Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
GoCube
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 okt 2014 11:13

Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door GoCube »

Graag had ik geweten of er mensen zijn die met de Sigma Rox 10.0 rijden en wat ze ervan vinden?
Ik zie dat er net een firmware update is geweest. En heb ook al wat reviews gelezen. Ook staat hij op bekende site in de top 10.

Ik overweeg een fietscomputer te kopen met GPS en heartrate. De 3 die ik in gedachten heb zijn:

Sigma Rox 10.0 bundle prijs +- 220€ (Cadans, snelheid, heartrate)
Garmin Edge 510 set prijs +-320€ (Cadans, snelheid, heartrate)
Polar V650 prijs +- 230 zonder cadans en snelheid (dus enkel heartrate, rest is via gps)

Graag zoveel mogelijk info, eventuele andere voorstellen of ideeën mogen ook.
Ik lees bv op verschillende site's dat touchscreen op MTB af te raden is doordat je wel geregeld is in slijk zit en dan met vuile vingers op het scherm zit. Daarom ging mijn voorkeur door prijs en knoppen naar de Sigma

Iphone vind ik geen oplossing, vermits die na 2u leeg is als je hem echt met scherm aan gebruikt

Thanks alvast voor de hopelijk vele reacties :-D
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door Stokke »

Persoonlijk zou ik je aanraden om wat meer uit te geven of een tweedehands toestel te kopen
Waar je kan gebruik maken van een kaart

De toestellen die je aangeeft zijn meer voor gebruik op een racer waar je uw trainingen gaat loggen en analyseren
Zodat je kan zien of er progressie is :wink:
Een cadans sensor zie je ook niet vaak op een Mtb

Tja indien het de bedoeling is om dit te doen zijn die toestellen wel ok
En over het touchscreen zullen er al veel bewezen hebben dat dit ook werkt op een Mtb met of zonder protector
GoCube
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 okt 2014 11:13

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door GoCube »

Stokke schreef:Persoonlijk zou ik je aanraden om wat meer uit te geven of een tweedehands toestel te kopen
Waar je kan gebruik maken van een kaart

De toestellen die je aangeeft zijn meer voor gebruik op een racer waar je uw trainingen gaat loggen en analyseren
Zodat je kan zien of er progressie is :wink:
Een cadans sensor zie je ook niet vaak op een Mtb

Tja indien het de bedoeling is om dit te doen zijn die toestellen wel ok
En over het touchscreen zullen er al veel bewezen hebben dat dit ook werkt op een Mtb met of zonder protector
De cadans meter is mss overbodig maar zit gewoon bij in de kit. Terwijl je dit bij vele andere toestellen gewoon moet bijkopen.
Wat betreft kaarten om te rijden, denk ik niet dat ik die nodig heb. Je kan in beide toestellen een GPX route inladen. En als het echt is om mijn weg terug te vinden heb ik altijd tomtom europe op mijn iphone. Ik zie dus geen meerwaarde van een ander toestel, tot iemand mij het tegendeel bewijst ;-)

Maar toch bedankt voor je reactie al, much appriciated :-D
GoCube
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 okt 2014 11:13

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door GoCube »

Misschien toch even benadrukken dat het heartrate gedeelte voor mij het belangrijkste is om mijn conditie op een gezonde manier omhoog te krijgen. En een horloge draag ik niet graag en vind ik moeilijker om naar te kijken tijdens het rijden. ;-)
Abductee
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 16:45
Rijdt met: Cube Stereo 120 HPC

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door Abductee »

Een topografische kaart is anders toch wel handig. Denk bijvoorbeeld aan een stuk van een route dat door bosbouw totaal onrijdbaar is geworden. Met een topo kaart kan je dan gewoon een omweg uitzoeken...
GoCube
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 okt 2014 11:13

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door GoCube »

Abductee schreef:Een topografische kaart is anders toch wel handig. Denk bijvoorbeeld aan een stuk van een route dat door bosbouw totaal onrijdbaar is geworden. Met een topo kaart kan je dan gewoon een omweg uitzoeken...
Maar dat kan ik dan toch ook gewoon met TomTom of met google earth? ;-)
Abductee
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 16:45
Rijdt met: Cube Stereo 120 HPC

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door Abductee »

GoCube schreef:
Abductee schreef:Een topografische kaart is anders toch wel handig. Denk bijvoorbeeld aan een stuk van een route dat door bosbouw totaal onrijdbaar is geworden. Met een topo kaart kan je dan gewoon een omweg uitzoeken...
Maar dat kan ik dan toch ook gewoon met TomTom of met google earth? ;-)
Dat zal uiteindelijk ook wel lukken ja, maar daar is het toch eerder zoeken, terwijl op een topo kaart zo goed als alle kleine paadjes getoond worden. Dat maakt het naar mijn mening toch een stuk handiger.
GoCube
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 okt 2014 11:13

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door GoCube »

Abductee schreef:
GoCube schreef:
Abductee schreef:Een topografische kaart is anders toch wel handig. Denk bijvoorbeeld aan een stuk van een route dat door bosbouw totaal onrijdbaar is geworden. Met een topo kaart kan je dan gewoon een omweg uitzoeken...
Maar dat kan ik dan toch ook gewoon met TomTom of met google earth? ;-)
Dat zal uiteindelijk ook wel lukken ja, maar daar is het toch eerder zoeken, terwijl op een topo kaart zo goed als alle kleine paadjes getoond worden. Dat maakt het naar mijn mening toch een stuk handiger.
Ok inderdaad dat begrijp ik. Welke toestellen raad je dan eventueel aan?
Ik hoor van vele dat bij Garmin je alles moet bijkopen, dat wordt dan denk ik ook wel vrij duur op den duur.

Alvast bedankt voor je reacties ;-)
Abductee
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 16:45
Rijdt met: Cube Stereo 120 HPC

Re: Zijn hier mensen die met de Sigma Rox 10.0 rijden?

Bericht door Abductee »

Dat is dan weer een andere vraag...

Ik rij zelf met een garmin oregon 650, maar die zijn een stuk duurder dan de toestellen waar je nu naar kijkt. Dat is een outdoor-toestel, dus geen hartslag- of cadensmeter. Die kan je wel aansluiten, maar moet je dus apart aanschaffen.

Ik zou eventueel eens kijken naar een gebruikt toestel uit de edge serie of zo.
Plaats reactie