aan de rug en handige extra vakjes op de heupriem.

Ik heb bewust voor een iets langere rugzak gekozen omdat deze lager op de heup komt te hangen wat toch meer comfort met zich meebrengt.

Spring eens binnen bij bv de AS Adventure, daar kan je de verschillende modellen passen...
Gebruikersavatar
mini bergaffer
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 15:07
Rijdt met: Orbea Occam

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door mini bergaffer »

Ik gebruik ook een Camelbak Mule NV. Ondertussen 2 jaar oud en ziet er nog steeds als nieuw uit als je hem na elke rit eens afspoelt. Qua inhoud vind ik hem ideaal voor mij. Hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal wilt meenemen. Ook vind ik dat de Mule een heel goede pasvorm heeft, en de verluchting op de rug er ook absoluut mag zijn. Over het drankreservoir ook niets dan goeds.

Voor mij is dit de ideale rugzak voor het mtb'en, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik zou in jouw geval naar een winkel rijden waar ze een vrij groot assortiment hebben en daar eens kijken welke genoeg inhoud hebben voor jou en welke goed zitten, want ieders rug is anders.



mb
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door whaleshark »

Ik rij al een paar jaar met deze: http://reviews.evanscycles.com/0924/ec0 ... eviews.htm" onclick="window.open(this.href);return false; , in zwart/ gele uitvoering.
Ik ben er zeer tevreden over, ligt zeer goed op m'n rug, goede ventilatie, ruim voldoende plaats om allerhande sullen in te stoppen, meerdere kleine, met rist afgesloten zakjes om geld, gsm,... enz. in weg te stoppen.
Abductee
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 16:45
Rijdt met: Cube Stereo 120 HPC

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door Abductee »

Hou er wel rekening mee dat je best een rugzak kiest die iets te groot is. Een rugzak die je nog met moeite dicht krijgt als alles erin zit, gaat opgespannen staan, en zit niet meer fijn op je rug.

De meeste rugzakken kan je ook strakker spannen wanneer hij niet vol zit, zodat hij toch niet te groot is. Bij mijn Osprey Raptor 14 is dat bijvoorbeeld het geval. Heel tevreden over die rugzak, vooral het magneetje aan het mondstuk is erg handig.
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door BlijDatIkGlij »

Sinds 2 jaar de deze: http://www.bikester.nl/382642.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-> voel je niet dat je hem bijhebt, net groot genoeg voor 2 liter water + 29" biba, multitool, gsm, sleutels
+ eventueel regenjasje onder de riempjes langs buiten.
Meer kan er echt niet bij in een 3-liter zakje hoor :)

Sinds kort de deze: http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... 91001.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-> veel verschillende vakken met binnenin compartimentjes die afgesloten zijn met ritsen of klitteband, hangertje voor je sleutels, handig tasje met rits in de riem vooraan op je buik, kan makkellijk een pomp van 30cm in.
Ondanks zijn 15 liter zit hij gevuld toch nog lekker tijdens lange ritten omdat ie stevig om je buik bevestigd kan worden. Zo draag je meer via de heupen en ontlast je de schouders. (wat mijn zwakke plek op lange ritten is)
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door Filip van Nijlen »

Ik ben dan weer zeer content van de lichte en compacte Camelbak Rogue.
2 liter drankreservoir en nog net voldoende plek voor tools, band, gsm, geld & koek.
Deze daagt vrij hoog op de rug en indien je de lucht goed uit het reservoir laat klots hij niet.

Enig nadeel van een kleinere drinkzak is dat je de inhoud moeilijk kan inschatten en daarom kocht ik mij onlangs de flow meter aan...
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door _alain_ »

Wingnut hyper 3,
Hangt heel laag op je rug,
Heeft plaats voor een drie liter drinkblaas,
Heeft twee grote en bruikbare zijzakken die je kan openen onder het rijden en mesh zakken daarop.
Nadel is dat je hem rechstreeks uit de usa moet bestellen en dat er geen onderverdeling is in de grote zak
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door _alain_ »

En erbij zeggen dat die heel licht en waterdicht is.
Zo uit het hoofd dacht ik dat mijne rond de 550gr weegt
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: camelbak of shimano unzen 6 of andere

Bericht door La-Pierre »

Al 4 jaar in het bezit van een Dakine Nomad (3liter reservoir) en al 4 jaar heel tevreden van. Het reservoir heb ik recentelijk wel moeten vervangen aangezien het lekte, maar na een kleine 4 jaar is dat zo geen ramp lijkt mij. Verder ziet hij er ook nog altijd als nieuw uit (als hij eens gewassen is :-" ), dus die kan gerust nog een paar jaar mee.
Zeker niet de kleinste rugzak die er is, maar er geraakt dan ook redelijk veel in en je kan hem behoorlijk 'compact' maken wanneer je niet veel meeneemt.
Plaats reactie