Schoenen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Vandaag voor de tweede keer off the road gaan rijden met mij nieuwe Shimano sh-m 220's (topmodel van vorig jaar dat ik redelijk goedkoop op de kop heb kunnen tikken)

Hewel, ik ben er eigenlijk totaal ni tevreden van:

pluspunten:

de zool is stijf en de pasvorm is goed (logisch in deze prijsklasse, toch?)

minpunten:

- de zool is zo glad als een aal! Bij t minste beetje modder sta je te schuiven dat het niet mooi meer is. Logisch als je bekijkt dat hij bijna helemaal vlak is op twee noppen na (die je enkel kan gebruiken in bergop) en wat relief aan de hiel
- De zool is een echte moddermagneet en door het design ervan is de modderafvoer nul komma nul: er zit amper een halve centimeter tussen het plaatje en het plastic van de zool, met andere woorden, eens daar modder zit stamp je die elke keer je inklikt nog meer aan en loskomen doet die al helemaal niet

Ik overweeg nu ernstig om met het mes in de zool van m'n gloednieuwe shimano's te gaan zitten, maar ik had er toch wel degelijk meer van verwacht :roll: Iemand nog soortgelijke ervaringen met dit model of ben ik hier iets aan het misdoen?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Epic schreef:Die schoen is misschien wel supergoed maar precies niet stevig, na amper 4 maanden en 1500km is de zool van mijn rechterhiel volledig losgekomen... Ben eens benieuwd naar de garantie/snelheid bij hen, ondertussen zit ik wel zonder schoenen!
Ondertussen zijn we een week verder en dit zijn mijn ervaringen met Pearl Izumi garantie (het betreft de Vaper):
- Duurde 6 dagen om hen te contacteren! De verantwoordelijke is altijd afwezig en zou terugbellen maar hij vergeet het telkens...
- Gisteren heeft Jowan Wannijn hem eindelijk kunnen bereiken en die zei gewoon: "geef hem maar een nieuw paar schoenen" \:D/

Conclusie: PI is dus makkelijk met garantie want ze hebben de kapotte schoenen nooit gezien, ze geloofden gewoon hun dealer. Dus al bij al een heel goede service van Pearl Izumi en Fietsen Jowan, en laten we eerlijk zijn, dat mag ook voor schoenen van 190€! Iig heb ik nu 5 en een halve maand 'gratis' gereden.
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Dzjowie schreef:Vandaag voor de tweede keer off the road gaan rijden met mij nieuwe Shimano sh-m 220's (topmodel van vorig jaar dat ik redelijk goedkoop op de kop heb kunnen tikken)

Hewel, ik ben er eigenlijk totaal ni tevreden van:

pluspunten:

de zool is stijf en de pasvorm is goed (logisch in deze prijsklasse, toch?)

minpunten:

- de zool is zo glad als een aal! Bij t minste beetje modder sta je te schuiven dat het niet mooi meer is. Logisch als je bekijkt dat hij bijna helemaal vlak is op twee noppen na (die je enkel kan gebruiken in bergop) en wat relief aan de hiel
- De zool is een echte moddermagneet en door het design ervan is de modderafvoer nul komma nul: er zit amper een halve centimeter tussen het plaatje en het plastic van de zool, met andere woorden, eens daar modder zit stamp je die elke keer je inklikt nog meer aan en loskomen doet die al helemaal niet

Ik overweeg nu ernstig om met het mes in de zool van m'n gloednieuwe shimano's te gaan zitten, maar ik had er toch wel degelijk meer van verwacht :roll: Iemand nog soortgelijke ervaringen met dit model of ben ik hier iets aan het misdoen?
Komaan, ik heb de SH-M221, maar deze hebben hetzelfde profiel als de uwe. Ik ben een tijdje geleden een bergje afgestapt die bijna te stijl was om af te rijden(!) en ik ben geen centimeter uitgeschoven. En wanneer je een berg afstapt steun je dus enkel op de hiel, dus "dat beetje relief op de hiel" heeft mij wel recht gehouden. Moest deze schoen echt slecht zijn zou shimano het toch niet als een van de topmodellen aanprijzen en zouden de profs er toch niet mee rijden?
En ja, als het echt modderig is zul je wel met alles schoenen schuiven hoor. (cf. met de beste schaatsen kun je ook vallen op het ijs!)
Plaats reactie