Schoenen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Schoenen?

Bericht door Pascal Geerts »

Ik heb zo nog is met de rapte op het forum rondgesnuffeld maar vind vrij weinig over mtb schoenen. Aangezien ik aan nieuwe schoenen toe ben (mijn oude shimano's van 3.5 jaar oud beginnen te scheuren aan een netteke) zou ik jullie mening er is graag over weten.

Het moeten wel degelijke schoenen zijn, hiermee bedoel ik: de bedoeling is van transalp en nog enkele grote raids te rijden dit jaar, alsook mischien enkele wedstrijden.

Prijsklasse maakt niet zoveel uit (maar toch, ik ben nen arme student)
Ik ben persoonlijk wel een bitje aangetrokken tot het topmodel van Shimano, maar 200 euro is nie weinig eh...

Iemand voorstellen?
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Als ge mee gaat doen aan de transalp raad ik u aan om geen schoenen te kopen met een te stijve zool omdat er op de transalp af en toe eens gelopen moet worden. Ik ben dit ook van plan en ik heb mij onlangs de Northwave Hydogen schoenen aangeschaft (125 euro) en ik ben er heel tevreden over. Er zijn nog twee klassen hoger maar daar zit een carbonnen zool in en zijn dus veel te stijf. zie http://www.northwave.com
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Mick schreef:Als ge mee gaat doen aan de transalp raad ik u aan om geen schoenen te kopen met een te stijve zool omdat er op de transalp af en toe eens gelopen moet worden. Ik ben dit ook van plan en ik heb mij onlangs de Northwave Hydogen schoenen aangeschaft (125 euro) en ik ben er heel tevreden over. Er zijn nog twee klassen hoger maar daar zit een carbonnen zool in en zijn dus veel te stijf. zie http://www.northwave.com
Ik heb juist dezelfde schoenen en ik kan dat alleen maar beamen.
Ik betaalde wel maar 105 euro
Gast

Bericht door Gast »

Deze schaf ik mij toch aan na mijn verjaardag, dus na 14december. Deze zijn wel heel confortabel en brengen de kracht perfect over op de pedaal...En ik heb nog andere dingen gehoord, onderandere dat ze heel goed zijn voor loopzones. Want zoals sommige onder jullie weten rijd ik volgend jaar den transalp met pascal en ook de styria alpentour en nog een tal van andere marathons...dus deze worden het
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op za 07 dec 2002 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

De oudere (blauwe) modellen van diegene die VR heeft gepost zijn nog te verkrijgen bij Barracuda voor ongeveer 4500fr. Enkel wel nog in maten vanaf 44.
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Idd jfk, dit is het model 2003. Mijnen bike-mate heeft ze besteld, maar blijkbaar zijn er al back-orders. Ik rij met de vorige uitvoering, en super content van. 8)
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

de sh 220 kun je kopen voor 125 euro, heel tevreden ( carbon zool)
w waarschijnlijk binnenkort vervangen door nieuw model, vandaar de korting
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Pearl Izumi Vapor (190€): http://www.pearlizumi.com/pearlizumi/ca ... orsTB=3995

Gewoonweg fantastische schoen en door die carbonzool goed om mee te lopen. In het begin voelt die wat raar aan, bemerk dat er niet zo'n zachte "klep" aan de voorkant van je voet meer zit. Vanzelfsprekend ook een ultralicht schoentje.
Specialized zijn nieuwste telg komt ook uit, die pro's hebben een goede reputatie.
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Mick schreef:Als ge mee gaat doen aan de transalp raad ik u aan om geen schoenen te kopen met een te stijve zool omdat er op de transalp af en toe eens gelopen moet worden.
Hoezo Mick, te stijf ? Ik heb dit jaar de Cristalp gereden met die voorganger van de schoen die VR gepost heeft en heb nu die zwarte van de foto gekocht en die lopen fantastisch zene. Wat ga jij doen met schoenen met een te zachte zool als er moet gelopen worden over rotsen en puntige stenen? Heb nu juist de strandrace met dioe zwarte gedaan en ook daar had ik geen problemen om ermee te lopen ! Waarom zou jij opteren voor een zachte zool ?
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat hij denkt dat een zachte zool gelijk is aan beter loopcomfort. MAar loopcomfort hangt niet af van de zachtheid van de zool maar van de kwaliteit van de vormgeving van het geheel...
Plaats reactie