Welke overschoenen Regen ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Cav_
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 okt 2014 11:47

Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Cav_ »

Hallo,

Ben op zoek naar degelijke schoenovertrekken voor over mijn mountainbikeschoenen.

Bedoeling is voornamelijk dat deze bescherming bieden tegen regen (en bij uitbreiding plassen).

Aangezien er ook vaak te voet moet gegaan worden, moeten de schoenovertrekken wel van degelijk materiaal zijn en tegen een stootje kunnen

Budget: max 40 euro

Iemand goede ervaringen met een bepaald type schoenovertrek?

Deze interesseren mij wel (gezien op bike24):
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=96243" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is wel van neopropeen (rekbare stof): zouden deze ook geschikt zijn voor gebruik met de mountainbike?

Gr!
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Christ D. »

Enkele jaren overschoenen gebruikt van BBB en daar best tevreden over geweest . Dacht dat het type "Hardwear" was;
Nu rij ik in de winter altijd met Sealskinz sokken en winterschoenen (Specialized) .

BBB

SEALSKINZ

Voor schoenen is het ook weer persoonlijke keuze , wat voor de eene niet goed is is voor een andere super.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door vedet »

Ik heb van die neopreen gehad, en snel gescheurd (wel eigen schuld)

Zeker voor in het bos zijn overtrekken niet de oplossing, komen naar boven, etc

gewoon investeren in een paar fatsoenlijke winterschoenen en ge hebt droge en warme voeten.
Stella52
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 17:37

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Stella52 »

Mijn pa rijdt al 2 jaar met dezelfde overschoenen. Als ik een paar koop zijn ze na zo'n 15 ritten versleten. Ik kan er niet aan uit :)

Ik heb nu ook een fatsoenlijke winterschoen aangeschaft. Als je vaak moet afstappen zijn overschoenen geen optie denk ik.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door i-Mac »

Ik heb de Bioracer Easyfit overschoenen, en deze zijn anders gemaakt dan de doorsnee overschoenen. Ze laten geen druppel water door. Een top aankoop. Er zijn verschillende diktes te koop.
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door molman87 »

In het magazine mountainbike plus is er een test van verschillende overschoenen deze maand. Ik dacht dat de sealskinz als beste uit de test op gebied van waterdichtheid kwamen.
Stella52
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 17:37

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door Stella52 »

Welke zijn het meest duurzame van de test?
Die sealskins heb ik nu maar die zijn heel snel gescheurd
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door i-Mac »

molman87 schreef:In het magazine mountainbike plus is er een test van verschillende overschoenen deze maand. Ik dacht dat de sealskinz als beste uit de test op gebied van waterdichtheid kwamen.
Kan je eventueel eens scannen?
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door bartike »

heb die van Endura de mt500

http://www.endurasport.com/products/?ProductID=205" onclick="window.open(this.href);return false;


zit gat in voor u plaatjes van de klikpedaals, ni zo een velcro die elke keer los komt als ge is stukje moet stappen door slijk ofzo.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Welke overschoenen Regen ?

Bericht door whaleshark »

Ik heb lang gereden met allerhande overschoenen... maar ik was dolblij met mijn aankoop van deze, vorige winter :
http://www.bobshop.com/nl/Heren/Fietssc ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nooit meer koude of natte voeten en met deze sluiting zijn ze ook nog eens uit te doen in een wip, hoe beslijkt ze ook zijn... beste aankoop ooit
Plaats reactie