brandende voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

brandende voeten

Bericht door witte555 »

Heeft er nog iemand last van dit fenomeen?

Het begint meestal na een dik uurtje rijden,krijg dan vooral aan de voorkant van mijn voeten een zeer branderig,slaperig gevoel,soms zelf zo erg dat ik moet stoppen en mijn schoenen even uit doe.
Als ik dan terug vertrek komt het soms terug maar soms ook niet . . .
Heb mijn schoenen al eens los gedragen,vast,maar maakt geen verschil.
Soms rij ik 3 uur zonder last te hebben en twee dagen erna staan mijn voeten in brand???
Soms links soms rechts,er zit echt geen logica in.

iemand die hier iets vanaf weet?
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: brandende voeten

Bericht door snellle edddy »

welke kousen heeft u aan ??
als ik naar de bakker rij , is met gewonen sokskes
een tourke groot of klein en zeker bij warm weer altijd fiets sokskes , deze zijn ook op bepaalde plaatsen versterkt .Om eve over u schoenen te hebben , heeft u deze al lang ?? nu dacht ik te weten , als ge mtb schoenen aankoopt moeten deze van de eerste moment perfect zitten .

gr
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

snellle edddy schreef:welke kousen heeft u aan ??
als ik naar de bakker rij , is met gewonen sokskes
een tourke groot of klein en zeker bij warm weer altijd fiets sokskes , deze zijn ook op bepaalde plaatsen versterkt .Om eve over u schoenen te hebben , heeft u deze al lang ?? nu dacht ik te weten , als ge mtb schoenen aankoopt moeten deze van de eerste moment perfect zitten .

gr
RIj steeds met "fiets kousen" maar heb in verband met kousen ook al alles geprobeerd,dik,dun . . .

Heb mijn schoenen al een paar jaar maar het probleem is eigenlijk vrij nieuw??
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: brandende voeten

Bericht door Serge R »

De schoenzolen die na een paar jaar gebruik een beetje minder stijf geworden zijn, kan er voor zorgen dat de klikpedalen meer op de voetzool doordrukken met gevolg dat dit de doorbloeding een beetje verstoord.
Had van dit fenomeen soms ook last, zeker bij warmere dagen, ook speciale kousen aangekocht deze brachten maar een beetje verlichting.
Pas na aanschaf van nieuwe schoenen met een stijvere carbonzool was er verbetering.
Probeer voor je zotte kosten gaat doen eerst eens met een stijve inlegzool of er verbetering te merken is
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Re: brandende voeten

Bericht door BASSMAN »

Serge R schreef:De schoenzolen die na een paar jaar gebruik een beetje minder stijf geworden zijn, kan er voor zorgen dat de klikpedalen meer op de voetzool doordrukken met gevolg dat dit de doorbloeding een beetje verstoord.
Had van dit fenomeen soms ook last, zeker bij warmere dagen, ook speciale kousen aangekocht deze brachten maar een beetje verlichting.
Pas na aanschaf van nieuwe schoenen met een stijvere carbonzool was er verbetering.
Probeer voor je zotte kosten gaat doen eerst eens met een stijve inlegzool of er verbetering te merken is
Had dat enkel als ik de weg opreed.Zo erg,dat ik na 2 uurtjes niet meer kon trappen,enkel nog "trekken" met de voeten.Dikke kousen,twee paar,andere zolen,niets hielp.
Nieuwe schoenen gekocht met carbon zool,twas de beste investering sinds jaren.NOOIT-NOOIT nog last gehad.
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Re: brandende voeten

Bericht door peter-bastanie »

+1
Ook zelfde probleem gehad 2 jaar geleden en dat na +-2 jaar met de schoenen gereden te hebben (adidas).
Blijkbaar was de zool te soepel geworden na de jaren van gebruik(waren ook niet de duurste schoenen ) en zoals al gezegd na nieuwe schoenen gekocht te hebben met carbonnen (hoeft daarom geen carbon te zijn als hij maar niet plooit ) zool probleem direct opgelost.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: brandende voeten

Bericht door kevx »

Schoen met carbonzool helpt niet altijd... Ik heb hier altijd al last van gehad aan de bal van men linkervoet. Int begin Sidi's, toen kreeg ik te horen dat die te smal waren en dat het daar wel aan zou liggen.

Nadien Northwaves: mtb en raceschoenen gekocht. Duidelijk merkbaar verschil, veel ruimer... mtb--> carbon reinforced zool, race--> full carbon zool.
Tijdens mtbken eigenlijk niets tot weinig last. Met de racefiets nog altijd last na +/- 30 km.

Naar Runners geweest in Mol en men voeten laten scannen voor zooltjes. Was een bekend fenomeen en ze zouden me hiermee kunnen helpen. Ikke dolenthousiast dus. Was wel 100 knotsen maar ik had het er wel voor over.

Zooltjes erin: tijdens mtbken niks last meer, met de racefiets nog altijd last. Zithouding?

Heb nu men raceschoenen aan den haak gehangen en ben met men mtbschoenen en mtbpedalen op de racer aant rijden. Ik heb er nog altijd last van maar nu pas na een 2tal uurtjes en alleen als ik wat harder aant stoempen ben. Soepelere zool is dus beter voor mij.

Het is tot op de dag van vandaag niet opgelost... Rare aan de zaak is dat ik er buiten de zomer niet echt last van heb. Het heeft bij mij ook met de temperatuur te maken.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Na al die jaren heb ik dus nog steeds last van "brandende" voeten!!!

-enkel in de zomer als het warm is
-zowel met mtb als race
-ongeveer na 2h rijden begint het
-soms verdwijnt het even mysterieus zoals het komt?
-sommige denken dat het komt omdat voeten "opzwellen" met het warme weer maar ik rij in de winter met dezelfde schoenen maar wel met drie paar kousen en dan krijg ik mijn schoenen bijna niet toe dus dan spannen mijn voeten daar toch veel harder in dan in de zomer met dunne kousjes???
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: brandende voeten

Bericht door kevx »

Hier ook nog altijd geen oplossing... En ook nog altijd alleen bij warm weer.

Met de racer veel meer last dan mtb.

Had een hele tijd niet meer op de baan gereden, tot deze week en direkt al prijs tijdens 1e rit.

Valt toch op dat het echt weersafhankelijk is.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: brandende voeten

Bericht door BertG »

Goede inlegzolen (Specialized Body Geometry) + ruime en goedzittende schoenen hebben na lang zoeken hetzelfde probleem voor mij grotendeels opgelost. Zeker het belang van degelijke inlegzolen niet onderschatten als je moeilijke voeten hebt.

Een stijve zool is ook belangrijk maar te stijf (carbon) bleek dan ook weer niet goed te zijn voor mijn voeten...
Plaats reactie