Northwave Celcius GTX Artic of Specialized Defroster

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Northwave Celcius GTX Artic of Specialized Defroster

Bericht door Wacky-S »

Nu mijn huidige schoenen zo goed als versleten zijn, dacht ik me voor de komende winterperiode echte winterschoenen aan te schaffen.
Na wat zoekwerk hier op het forum/internet en lbs heb ik de keuze beperkt tot de Norhwave Celcius GTX Artic (€179,-) en de Specialized Defroster (€159,-).

Zelf heb ik nog nooit gereden met winterschoenen. Ik rij vooral toertochten in het Limburgse en heb de laatste keren redelijk wat last gehad van (natte) koude voeten. Daarvoor heb ik me reeds een setje Seal Skin sokken aangeschaft.

Wat zijn jullie ervaringen en welke voor-/nadelen hebben deze schoenen tov elkaar?
Gebruikersavatar
Mudspin
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 15 sep 2012 18:55
Rijdt met: Grand Canyon Al Sl 9.0, Canyon Ultimate CF SLX 9.0

Bericht door Mudspin »

Tevreden gebruiker van de northwave celcius!
Geen koude voeten en de plakkers dichten alles goed af.
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Bericht door mx#41 »

De Northwavecelcius Artics! Die wil ik voor geen geld meer missen! :bounce:
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

Bericht door max003 »

Kheb sedert een week of 4 ook de northwave's. Wat een luxe, al kan ik niet vergelijken met andere winterschoenen. Vroeger ook altijd met botjes gereden. Nu altijd warme en droge voeten, zelf met zomersokjes nu nog.
Gebruikersavatar
utbartje
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 aug 2010 09:52
Rijdt met: Niner EMD

Bericht door utbartje »

Ik ben een tevreden gebruiker van de Specialized schoenen, maar net als de andere heb ik ook geen andere winterschoenen gehad, dus ik kan ze niet vergelijken
Gebruikersavatar
bekka
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 22 jul 2004 19:54
Rijdt met: cannondale f29 5

Bericht door bekka »

Hier ook een tevreden gebruiker van de specialized schoenen maar kan niet vergelijken helaas.
Tip;specialized schoenen staan momenteel aan 89 euro(oud model)bij fietsateljee dupont te Kortrijk.
Helaas een beetje ver voor de topicstarter maar ge weet nooit é da ge toevallig niet rond de buurt in Kortrijk moet zijn? :lol:

groetjes
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Bericht door Wacky-S »

Zonet de Northwaves gaan halen. Heb ze beide gepast en deze zaten me toch beter, voelde ook warmer aan. Al moet ik zeggen dat de specialized er toch wat robuster uitzag. We zullen wel zien...

Bedankt voor de comments!!!
@bekka: Kortrijk is inderdaad een beetje ver :-D
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

bekka schreef:Hier ook een tevreden gebruiker van de specialized schoenen maar kan niet vergelijken helaas.
Tip;specialized schoenen staan momenteel aan 89 euro(oud model)bij fietsateljee dupont te Kortrijk.
Helaas een beetje ver voor de topicstarter maar ge weet nooit é da ge toevallig niet rond de buurt in Kortrijk moet zijn? :lol:

groetjes
Ook die winterschoenen van specialized? :drunk:
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

ik heb zelf al 5Jaar de defrosters van specialized en ben er eigenlijk niet zo tevreden van.
- zijn redelijk nauw van bouw wat de voet (met dikke sokken) wat knelt en dus de voeten iets rapper koud krijgen.
- Waterdichtiheid is ook niet ideaal zodra het wel zeer guur word , afsluiting rond de enkel is niet optimaal waardoor het water via het been in de schoen loopt.

K'wil wel benadrukken dat dit enkel is in zeer zware omstandigheden .(lees kouder dan 0° of grote plassen)
Gebruikersavatar
bekka
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 22 jul 2004 19:54
Rijdt met: cannondale f29 5

Bericht door bekka »

Heinz schreef:
bekka schreef:Hier ook een tevreden gebruiker van de specialized schoenen maar kan niet vergelijken helaas.
Tip;specialized schoenen staan momenteel aan 89 euro(oud model)bij fietsateljee dupont te Kortrijk.
Helaas een beetje ver voor de topicstarter maar ge weet nooit é da ge toevallig niet rond de buurt in Kortrijk moet zijn? :lol:

groetjes
Ook die winterschoenen van specialized? :drunk:
ik bedoelde uiteraard de winterschoenen(defroster) :wink:

groetjes
Plaats reactie