Verlichting voor nachttochten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
WillyW
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 23:02
Rijdt met: Scalpel 2; Merida Ride 95

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door WillyW »

Henk heeft inmiddels gereageer.
Hadden wat problemen met de emailverwerking via hun nieuwe site. Dit is vlgs Henk nu opgelost.
Ik maak een afspraak en kijken
Gebruikersavatar
Randy82
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 21 okt 2012 17:49
Rijdt met: Trek X-cal 2012

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door Randy82 »

Ben ook op zoek naar echt goed en veel licht voor een betaalbare prijs.
Bij mtb-led lijk ik dat ook te kunnen vinden. Er geraken is wat moeilijker dus zal via de post moeten gaan. Heeft er iemand dit al op deze manier gedaan bij hen? En wat waren de bevindingen?
Daarnaast twijfel ik wat tussen de Xeccon S14 en de Xeccon Spiker 1206.
Zijn er nog andere verschillen dan een lichtsensor tussen beide en is de lichtsensor iets wat handig is of niet echt?

Mvg
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door Wacky-S »

Ik heb een paar weken geleden bij MTB-LED de Xeccon S14 en de Radbot 1000 besteld en per post laten leveren.
Ik moet zeggen, heel goede service, vragen werden snel beantwoord, zeer snelle levering (maandagavond besteld; woensdagmiddag geleverd) en een goede dienst na verkoop!!!
De site ziet er nu ook een stuk beter uit =D>

Van de S14 ben ik heel tevreden, had hem eerst op het stuur gemonteerd, maar nu draag ik hem op de helm, veel beter als je maar met 1 licht rijdt.
In de toekomst komt er eentje bij voor op het stuur, maar voorlopig voldoet hij.
Heb hem zelden op high staan, low volstaat voor mij persoonlijk ruimschoots (bos + weg en nog niet gebruikt in groep).
De strobe functie gebruik ik niet, misschien anders als je met 2 lampen rijdt, maar persoonlijk ervaar ik het als zeer onaangenaam door de felle flashes.
Ook getwijfeld tussen de S14 en Spyker1206, maar voor de S14 gekozen omdat ik (voorlopig) met high/low voldoende heb en ik die 10 gram lichter niet het prijsverschil waard vond...
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door dr paaj »

Goworm X2 review: http://reviews.mtbr.com/gloworm-x2-2013" onclick="window.open(this.href);return false; ... s-shootout
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door Vissie2 »

Dit gaat al een jaar mee en werkt uitstekend! En is nog goedkoop ook. Wel een diffuserglaasje mee bestellen want anders is het een te geconcentreerde lichtbundel.
http://www.ebay.com/itm/CREE-XM-L-T6-LE ... 1e6676dce3" onclick="window.open(this.href);return false;
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door chrissie »

waar zijn momenteel koopjes te doen online? moet setje wel binnen de 2 weken hebben. Is als aanvulling voor bij sigma powerled. Wil een op helm en een op het stuur.
Gebruikersavatar
-ri-
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 27 sep 2013 02:28
Rijdt met: 2014 Radon ZR Race 7.0

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door -ri- »

Ik heb overlaatst de magicshine mj-872 mogen testen van een collega. Iemand hier ervaringen mee?

Ik vond het ongelofelijk veel licht geven.
Enige nadeel is da ge die batterij ergens moet kwijtgeraken.
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door tikkes17 »

heb me vorige week bij MTB-led online deze twee (4) verstralers aangeschaft, nog maar één keer de kans gehad om te testen in volledige donker in het bos en veld en kan zeggen dat dit meer dan voldoende is. alleen oppassen als je de weg over moet en eens links en rechts kijkt mee zo'n lamp op de helm, ik zag er naar hun zonnebril grijpen in de auto :-" :-" heb de s14 op de helm gemonteerd en de batterij in de achterzak, de geina II op het stuur en de battery in een oude drinkbus weggewerkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door mx#41 »

Heb de sigma evo powerled op het stuur en de s14 op de helm gemonteerd, ideale combinatie vind ikzelf. Heb het nog omgekeerd geprobeerd en dat was minder vond ik, het is blijkbaar niet gelijk hoe de lichtbundels elkaar kruisen. Over beiden zeer tevreden, ook de batterij duur is meer als ok vind ik.
JasperB
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 20:49
Rijdt met: Cube Acid 29"

Re: Verlichting voor nachttochten

Bericht door JasperB »

Vorige week de Xeccon S14 getest op de bloso route in Ieper. Zeer tevreden van. Momenteel rij ik enkel met deze bevestigd op mijn helm. Een extra licht op het stuur vind ik (nog) niet noodzakelijk. Meestal rij ik op de low stand, soms bij wat moeilijkere stukken zet ik hem op high. Volgende keer neem ik toch nog een reserve lichtje mee, moest de S14 plots dients weigeren, want zonder verlichting is het toch wel erg donker in het bos (handig als je alleen op pad bent)... :-"
Plaats reactie