wassen kledij

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Meestal ga ik zowel op zaterdag als op zondag biken, waarvoor ik twee tenues gebruik. Zaterdagse tenue blijft gewoon liggen tot zondag; waarna ik beide tenues samen in wasmachine steek.
Na een modderige wintertocht, spoel ik wel altijd mijn broek en trui eerst effen uit in een emmer water, voordat ze de wasmachine ingaan.
Toen ik nog vloeibare zeep gebruikte om mijn tenuekes te wassen, viel het ook wel eens voor dat deze of niet echt proper waren of noch een minder frisse geur hadden na een wasbeurt.
Thans gebruik ik terug de klassieke waspoeder en is alles weer tip top.
Meestal volstaat kort programma (ca. 30 min op 30 °) zonder voorwas. Bij vuilere kledij gebruik ik voorwas + kort programma (op 40 °).
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Ik stop men fiets kleding altijd in een inweek middel welke na enige tijd van inweken daarna de wasmachien ingaat.
Met men regenjas gebruik ik volgende medhode; als die bevuild is droog ik die gewoon en kuis die achteraf gewoon af. Proper is die wel niet maar ik was die niet zo heel graag, anders is het niet meer nodig mijn trui in te weken daar die dan die beurt al heeft gehad tijdens mijne tocht.
beter is het hier 2x te denken voor men me antw. want t is weer ne moeilijke wat ik situeer. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Bij ons gaan de fietskleren de wasmachien in op een kort programma, eventueel met de toets "extra water" ingedrukt. Nu ja, als ik mijn vrouw mag geloven natuurlijk...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Ik heb ook het probleem dat er steeds moddervlekken op witte kledij achterblijven. Nochtans gaat alles meteen in een emmer water bij thuiskomst en wordt alles meteen al met de hand gespoeld vooraleer ze de wasmachine in gaat op 40°C. Gebruik nu sinds gisteren Dreft kleurenwas, maar de reeds aanwezige vlekken zijn er nogsteeds :oops: Droogkuis?
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

ik spoel ze eerst uit. Ik weet maar al te goed wat je bedoeld met witte of gele kleuren. Ik draag ook de tenue van mtb.be of m'n koebella trui en daarin zit veel wit en geel. Ik spoel ze dus eerst uit en op de witte of gele stukken doe ik afwasproduct van Per of Dreft. Door het wrijven gaan die plekken er zo uit.

Das heel simpel he... Dit vraagt wel wat werk maar je zal dan terug o zo mooi zijn......
Gebruikersavatar
Daan18
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 19:42
Rijdt met: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Re: wassen kledij

Bericht door Daan18 »

Paramedic schreef:iemand tips hiervoor? :wink:
Ja geen wit kopen... 8)
jit
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 17:40
Rijdt met: Cannondale F1000SL

Bericht door jit »

hey
ik heb een gore windstopper waarmee kan ik die het best wassen?
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

mijne northwave windtex is er ook enen die last heeft van vuil op de witte stukken... Ne keer inwrijven met Vanish en da is het ook echt wel vanished na een was draaien...
Is weer een beetje werk, maar het resultaat mag gezien zijn! :wink:
Plaats reactie