wassen kledij

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Paramedic
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 09 nov 2004 21:08

wassen kledij

Bericht door Paramedic »

ik heb zopas nieuwe MTB kledij gekocht en er zit nogal veel wit tussen. Wanneer ik ga rijden zijn mijn kleren vuil door modder en regen. Maar op de witte stukken gaat het moeilijk eruit, zelfs na 2x wassen. iemand tips hiervoor? :wink:
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

Eerst alles spoelen in koud water voor je het in de machine dumpt!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Witte was op kookwas,moete gij da zelf doen?
Gebruikersavatar
rude
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 12 okt 2004 12:44
Rijdt met: Trek

Bericht door rude »

Als je deze kleren zou koken krijg je wel problemen [-X . Deze lycra van sportklederen verdraagt maar een 40 graden.Zoals hierboven vermeld spoel je desnoods eerst een paar keer en was je ze steeds, ook al zijn het maar een paar spatten. De tijd die je het vuil op de kleren laat is ook een reden van "het niet meer proper krijgen"
Gebruikersavatar
norab
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 aug 2004 23:03
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door norab »

mag je trouwens mtb schoenen in het wasmachien steken? ze lagen er derjust zogoed als in, maar dacht dan effe wachten en eerst is vragen... met die plaatjes enzo .. ? (geen goesting om plaatjes der proberen af te halen, zal toch wschl nie lukken)
Gebruikersavatar
rude
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 12 okt 2004 12:44
Rijdt met: Trek

Bericht door rude »

Zou zeker afraden om schoenen in wasmachine te steken. Om nog niet te spreken of het ideaal is voor de wasmachine (denk van niet) is het zeker niet goed voor de schoenen waarvan de lijm (gebruikt bij de schoenen),heel vlug zal lossen door de toch agressieve waspoeder of gel.
Dus mijn oordeel is "NIET DOEN" [-X [-X
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Schoenen in de wasmachine kan.
Ni te warm, dan lost de lijm niet.
Ik waste vroeger zo mijn volleybalschoenen geregeld.
MAAR!!!!!
hierboven spreek ik van schoenen met zachte zolen.
Een mountainbikeschoen heeft een harde zool. Wanneer uw machine op lage toeren draait, dan knotsen uw schoenen blutsen in de trommel. [-X
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

schoenen proper maken is nu toch nie zoveel werk, zool eruit halen, onder de kraan houden en vuil er af wrijven, ook vanbinnen afspoelen, uitschudden en dan vol krantenpapier (frituurpapier werkt beter) proppen en in de buurt van de chaufage zetten, in de zomer aan een raam waar de zon invalt.
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

rude schreef:Als je deze kleren zou koken krijg je wel problemen [-X . Deze lycra van sportklederen verdraagt maar een 40 graden.Zoals hierboven vermeld spoel je desnoods eerst een paar keer en was je ze steeds, ook al zijn het maar een paar spatten. De tijd die je het vuil op de kleren laat is ook een reden van "het niet meer proper krijgen"
Ja dat klopt, kijk maar eens op de label!

Maar eigenlijk wel erg dat je sportkledij maar op 40° mag wassen hé... ik haal het er soms uit en blijkt nog steeds een lichte zweet geur aan te hangen. En ja ook wij gebruiken de zogenaamde superprodukten die elk vlekje en geurtje zelfs aan 30° doen verdwijnen.. [-X [-X

(We lijken precies van die zeurtrienen in de VTM - reclamespotjes...)

Mario
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

(We lijken precies van die zeurtrienen in de VTM - reclamespotjes...)
:lol: :P
Toch vind ik een goede topic...alles op 40° en spoelen op voorhand waar veel modder op plakt! :wink:
Plaats reactie