brandende voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: brandende voeten

Bericht door Superfan »

Al ooit de "feetcooling gel" van Morgan Blue geprobeerd???

Ik had precies hetzelfde probleem, bij warm weer stonden mijn voet "in brand", sinds ik die gel gebruik is het probleem opgelost.

Ik weet het niet hé, maar het kan in elk geval geen kwaad om dit te proberen, zo'n potje kost een kleine 10 €...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: brandende voeten

Bericht door Jemp »

Goeie tip. Bij mij is het beter, maar nog niet weg en inderdaad, slechter bij warm weer. Ga eens proberen...
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: brandende voeten

Bericht door yarkan »

ook goede resultaten met die cool gel...
Niet weg maar stukken beter...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: brandende voeten

Bericht door kevx »

Men Northwave extreme schoenen waren volledig versleten( denk al 6 of 7 jaar oud) en wou nu eens een ander merk proberen.

Voor de s works xc 6 schoenen gekozen. Ik dacht, nu pak ik gewoon een topschoen met 1 vd stijfste zolen op de markt ivm de last met men brandende voeten... Ze zeggen toch, hoe stijver de zool, hoe minder last je hebt van drukpunten.

Schoenen zitten perfect. Hiel zit goed vast, veel ruimte bij de tenen, kortom een zalige schoen om te dragen.

Maarrrr... Na ong 60km veel last van men linkervoet, terug dat brandend gevoel. Nog meer last dan met de northwaves. Op den duur was het aan de rechterkant ook prijs. Pffff, serieuze tegenvaller dus...

Wat opvalt is dat de zool van men extreme schoenen een beetje buigbaar is en de s works totaal niet.
Het lijkt er dus op dat een stijve zool voor mij niet ideaal is?

Iemand hier ervaring mee?

Ik ga nu niet bij de pakken blijven zitten en ga alles wat maar kan onderzocht worden laten onderzoeken. Iemand een adres waar ze een deftige analyse van de voeten kunnen maken + eventueel zolen want ik ben het kotsbeu nu....
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: brandende voeten

Bericht door Jemp »

Mijn ervaring ondertussen is dat het, bij mij dan toch, een tijdje duurt vooraleer mijn schoenen zich aangepast hebben aan mijn voeten (of omgekeerd).

Ik had een paar waar ik eerst last mee had, en na verloop van tijd ging dit over. Ik koop een 2de paar (identiek, maar half maatje kleiner om met dunnere kousen te rijden) en terug last. Ook hier na verloop van tijd geen last meer van.

Dus, misschien beetje geduld hebben vooraleer van alles te proberen.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: brandende voeten

Bericht door kevx »

Zou kunnen dat het betert maar ik heb er nu al zoveel jaar last van dat ik het echt heb gehad nu.

Ik ga sowieso nu voor een fatsoenlijke analyse van men voeten om te kijken waar het probleem juist zit.

Ik merkte gisteren tijdens het trappen dat het gedeelte van men voet achter de bal van men voet niet goed ondersteund werd. Daarmee creëer ik dus een drukpunt volgens mij. Holle voet?

Heb gelezen dat het ook een zenuw zou knn zijn die onder de bal van je voet loopt die tijdens het trappen constant belast wordt.

Heb jij ondertussen die cool gel al geprobeerd?
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: brandende voeten

Bericht door Jemp »

Ja, maar gaf geen verschil bij mij.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: brandende voeten

Bericht door KrisMaes76 »

ik had er in het begin ook last van (wel niet zo erg als jij denk ik), maar sinds ik steunzolen draag in het dagelijks leven heb ik er geen last meer van.

En ook geen stijve zolen op de mtb, (five ten hellcats) op spd pedalen met een groot platform (saint PD-M820) en je voelt echt dat je voet op een veel groter stuk op die pedaal steunt. 't weegt wel natuurlijk wat meer als een xc combo
Plaats reactie