Top MTB schoen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
bikegirl13
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:05
Rijdt met: Open

Re: Top MTB schoen

Bericht door bikegirl13 »

sam2300 schreef:
Momenteel rijd ik met een echte zomerschoen van Sidi, die volgens mij zelfs eerder bedoeld is voor op de weg. Echt perfect in de zomer, ben heel tevreden van de kwaliteit en de verluchting. Dit heeft natuurlijk als gevolg dat zelfs het minste druppeltje water al binnenkomt...
Weet iemand of ze bij Sidi soms de kwaliteit van het "leder" veranderd hebben?
Mijn oude trouwe Sidi's hebben helaas na vele jaren trouwe dienst de geest gegeven (er beginnen gaten in te kopen, dus ze zijn echt wel aan vervanging toe).
Die schoenen waren eigenlijk nog redelijk spatwaterbestendig. Had graag het nieuwe model gekocht maar heb de indruk dat deze iets te licht zijn om in ons Belgisch weer mee te gaan MTBen (veel meer "ademend"). Iemand die de evolutie van die schoenen gevolgd heeft?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Top MTB schoen

Bericht door sam2300 »

Ik heb mij ondertussen die Shimano All season gekocht, en ben er erg tevreden van. Waterdicht, zeker warm genoeg in combinatie met overtrekjes, maar toch genoeg verluchting voor in de tussenseizoenen. Als het echt zomert, heb ik dan mijn sidi's nog. Enige punt is dat de Shimano itt de Sidi geen carbonnen zool heeft. Dat verschil merk je wel op gebied van kracht overbrenging, maar geeft dan weer een veel beter gevoel als je een stukje moet lopen. Op dat vlak is de Shimano wel echt top, zeker als je de spikes vooraan monteert geven ze steengoede grip.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Top MTB schoen

Bericht door blubberduck »

Deze week aangekocht: Sidi Drako Carbon SRS Vernice, (de voorloper Sidi Action 2 heeft het - ook al met die sluitingen - 7 jaar uitgehouden en zullen nog dienst doen bij "muddy" uitstappen....
prima schoenen, alleen 3 maal de zool onderdelen moeten vervangen =D>
oude:
Afbeelding

nieuw:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Glennvh
Mountainbiker
Berichten: 575
Lid geworden op: do 04 aug 2011 22:36
Rijdt met: verandert graag eens
Contacteer:

Re: Top MTB schoen

Bericht door Glennvh »

Heb heel in het begin ( 4 jaar geleden ) met een paar northwaves van mijn pa gereden, hij had nieuwe gekocht ik begon net te biken, blablabla

Dan begon mijn maat te biken en kocht hem de mavic rush in het wit

Afbeelding

eenmaal dat ik die paste (zelfde maat ) wist ik direct wat ik moest hebben van schoenen, zaten mij als gegoten, rij daar nu een goeie 3 jaar met rond en heb er mij nu voor de zomer de mavic fury bij gekocht

Afbeelding

en zou mij voor wanneer ik met de camionnet naar TT's rij of gewoon als ik een training aan heb er mij de mavic podium ook nog durven bij kopen :)

Afbeelding
Michielvo
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 01 dec 2012 16:06

Re: Top MTB schoen

Bericht door Michielvo »

Glennvh schreef:Heb heel in het begin ( 4 jaar geleden ) met een paar northwaves van mijn pa gereden, hij had nieuwe gekocht ik begon net te biken, blablabla

Dan begon mijn maat te biken en kocht hem de mavic rush in het wit

Afbeelding

eenmaal dat ik die paste (zelfde maat ) wist ik direct wat ik moest hebben van schoenen, zaten mij als gegoten, rij daar nu een goeie 3 jaar met rond en heb er mij nu voor de zomer de mavic fury bij gekocht

Afbeelding

en zou mij voor wanneer ik met de camionnet naar TT's rij of gewoon als ik een training aan heb er mij de mavic podium ook nog durven bij kopen :)

Afbeelding

Ik heb deze ook gehad en de zool kwam los na een half jaar. Hun topmodel doet het wél goed!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Top MTB schoen

Bericht door uncle sam »

Na jaren SIDI ben ik eens naar Shimano overgestapt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Top MTB schoen

Bericht door Reflex »

Ik twijfel ook om deze schoenen te kopen (dan wel de zwarte versie haha). Hou me op de hoogte over je bevindingen als je wilt. Ik zou van de Dragon 3 overstappen op deze.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Top MTB schoen

Bericht door Reflex »

Ik heb net ook de XC90 gekocht maar dan in het zwart. Zitten wel erg lekker. Nu nog een winkel in de buurt vinden voor het custom fit gebeuren.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Re: Top MTB schoen

Bericht door looneycooney »

Mja eerstre paar ooit waren shimano's, heb ik nog steeds..geen topmodel, maar zo van die 'kan je ook mee wandelen' modellekes indertijd...heel goed feitelijk voor de prijs, mja niet ideaal...

Dan een paar Scott Team Pro gekocht en 2 volle seizoenen mee gedaan..en erna gewoon sporadisch mee gaan fietsen...tot de dag van vandaag (schoenen van 2010) , niets aan te zien. Geen scheurtjes, nog heel proper en zo goed als nieuw ( al ben ik wel freakisch met al mijn materiaal qua onderhoud en properhouden)
Scott heeft me natuurlijk altijd voorzien vroeger van mooie prijzen etc. waarmee ik dus altijd fietsen en kledij van hun rc-edities had...zelfs mijn allereerste 'body' van scott rc heb ik nog in perfecte conditie in de kast hangen, zelfs na wat stevige valpartijen en vele jaren ardennen-ritjes etc..superkledij als je het mij vraagt en twijfel er niet aan om er opnieuw voor te gaan.

Het enige wat ik nu niet weet, vroeger was alles in beperkte mate verkrijgbaar en moest je altijd vroeg bestellen voor de nieuwste collecties ...
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Top MTB schoen

Bericht door uncle sam »

Reflex schreef:Ik twijfel ook om deze schoenen te kopen (dan wel de zwarte versie haha). Hou me op de hoogte over je bevindingen als je wilt. Ik zou van de Dragon 3 overstappen op deze.
Na ruim anderhalf jaar te hebben gereden met de XC90 is er toch redelijke slijtage te zien.
De pasvorm en comfort blijft top, alsook de krachtoverbrenging op de pedalen.
Echter zodra je moet stappen op verharde ondergrond is het een marteling wegens studs vooraan die precies je stapbeweging blokkeren.
Zachte offroad daarentegen heb je massas grip. Op rotsen en steen = bambi effect
Ik mis hier vooraan rubberen grips zoals je bij andere schoenen wel hebt.

De schoen is ook verrassend waterdicht + modderdicht, tevens warm genoeg in de winter.
Enorm goed te kuisen en snel terug het smurf-blauw effect :-)

De slijtage van de zool is onaanvaardbaar.
Vooral de neus van de schoen smelt als boter:
- plastiek studs tot op de vijs versleten na 6 maand
- de carbon lip onderaan de neus van de schoen is weggesleten, de blauwe plastiek scheurt zelfs al
- de harde plastiek teenbescherming heeft schrik van steen impact, snel stukken uit

Ik vrees dat ze weldra voor de vuilbak zijn, hoop en al 2 seizoenen.
Had wel langere levensduur verwacht voor deze prijs.
Zou ik ze opnieuw kopen? Neen.
Dit is een top schoen uit het cyclo cross segment, voor mtb'n moet je zorgen dat je nooit op verharde grond moet stappen...
Plaats reactie