goede HSmeter voor loper-fietser??

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

goede HSmeter voor loper-fietser??

Bericht door Jef Dries »

Hey,
mijn oude Polar gaat het bijna begeven en ik zou mezelf een nieuwe HSmeter willen aanschaffen.

Wat wil ik precies?
- eentje die heel goed gebruikt kan worden voor zowel voor loopwedstrijden als cyclo-mtb,
- mag niet interfereren met andere HSmeters in de buurt,
- liefst met lichtje om de gegevens 's nachts makkelijk te kunnen lezen,
- zeker met mogelijkheid om de gegevens simpel op pc te downloaden,
- liefst niet boven de 250eur

Iemand die mij iets kan adviseren? Merk maakt me weinig uit.
Enig idee waar in de omgeving van Turnhout of in Antwerpen centrum ze me goed advies kunnen geven?

ik vond niet direct een andere topic waar ik info uit kon halen...

alvast bedankt!
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

polars rs400 adviesprijs 260€of f55 200€

rest van hr zou ik afblijven polar is top
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Kijk hier eens:

http://www.cardioshop.be/

Ik heb mijn polar daar gekocht, goedkoop met snelle en correcte levering.
Gebruikersavatar
tram4
Mountainbiker
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 20:34
Rijdt met: scott genius MC50

Bericht door tram4 »

een forerunner 305 is een snelheidsmeter en hsmeter in een. Kost wel 300€ maar je krijgt er dan ook een heel pak bij. Staat ook bij cardioshop
mudshark
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 22 sep 2007 19:38
Rijdt met: fully

Bericht door mudshark »

Had vroeger Polar nu Suunto.
Voordelen :
Onmiddelijke respons van de hartslag
Je kan zelf de batterij van horloge en belt vervangen
Voor de lopers: food pot werkt goed (geeft snelheid, gemiddelde snelheid en afgelegde afstand aan)
Ziet er goed uit, al is dat natuurlijk heel persoonlijk.
Nadelen :
Slecht afleesbaar in donker (vreemd soort backlight)
Wennen aan de menu's
Summiere handleiding
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Re: goede HSmeter voor loper-fietser??

Bericht door schwammie »

Jef Dries schreef:Hey,
mijn oude Polar gaat het bijna begeven en ik zou mezelf een nieuwe HSmeter willen aanschaffen.

Wat wil ik precies?
- eentje die heel goed gebruikt kan worden voor zowel voor loopwedstrijden als cyclo-mtb,
- mag niet interfereren met andere HSmeters in de buurt,
- liefst met lichtje om de gegevens 's nachts makkelijk te kunnen lezen,
- zeker met mogelijkheid om de gegevens simpel op pc te downloaden,
- liefst niet boven de 250eur

Iemand die mij iets kan adviseren? Merk maakt me weinig uit.
Enig idee waar in de omgeving van Turnhout of in Antwerpen centrum ze me goed advies kunnen geven?

ik vond niet direct een andere topic waar ik info uit kon halen...

alvast bedankt!
Mocht ik in uw schoenen staan, dan zou ik kiezen tussen de Polar CS 300 en de S725X TE (of ev. de S625X)

Waarom?
Je kan ze beide gebruiken voor zowel lopen als fietsen. Ze hebben alle functies van een fietscomputer, met daarnaast gedetailleerde hartslagmeting.

Ze zijn beide gecodeerd, dus normaal gesproken geen interferentie met andere toestellen. Verlichting is ook in beide gevallen geen probleem, maar verwacht daar nu ook geen wonderen van.

Qua trainingsanalyse is de CS 300 een beetje het kleine broertje van de S725X. De CS 300 laat je de gegevens uploaden naar www.polarpersonaltrainer.com, de S725X heeft standaard de Protrainer 5-software aan boord, die je training tot in het kleinste detail analyseert.

Normaal kan je bij de S725X de cadanssensor bijkopen voor € 1 extra (actie vanwege Polar), én is het toestel compatibel met de Polar footpod, die je bijkomende loopgegevens verschaft op het vlak van snelheid, afstand, tempo, hoogteprofiel.
De CS 300 biedt je enkel en alleen hartslag tijdens het lopen, de footpod is hier nooit compatibel mee.

Prijzen?
Beetje rondkijken.
Onlangs stond de S725X aan € 199,90 bij het tagesartikel op www.bike-discount.de (nie mee inzitten, international guarantee), was nie mis. Adviesprijs is vanuit Polar zeker >300 €. Een Polar-footpod kost je 100-120 €.
De CS 300 kost adviesprijs 199,90; ik weet die op plaatsen te koop aan 140€, ook nie mis.

Ik sprak ook nog van de S625X.
Die is identiek aan de S725X (behalve een ander kleurtje van behuizing), maar in plaats van de snelheidssensoren heeft die standaard de footpod erbij, met in optie de snelheids- en/of cadanssensoren. Dus eigenlijk de omgekeerde combinatie van de S725X, kun je nog volgen?

t Zal een beetje kiezen worden tussen goed en beter... Succes!
Vragen?
Hier of PB.
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

Hey allemaal,

alvast bedankt voor de reacties! Een foodpod is wel leuk hebbedingetje maar da's toch nog ni voor direct. Aankopen zou ik liefst in Nederland of België doen zoda'k ook een Nederlandstalige handleiding heb...

Denk voorlopig aan de CS 300 + optioneel die cadanssensor. Maar als ik ook in Be-Ne voor 200eur die 725x vind zal het die worden waarschijnlijk.

Ga wel eens ne winkel zoeken waar ze ni alleen Polar maar ook Garmin - Suunto hebben en gewoon ook daar eens wa uitleg vragen...

quote:
De CS 300 biedt je enkel en alleen hartslag tijdens het lopen, de footpod is hier nooit compatibel mee.


Wat bedoel je hier precies? Ik heb toch HS tijdens lopen en fietsen met dit toestel zou ik denken. HSmeter combineren met foodpod -dan werkt HSmeter niet meer. Is het dat?
bondu
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: za 03 nov 2007 23:01
Rijdt met: speci stumpjumper comp, granville

Bericht door bondu »

eventjes een vraag tussendoor.

Zijn er ook mensen die effectief een polar gebruiken als fietscomputer?
die dus het horloge monteren op het stuur.
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Bericht door schwammie »

Jef Dries schreef:Hey allemaal,

alvast bedankt voor de reacties! Een foodpod is wel leuk hebbedingetje maar da's toch nog ni voor direct. Aankopen zou ik liefst in Nederland of België doen zoda'k ook een Nederlandstalige handleiding heb...

handleiding in het Nederlands valt perfect te downloaden van de Polar supportsite, geen probleem.

Denk voorlopig aan de CS 300 + optioneel die cadanssensor. Maar als ik ook in Be-Ne voor 200eur die 725x vind zal het die worden waarschijnlijk.

Momenteel kan je het toestel opnieuw kopen bij bike-discount.de aan die prijs, t is maar dat je het weet. :wink:

Ga wel eens ne winkel zoeken waar ze ni alleen Polar maar ook Garmin - Suunto hebben en gewoon ook daar eens wa uitleg vragen...


De CS 300 biedt je enkel en alleen hartslag tijdens het lopen, de footpod is hier nooit compatibel mee.

Wat bedoel je hier precies? Ik heb toch HS tijdens lopen en fietsen met dit toestel zou ik denken. HSmeter combineren met foodpod -dan werkt HSmeter niet meer. Is het dat?
Uiteraard heb je doorlopend HS tijdens lopen en fietsen, naast alle fietsfuncties. Alleen is het zo dat de CS 300 als toestel nooit compatibel is met de Polar-footpod, terwijl de S725X wél.
Gebruik je de S725X met footpod, dan heb je natuurlijk ook doorlopend HS én ken je loopsnelheid, afstand, tempo, hoogteverschil. Duidelijker nu?
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Bericht door schwammie »

Bonduelle schreef:eventjes een vraag tussendoor.

Zijn er ook mensen die effectief een polar gebruiken als fietscomputer?
die dus het horloge monteren op het stuur.
Waarom niet, Bonduelle?
De besproken S725X en de CS 300 krijgen steeds een bike-mount meegeleverd.
De andere modellen uit de CS-reeks hebben eerder de look van een fietscomputer en kunnen zowel op stuur als stuurpen gemonteerd worden.

Maar je kan ook perfect een toestel uit de F- of RS-reeks van Polar op het stuur monteren, gewoon een bike-mount apart kopen dan.
Plaats reactie