Ervaringen Decathlon

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Aragon
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 08 nov 2003 00:48
Rijdt met: Cube LTD3

Bericht door Aragon »

Ik had voor de winter in den Decathlon eens een wintervest van Bièmme gekocht.

Tijdens één van m'n tochten was ik al eens in de prikkeldraad gevlogen, waardoor de goede fee haar naaigerief eens mocht bovenhalen.

Enkele maanden later was de ritssluiting stuk. Er terug mee naar Decathlon gereden en na 5 minuten had ik m'n geld terug.
Ze maakte er zelfs geen problemen van dat de mouw al eens genaaid was.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Bij Decathlon is aangenaam winkelen omdat je daar gigantisch veel sporten onder één dak vindt.
Nadeel: de keuze binnen één sporttak vind ik soms nogal beperkt.
MTB onderdelen of accessoires vind je er bijna niet, en zijn er ook vrij duur.
Sedert ik Van Eyck heb leren kennen, heb ik niks meer gekocht bij Decathlon, noch accessoires, noch kledij :oops:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Black Phantom schreef:Bij Decathlon is aangenaam winkelen omdat je daar gigantisch veel sporten onder één dak vindt.
Nadeel: de keuze binnen één sporttak vind ik soms nogal beperkt.
MTB onderdelen of accessoires vind je er bijna niet, en zijn er ook vrij duur.
Sedert ik Van Eyck heb leren kennen, heb ik niks meer gekocht bij Decathlon, noch accessoires, noch kledij :oops:
Daar heb je helemaal gelijk in. Van Eyck is op alle vlakken beter: lagere prijs en ruimere keuze.
De goedkope zaken bij Decathlon zijn altijd van het huismerk, de andere zijn meestal elders goedkoper te vinden.

Het is omdat ik zo dicht bij Decathlon woon dat ik er regelmatig kom, maar een verre verplaatsing is het volgens mij niet waard.
rode lantaarn
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 jan 2005 21:28
Rijdt met: rockrider

Bericht door rode lantaarn »

Ik lees hier dat ze niet moeilijk doen om geld terug te geven of de garantie. Ik heb echter al enkele mindere negatieve ervaringen gehad.

Enkele maanden terug kocht ik een hartslagmeter. Toen ik deze voor het eerst gebruikte (een tweetal weken na aankoop) bleek hij niet te werken. Er was geen ontvangst van de hartslag. Er moest dus iets mis zijn met de zender. Omdat ik weet uit het verleden dat het openen van dergelijke zenders voor batterijvervanging vaak de garantie doet vervallen (ze zeggen dat je hebt geprutst en dat hij niet meer waterdicht is,...) ben ik onmiddellijk terug gegaan naar decathlon.
Ik werd er onderworpen aan een kruisverhoor. Zelf toen ik zei dat ik al jaren een hartslagmeter gebruikte en wel wist hoe zoiets werkt geloofden ze mij niet. Vragen over de afstand met de ontvanger,...
Uiteindelijk moest ik deze opnieuw gaan aandoen en probeerden ze hem nog eens. Na bijna een uur werd mij een andere gegeven, met veel tegenzin en na lang aandringen.
Een tweede keer was toen ik sportschoenen had gekocht. Ik had de schoenen slechts een vijftal keer gedragen en de zolen waren al helemaal afgesleten. Omdat ik vond dat het niet kon dat de schoenen zo snel verslijten ben ik maar terug gegaan. Men zei dat het normale sleet was en dat na hooguit een 20-tal km te hebben gelopen met die schoenen. Heb uiteindelijk rechtstreeks contact opgenomen met fabrikant en ze zeiden me dat men in Decathlon deze zeker moest terug nemen. Dus ik terug met bevestiging van fabrikant en na nog een uurtje zagen toch nog kunnen wisselen.
Van hun kledij zeggen ze ook 2 jaar garantie. Toen ik een trui terug bracht die één keer was gewassen (volgens de voorschriften) konden mijn kinderen er nog net in. Toen heb ik mijn centen niet terug gekregen. Maar het strafste komt nog. Een vriend van mij had exact hetzelfde voorval en hij kreeg direct zijn geld terug. Ik dus terug naar Decathlon maar ze wilden mijn centen maar niet terug geven.
Toen ben ik nog maar eens samen met mijn vriend geweest en ze zeiden dat het niet kon dat hij zijn centen had terug gekregen. Ze durfden het zelfs aan om hem te vragen die trui opnieuw te betalen omdat er een vergissing moet zijn geweest. [-X
Enfin uiteindelijk de manager erbij gehaald en na wat tamtam te hebben gemaakt toch nog die centen terug gekregen.
Dus je ziet maar dat ze niet altijd even makkelijk zijn, zoals hier wordt gezgd.
Vediya
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 13:57

Bericht door Vediya »

Hallo,
Hebben we het hier steeds over dezelfde vestiging van Decathlon of ligt het verschil tussen positief en negatief ook aan de vestiging. Ik woon in het Antwerpse en zou dus wel willen weten of de 2 Antwerpse vestigingen hier bij betrokken zijn ?
In Schelle waarschijnlijk niet, want deze is pas geopend in de zomermaanden van dit jaar.
Timmie
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:22

Bericht door Timmie »

Zelfde ervaring als eerder vermeld: hun huismerken zijn prijs/kwaliteit heel sterk, maar nu ook niet super. Als ik een artikel wil dat ik intensief ga gebruiken, en waaraan ik hoge eisen stel, dan ga ik naar een bergsportwinkel ofzo. Voor simpele ademende T-shirtjes ga ik naar Decathlon (aan een T-shirt kan je niet veel fout doen, en je koopt er makkelijk 2 of 3 van Decathlon voor de prijs van hetzelfde North Face T-shirtje) Ook voor sportkleding waaraan je geen technische eisen stelt (fleece truitje, vrijetijdsbroek..)
Andere merken zijn er meestal duurder dan ergens anders, maar ze verkopen wel hoe langer hoe minder andere merken. (Toch altijd even checken: ons Hamax-kinderstoeltje was 10 of 20 euro goedkoper bij Decathlon dan bij AS Adventure.)

Met garantie heb ik daar geen ervaring.
rode lantaarn
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 jan 2005 21:28
Rijdt met: rockrider

Bericht door rode lantaarn »

@ vediya:

Ik heb het over de vestiging in Roeselare
ItsMe
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 20 okt 2005 15:30
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door ItsMe »

/me heeft zowat al zijn bikegerief gekocht bij decathlon, fiets inclusief, en totaal geen problemen gehad. Ook heel goeie uitleg en dienst na verkoop gekregen! (in beide antwerpse vestigingen) =D>
Timmie
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:22

Bericht door Timmie »

ItsMe schreef:Ook heel goeie uitleg en dienst na verkoop gekregen! (in beide antwerpse vestigingen) =D>
Kleine opmerking daarbij: hangt er wat vanaf welke verkoper je voor je hebt. Zo heeft iemand me daar eens proberen wijsmaken dat Alivio de hogere reeks van Deore was...
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

En het voordeel bij decathlon is als je geregeld gerief koopt je punten kan sparen waardoor je een korting krijgt bij 400 punten.
Ik koop er geregeld gerief en ben tot nu toe erover content.
Bij specialere onderdelen van mijn fiets ga ik toch liever mijn fietswinkel.
Plaats reactie