Fietsbril voor brildragers

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Fietsbril voor brildragers

Bericht door rho »

Momenteel gebruik ik nog gewoon mijn dagelijkse bril tijdens het MTBen, maar ik denk dat een bril specifiek voor het sporten toch voordelen kan hebben.
(iets beter aerodynamisch gevormd, waarschijnlijk beter beschermend bij een val, opspattend vuil?, ... )
Ik rij eerder trails dan dat ik langere XC ritten doe (doe ik eigenlijk nooit).
Welke bril zouden jullie aanraden? Ik zou dus liefst eentje hebben waarbij de glazen van de eigenlijke bril op sterke kunnen gemaakt worden en niet zo eentje waar je glazen op sterkte in een klein montuurtje steekt achter je fietsbril glazen.
Budget ... geen idee. Dat hangt er een beetje van af wat jullie aanraden en welke kwaliteit ik mag verwachten voor welke prijs. Het hoeft dus zeker niet zo goedkoop mogelijk te zijn.

Een gerelateerde vraag, gewoon uit interesse: Als je goggles zou gebruiken, kan je dan gewoon je bril op houden? Passen die dingen over een doorsnee bril? (nee, ik ga nooit skiën en heb geen cross motor :P )
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door kenny »

Ik raad u aan om effectief voor een bril op sterkte te gaan en niet voor een bril met een clip. Ikzelf heb een oakley op sterkte met verkleurende glazen. Maar deze kwam wel op €650.
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door rho »

kenny schreef: do 03 nov 2022 23:11 Ik raad u aan om effectief voor een bril op sterkte te gaan en niet voor een bril met een clip. Ikzelf heb een oakley op sterkte met verkleurende glazen. Maar deze kwam wel op €650.
Da's al een redelijk budget voor een sportbril.
Ik zal eens in het gamma van Oakley gaan kijken wat ze te bieden hebben.

En hoe heb je dat dan juist aangepakt? Je hebt een Oakley montuur gekocht en dan bij een opticien de glazen laten maken?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door kenny »

rho schreef: vr 04 nov 2022 10:20
kenny schreef: do 03 nov 2022 23:11 Ik raad u aan om effectief voor een bril op sterkte te gaan en niet voor een bril met een clip. Ikzelf heb een oakley op sterkte met verkleurende glazen. Maar deze kwam wel op €650.
Da's al een redelijk budget voor een sportbril.
Ik zal eens in het gamma van Oakley gaan kijken wat ze te bieden hebben.

En hoe heb je dat dan juist aangepakt? Je hebt een Oakley montuur gekocht en dan bij een opticien de glazen laten maken?
Gewoon naar de opticien geweest en gekeken wat ze in hun aanbod hadden van sportbrillen. In mijn geval Brilart in Torhout die hier in de streek gekend is voor hun aanbod sportbrillen op sterkte.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door Boebbel »

Je kan wel wat halen uit de vorige topic.
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door rho »

kenny schreef: vr 04 nov 2022 12:13
rho schreef: vr 04 nov 2022 10:20
kenny schreef: do 03 nov 2022 23:11 Ik raad u aan om effectief voor een bril op sterkte te gaan en niet voor een bril met een clip. Ikzelf heb een oakley op sterkte met verkleurende glazen. Maar deze kwam wel op €650.
Da's al een redelijk budget voor een sportbril.
Ik zal eens in het gamma van Oakley gaan kijken wat ze te bieden hebben.

En hoe heb je dat dan juist aangepakt? Je hebt een Oakley montuur gekocht en dan bij een opticien de glazen laten maken?
Gewoon naar de opticien geweest en gekeken wat ze in hun aanbod hadden van sportbrillen. In mijn geval Brilart in Torhout die hier in de streek gekend is voor hun aanbod sportbrillen op sterkte.
Dat ga ik ook eens doen. Want online de juiste brilglazen bestellen is niet zo gemakkelijk heb ik gemerkt. (of ik ben niet ver genoeg in het bestelprocess door gegaan?)
Boebbel schreef: vr 04 nov 2022 14:44 Je kan wel wat halen uit de vorige topic.
Thanks, ga ik eens lezen.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door Joverowa »

Is het vooral voor kortbij? Dus je GPS lezen enzo?
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Fietsbril voor brildragers

Bericht door rho »

Nee, vooral voor ver zicht.
Plaats reactie