winter onderkleding

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

winter onderkleding

Bericht door kristofmx »

hoi bikers,

ik draag als ik met weer zoals nu ga rijden, een thermisch onderlijfke, en dan een tshirt derboven, met een thermovest of dergelijk,
nu na een goe uurke rijden, krijg ik het altij koud omdat mijn truitjes nat worden van het zweet, hoe lossen jullie dat op?
Gebruikersavatar
Thomas96
Mountainbiker
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 20:39
Rijdt met: Orbea Oiz M30

Bericht door Thomas96 »

minder dragen dan zweet je zo snel ni :-D
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Die tshirt er vantussen laten.

Ik draag onderhemdje lange mouwen + koerstrui (dikke of dunne naargelang temperatuur) lange mouwen. Als er dan nog eens wat wind zit doe ik er een plastic vestje zonder mouwen over. Dat houdt de koude wind van je rug/borst.

Ik ben ook een enorme zweter en daarom doe ik al tamelijk snel dat vestje zonder mouwen aan. Zo koel ik niet af door de natte kledij.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

idd, tshirt weg laten

ik draag als het koud is thermisch onderhemdje van odlo met lange mouwen en winter fiets vest
nog nooit kou gehad
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Kan alleen maar bevestigen wat er hier al staat. Teveel aandoen leidt vaak tot meer kou omdat de onderliggende kleding nat wordt van het zweet. Beter wat minder aandoen. Bij het begin van een tocht lijkt het eerst wat te koud, maar na 5min ben je warm en blijf je warm en droog tot het einde van de rit.
Gebruikersavatar
cherryman
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 01 jun 2011 13:32
Rijdt met: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Bericht door cherryman »

Hier ook eerst een onderlijfke, dan zo ne 2nd layer polo (lange mouwen) van craft en daarboven een gewoon vestje met lange mouwen + degelijke handschoenen. Enige moment dat ik echt koud heb is wanneer ik ergens te lang blijf stilstaan, anders nooit eigenlijk :-)
schnellegazelle
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 03 mar 2009 10:08
Rijdt met: Klein Attitude Race

Bericht door schnellegazelle »

Mijn advies is ademende kleding dragen die droog blijft... dus geen tshirt en geen plastic vestjes...

Ik draag onderkleding van craft en dan doe ik daar afhankelijk van de buitentemperatuur en soort training een paar lagen sportkleding erop.

Ik heb het snel koud dus ik zorg ervoor dat ik voldoende lagen kleding aan heb. Mocht ik het te warm hebben, dan doe ik gewoon een laag uit.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Als je veel zweet kan je echt wel snel afkoelen. Dan mag uw kledij nog zo perfect ademend zijn, nat zal ze worden. Vooral bij deze temperaturen kan dat zweet nooit snel genoeg verdampen waardoor je toch nog afkoelt. Vandaar wel degelijk het nut om als laatste laag een plastic vestje zonder mouwen te dragen, dan is er nog verluchting aan de armen. Met mouwen is iets anders, dan creëer je een serre en zal je nog meer zweten...

Om u een idee te geven, als ik ga lopen heb ik niets meer aan dan een Craft onderhemdje met lange mouwen. Als ik thuiskom is dat gewoon doorweekt, zelfs bij temperaturen rond het vriespunt. Nog minder aantrekken is dus geen optie :wink: dus moet je dat in zo'n gevallen compenseren met een winddichte laag zoals een plastic vestje.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Tis gewoon tijd dat het zomer wordt dat we weer in korte mouwen kunnen rondrijden :wink:
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Craft onderlijfje met lange mouwen (Zero), truitje met korte mouwen en thermovest. Dan moet het al vriezen eer ge het koud hebt :-)
Plaats reactie