Oakley M-frame: prijsadvies

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xa4
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 mei 2007 00:06

Oakley M-frame: prijsadvies

Bericht door Xa4 »

Ik heb de kans om een Oakley M-frame van 2 jaar oud met 1 lens (sweep black) van iemand over te kopen. De oorspronkelijke prijs bedroeg 170 euro en staat nu te koop voor 85 euro.
Hoewel alles in zeer goede staat is vind ik dit toch nogal duur (vooral omdat de bril al 2-3 jaar oud is en de persoon een nogal actief amateurcoureur is). Heeft iemand onlangs een soortgelijk product gekocht? Vinden jullie dit een faire prijs? (ikzelf dacht aan max 65 euro) Kennen jullie betere alternatieven?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Xa4
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 mei 2007 00:06

Bericht door Xa4 »

Niemand een mening? :-/
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

De M-frame is zeker een goei brilleke, maar zoiets koop ik persoonlijk liever nieuw. Om een goei brilleke te hebben moet je trouwens niet per sé den duurste kopen hoor. Zelf heb ik een Adidas Evil Eye pro gehad (kostte rond de 180 €), nu heb ik een Pro Jetstream (35€), die Pro voldoet voor mij, 4 verwisselbare glazen erbij, dampt niet aan door de gaten boven de glazen, meer moet dat niet zijn. Ook die van BBB zijn prijs/kwaliteit zeer goede brillen.
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

Kheb ook iets van BBB, 49 euro, met 3 paar gelazen.
Das toch maar iets waar krassen op komen en waar ik liefst meestal op ga staan of ga zitten, dus niet te veel aan uitgeven (in mijn geval)!
Gebruikersavatar
Xa4
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 mei 2007 00:06

Bericht door Xa4 »

Ik zou ook liever al meerdere glazen hebben voor die prijs.
Hoeveel kosten de brillen van BBB met verschillende lenzensets ongeveer?

*edit* bedankt Roel :)
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

ik gebruik momenteel eentje van prorace,
ik denk het type "challenge"
http://www.prorace.be/
deze heeft mij iets in de 30€ gekost bij Van Eyck en ik heb er niets op aan te merken, perfect voor mij.
Er zijn ook 5 paar glazen bij.
Vroeger ook een oakley gehad en het verschil daarmee is dat als je eens goed op u mulle gaat ge 180€ kwijt bent ipv 30€.
en idd, krassen komen er zowieso op (bij mij toch) dus na een jaar of 2 koop je toch een nieuwe.
PallaS
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 06:34
Rijdt met: 2wielen+kader

Bericht door PallaS »

Ik heb vandaag in Asse men Specialized brilleken gaan halen... 129 eurokes..
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Ik heb die BBB winner, zelfde model als die van QSI, maar dan niet in de team-editie, dat scheelde ook weer een paar euro's, geloof dat ik iets van een 45€ betaald heb.
Gebruikersavatar
Xa4
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 mei 2007 00:06

Bericht door Xa4 »

Die van BBB interesseert mij wel.
Heeft Specialized ook goedkopere modellen? Hun producten kennende vermoed ik van niet? :p
Gebruikersavatar
Steven®
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
Rijdt met: Custom Orbea
Contacteer:

Re: Oakley M-frame: prijsadvies

Bericht door Steven® »

Xa4 schreef:Ik heb de kans om een Oakley M-frame van 2 jaar oud met 1 lens (sweep black) van iemand over te kopen. De oorspronkelijke prijs bedroeg 170 euro en staat nu te koop voor 85 euro.
Hoewel alles in zeer goede staat is vind ik dit toch nogal duur (vooral omdat de bril al 2-3 jaar oud is en de persoon een nogal actief amateurcoureur is). Heeft iemand onlangs een soortgelijk product gekocht? Vinden jullie dit een faire prijs? (ikzelf dacht aan max 65 euro) Kennen jullie betere alternatieven?

Bedankt.
Dit is ook relatief duur. Zeker als het de gewone standaard zwarte lens is. Veel mensen laten zich vangen met Oakley prijzen van €170 zoals jij aanhaalt. Een standaard M-Frame met gewone lens kost echter maar ongeveer €120. En ik veronderstel dat het hier om zo eentje gaat. Het zijn de duurdere en speciale lenzen die sommige versies zo duur maken. En dan ga je wel naar prijzen van om en bij de €200.

Ik zelf heb een zulke nieuwe M-Frame gekocht bij Walstock.nl voor nog geen €100, er is daar altijd 25% korting op Oakley. het zijn trouwens super brillen, nooit een bril gehad die beter zat dan een M-Frame.
Plaats reactie