Schoenen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Trouwens zachte zool = doorzakken van de hiel na termijn met uitrekken van je achillespees tot gevolg = pijn. Als je het mtb echt als vrije tijdsactiviteit beschouwt kan je bv wel overgaan naar een dikkere maar zachte zool voor meer "wandelcomfort" zodat je dezelfde schoen ook kan gebruiken voor langere stukken stappen.
Gebruikersavatar
philip
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 11 mei 2002 02:00
Rijdt met: Brabant

Bericht door philip »

[quote="VR"]Deze schaf ik mij toch aan na mijn verjaardag, dus na 14december. Deze zijn wel heel confortabel en brengen de kracht perfect over op de pedaal...En ik heb nog andere dingen gehoord, onderandere dat ze heel goed zijn voor loopzones. Want zoals sommige onder jullie weten rijd ik volgend jaar den transalp met pascal en ook de styria alpentour en nog een tal van andere marathons...dus deze worden het
[img]http://www.shimano-europe.com/cycling/p ... tallic.jpg[/img][/quote]

Ik heb deze schoenen een maand of 2 geleden gekocht. Ze zijn zeer stijf en brengen de kracht zeer goed over op het pedaal. Toen ik er de eerste keer mee reed voelde ik onmiddellijk het verschil met mijn andere goedkopere Shimano schoenen.

Het is wel heel moeilijk om er mee te lopen want de schoen buigt geen krimp.

Omdat je voet er ook vrij vast in zit krijg je er wel snel kou mee in de winter.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Zandbijterke schreef:
Mick schreef:Als ge mee gaat doen aan de transalp raad ik u aan om geen schoenen te kopen met een te stijve zool omdat er op de transalp af en toe eens gelopen moet worden.
Hoezo Mick, te stijf ? Ik heb dit jaar de Cristalp gereden met die voorganger van de schoen die VR gepost heeft en heb nu die zwarte van de foto gekocht en die lopen fantastisch zene. Wat ga jij doen met schoenen met een te zachte zool als er moet gelopen worden over rotsen en puntige stenen? Heb nu juist de strandrace met dioe zwarte gedaan en ook daar had ik geen problemen om ermee te lopen ! Waarom zou jij opteren voor een zachte zool ?
Dit was de uitleg van de fietsenman (MTB Rudy Herentals) Hij rade mij aan deze schoenen te nemen omdat het een beter loopcomfort gaf dan de carbonnen zool doordat hij nog een beetje beter plooit, en je voelt de ondergrond ook beter aan en geeft meer grip op rotsen, je kan dit vergelijken met de druk in je banden hoe zachter hoe meer grip. (Loopschoenen zijn toch ook niet stijf)
Gast

Bericht door Gast »

Jama,
het moeten schoenen zijn waar je voet zich goed invoelt, ik denk dat dit een onderwerp is waar je kan blijven over bezig blijven. Naar mijn mening is dit puur persoonsgebonden. De ene verkiest een zeer harde zool de andere een zachte zool omwille van het comfort...

dus het beste is dat iedereen voor zichzelf kan ondervinden wat hij of zij het aangenaamst vindt...
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Ik heb de pro's van specialized. Veters + 3 straps. Zit als gegoten. Zeer goede ventilatie, maar in de winter dan ook snel koude voeten. Ze zijn ook allesbehalve waterdacht, dus bij de eerste plas zijn je voeten nat. Door de goede venilatie drogen die echter zeer snel. Had daarvoor nubuck model van adidas. Duurde iets langer eer je voeten nat werden, maar eens het zover was, was het voor de rest van de tocht.
Wel oplettten met de binnenkous van de specialized. Die zit niet echt stevig vast. Na een keer of drie fietsen was er al een naad licht losgekomen. Maar voor de rest niets te klagen. Licht en stijf genoeg en er valt ook wel de nodige meters mee te stappen (zelfs kilometers als je lek rijdt en net dan geen materiaal mee hebt...) :-?
Gast

Bericht door Gast »

Japs schreef:Ik heb de pro's van specialized. Veters + 3 straps. Zit als gegoten. Zeer goede ventilatie, maar in de winter dan ook snel koude voeten. Ze zijn ook allesbehalve waterdacht, dus bij de eerste plas zijn je voeten nat. Door de goede venilatie drogen die echter zeer snel. Had daarvoor nubuck model van adidas. Duurde iets langer eer je voeten nat werden, maar eens het zover was, was het voor de rest van de tocht.
Wel oplettten met de binnenkous van de specialized. Die zit niet echt stevig vast. Na een keer of drie fietsen was er al een naad licht losgekomen. Maar voor de rest niets te klagen. Licht en stijf genoeg en er valt ook wel de nodige meters mee te stappen (zelfs kilometers als je lek rijdt en net dan geen materiaal mee hebt...) :-?

al ervaring mee? :)
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Japs schreef:Ik heb de pro's van specialized. Veters + 3 straps. Zit als gegoten. Zeer goede ventilatie, maar in de winter dan ook snel koude voeten. Ze zijn ook allesbehalve waterdacht, dus bij de eerste plas zijn je voeten nat. Door de goede venilatie drogen die echter zeer snel. Had daarvoor nubuck model van adidas. Duurde iets langer eer je voeten nat werden, maar eens het zover was, was het voor de rest van de tocht.
Wel oplettten met de binnenkous van de specialized. Die zit niet echt stevig vast. Na een keer of drie fietsen was er al een naad licht losgekomen. Maar voor de rest niets te klagen. Licht en stijf genoeg en er valt ook wel de nodige meters mee te stappen (zelfs kilometers als je lek rijdt en net dan geen materiaal mee hebt...) :-?
Da's wel het 2002 model dat ook goed is, het nieuwe model gaat een andere sluiting hebben.
Gast

Bericht door Gast »

en wat voor een mag dat dan wel zijn?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

VR schreef:en wat voor een mag dat dan wel zijn?
http://www.specialized.com/SBCEqProduct ... 8tz.j27003
Gast

Bericht door Gast »

deze lijken erg op mijn scott schoenen die ik heb, maar ik koop geen schoenen meer van scot en specialized schoenen zie ik evenmin zitten, binnenkort zoals reeds een aantal malen gezegd de nieuwe van shimano
..
Plaats reactie