wind en waterdicht fietsshirt

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door bip bip »

ik geraak stilaan overtuigd wat betreft de Gabba, ik vraag me wel af hoe goed de vest zijn kwaliteiten behoud na meerdere keren wassen? Iemand hier die al langere tijd de vest gebruikt?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

Volgens mijn fietsenmaker zouden zo goed als alle merken er op springen tegen volgend jaar.
Specialized oa zou er al mee bezig zijn.
Ze zijn verdeler van Endura en mss komen deze er ook mee uit...

't Wordt dus uitkijken naar volgend jaar, er zal keuze te over zijn!
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door jfcb »

Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door freezy »

bip bip schreef:ik geraak stilaan overtuigd wat betreft de Gabba, ik vraag me wel af hoe goed de vest zijn kwaliteiten behoud na meerdere keren wassen? Iemand hier die al langere tijd de vest gebruikt?

grt,
bip bip
Heb ze nu bijna anderhalf jaar. Uiteraard heb je bij een nieuwe vest die je onder kraan houdt dat parelend effect. Nu doet de vest dat nog steeds maar inderdaad iets minder (heb je ook met die nanoflex arm- en beenstukken). Toch blijft het na al die keren wassen een super ding.
Jens91
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 mar 2014 15:23

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door Jens91 »

Ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe regenjas want mijn huidige is echt niet dicht meer.
Hoe zit het met de waterdichtheid van een Gabba?

En nog een belangrijkere vraag voor mij:
Krijg je een Gabba mee in het achterzakje van een gewone koerstrui?
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door bip bip »

ik denk dat het met de waterdichtheid wel snor zit als je ziet dat zowat het halve peloton er vandaag in Gent-Wevelgem mee rond reed in bijzonder natte omstandigheden. Ook enkele ploegen gezien met een andere kledij leverancier maar dan met het Castelli logo onzichtbaar gemaakt. Ik heb het truitje gisteren gepast, het ding in de achterzak stoppen lijkt me niet simpel maar dat is volgens mij ook niet echt de bedoeling. Voor koude, regenachtige dagen lijkt het me ideaal ( met de bedoeling om het de ganse rit te dragen).

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door Motorbiker »

Ik heb me het craft All weather shirt gekocht. Super licht om dragen, hoge hals, korte driekwart mouw, wind en waterdicht.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

Ik ben me de Castelli Gabba met korte mouw (al zijn ze stuk langer dan een gewoon fietsshirt) gaan halen.
Is ook iets of wat gewatteerd, dus zal een pak warmer zijn ook dan een traditioneel shirt. Achteraan is het shirt ook langer waardoor je kont wsl iets langer droog zal blijven.

Ook de Vermac AquaZero aangedaan maar deze was minder qua pasvorm.

Zondag testen in Echternach. Ze geven jammergenoeg regen uit dus zullen we direct weten hoe het zit ermee.

Je kan blijkbaar alles kopen in die materie:

-broeken
-armstukken
-beenstukken
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door bip bip »

onlangs ook de Gabba en de AquaZero gepast en mij paste de Gabba ook beter. Truitje met korte mouwen + bijhorende mouwstukjes is niet goedkoop, getwijfeld maar het setje toch nog maar wat laten hangen in de winkel. Ik ben zondag ook van de partij in Echternach, het ziet er inderdaad naar uit dat we regenkleding zullen kunnen gebruiken... :evil:

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

bip bip schreef:onlangs ook de Gabba en de AquaZero gepast en mij paste de Gabba ook beter. Truitje met korte mouwen + bijhorende mouwstukjes is niet goedkoop, getwijfeld maar het setje toch nog maar wat laten hangen in de winkel. Ik ben zondag ook van de partij in Echternach, het ziet er inderdaad naar uit dat we regenkleding zullen kunnen gebruiken... :evil:

grt,
bip bip
En 't regende dan nog wel niet zeker? :lol:
Aangename kennismaking trouwens!

Over het truitje, perfect winddicht en neemt goed het zweet op dus houdt het je warm.
Plaats reactie