Rugzak met Drinksysteem??

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door willem6 »

Hallo,
Ik zou mij eens willen een goede en degelijke rugzak willen aanschaffen, maar ik twijfel nog of ik eentje zou nemen met Drinksysteem of zonder.
Kwa reiniging?
Of beter een busje drinken extra in de rugzak?
Iemand een idee van een goede keuze kwa merk en model, een beetje zakjes binnen zou wel gemakkelijk zijn.
Die van Ergon zien er degelijk uit, iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door Wacky-S »

Effe de search functie hier gebruiken en je vind leesvoer voor een paar uur :-D

Ik heb na een Camelback Mule, de Deuter Exp 12 Compact aangeschaft. Prima rugzak die je kan voorzien van drinkzak voor tochten gaande van een TT tot een dagtocht.
In de drinkzak best enkel gewoon water, sportdranken etc. zijn moeilijk(er) te reinigen.

Ik rij nog zelden zonder drinkzak. Veel makkelijker (geen moddertoestanden of bevroren drinken), groter volume en vooral het is een extra bescherming van je rug bij een valpartij.

Bovendien merk ik ook dat ik veel meer drink onderweg. De hoeveelheden per keer zijn kleiner, maar het aantal keer is veel groter dan met een drinkbus.

Qua merken heb je Camelback, Deuter, Vaude, Ergon,... ieder met zijn voor en nadelen.
Persoonlijk is voor mij het draagcomfort van meer belang dan het aantal vakken.
Passen en nemen wat je goedzit zou ik zeggen :wink:
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door willem6 »

Hallo,
Alvast bedankt voor de Reactie.
Weet je een winkel waar ze veel rugzakken op stock hebben?Ik dacht bij Van Eyck weinig keus,niet?
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door vedet »

AS adventure heeft meestal wel wat op voorraad, maar gewoon via het net bestellen, e-shops als bike24 en bike-components hebben meestal alle modellen wel in stock.

Persoonlijk vind ik dat energydranken, poeders en andere bijvoegsels de levensduur van de waterzak niet ten goede komt en het toch wel wat werk geeft om alles proper te krijgen, en eens er schimmel in uwe zak zit....
Als je zorgt dat je fatsoenlijk eet onderweg is gewoon water voldoende en moeten daar geen aditieven bij.
Ik gebruik zelfs gewoon kraanwater.

Ik spoel hem na elke weekend uit en leg hem dan in de diepvries, dat zorgt dat er geen bacteriën in komen.O ndanks alles merk ik toch dat er laagje vormt aan de binnenkant van de zak daarom gooi ik er eens per maand 2 van die tabletten om kunstgebitten te reinigen in en laat hem zo een uur of 2-3 liggen, na 2 jaar is mijn zak nog als nieuw.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door RigolleM »

Na jaren met Camelbak te rijden, ben ik overgestapt op Osprey, ter vervanging van mijn M.U.L.E.

De Osprey rugzak is toch van een beter niveau dan de Camelbak.
vedet schreef:Ik spoel hem na elke weekend uit en leg hem dan in de diepvries, dat zorgt dat er geen bacteriën in komen.O ndanks alles merk ik toch dat er laagje vormt aan de binnenkant van de zak
Fabeltje... dat hier werd verspreid maar geen enkel effect heeft, want de bacteriën worden niet gedood, enkel tijdelijk op non-actief gezet
vedet schreef:daarom gooi ik er eens per maand 2 van die tabletten om kunstgebitten te reinigen in en laat hem zo een uur of 2-3 liggen, na 2 jaar is mijn zak nog als nieuw.
Enige correcte manier om je hydro zak te onderhouden ;-)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door vedet »

RigolleM schreef:
Fabeltje... dat hier werd verspreid maar geen enkel effect heeft, want de bacteriën worden niet gedood, enkel tijdelijk op non-actief gezet
toch niet helemaal juist:
gezondheidsforum schreef:Bij gewoon invriezen (-20°C) sterven vele bacteriën af, ook de pathogene soorten, maar niet allemaal; endosporenvormers (Bacillus sp. Clostridium sp , .. ) en hun endosporen kunnen niettemin overleven in diepvriesomstandigheden; dus enkel hygiënisch behandeld voedsel diepvriezen is de boodschap. In voorgekoeld (rond 0° à -5 °C ??) voedsel heeft deze aanwezige bacteriële flora zich al deels wat kunnen aanpassen/ sporen vormen/ toxine vormen ,... , en zo hun overlevingskans kunnen verhogen, alsook hun latere detectie .
Iedereen doet maar wat hij of zij het beste acht.
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door willem6 »

update,tot hiertoe zijn er al 3 die er goed uitzien.
Wat denken julie?
De Dakine ziet er heel goed,veel zakjes binnenin,maar waterzak is nogal een plat geval.Ospraey waterzak zier er heeel goed uit,met een magneetkoppeling voor de waterdarm.

evoc cc 10l
Afbeelding

dakine amp 12l
Afbeelding

Osprey Raptor 10
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door Brunox »

Ik heb verschillende evoc's, en voor mij de beste tot nu toe van alles wat ik al heb gehad !

Evoc voor mij dus
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door RigolleM »

Osprey +1
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Re: Rugzak met Drinksysteem??

Bericht door willem6 »

Iemand een idee waar ik deze eens kan zien,de Osprey en de Evoc.
Plaats reactie