Recente ervaringen met Doltcini?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Recente ervaringen met Doltcini?

Bericht door Frenksel »

Goede morgen Belgische wielervrienden.

Doltcini is in Belgie veel gebruikt als teamkleding. In Nederland nog amper iets.
Nu zijn ze zich aan het introduceren in NL, en zijn we in gesprek.
Er zijn nog geen recenties te vinden.
Wel enkele gesponsorde ploegen, waar je dus geen neutrale mening krijgt.

Prijzen zijn vergeleken met andere erg scherp, en ook erg snelle levering (zeggen ze).
De kwaliteit lijkt als het nieuw is best oke. De broeken lijken qua stof wat dunner dan de concurrentie, en de zeem is onbekend.

Ik ben benieuwd naar jullie (vooral actuele) ervaringen met dit merk. Al ben ik er ook bewust van dat het valt of staat met de relatie met de vertegenwoordiger die je hebt.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Recente ervaringen met Doltcini?

Bericht door madskatingcow »

Belangrijk om vragen :
  • minimale afnamehoeveelheid per artikel?
    • een zelfde artikel maar in een andere kleur, telt dit mee?
  • ontwerpkost, en wat deze juist inhoud
  • minimaal bestelbedrag
  • garantie
    • hoelang?
    • waar hersteld?
    • veel voorkomende defecten zijn losse naden aan zemen, gescheurde mouw, etc
  • levertermijnen
  • staffelkorting
  • hoelang worden dezelfde prijzen aangehouden
Destijds bij NoDrugs (ondertussen failliet en opgegaan in Decca) elke keer andere prijzen, na 1 jaar werden defecte ritsen niet meer hersteld, herstellingen gebeurden in Polen (kledij werd gemaakt door Vitesse, ook in Belgë actief), telkens was het wachten tot ze voldoende items hadden om ter reparatie op te sturen. Minimaal bestelbedrag was €500, minimale afnamehoevelheid per artikel en kleur 5 stuks. De verkoper (nu verkoper voor Vitesse in België) bleef hierover destijds altijd op de vlakte. Als kleinere club is dit zeer moeilijk werkbaar. De NoDrugs zemen waren wel onze beste tot op heden, beter dan Assos etc.

Bij Bioracer hebben we veel flexibelere voorwaarden, op dat vlak was het een verademing om over te stappen.
De Bioracer designers zijn een ramp om mee te werken, veel meer dan omzetters van een aangeleverd design zou ik ze niet noemen en dan nog moet je met een vergrootglas het ontwerp inspecteren. Je vraagt om één ding aan te passen en plots is er elders wat verschoven / weggevallen.
Vraag ook steeds een proefdruk om onaangename verrassingen te voorkomen, want eenmaal gedrukt en geleverd begint de discussie.
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Re: Recente ervaringen met Doltcini?

Bericht door Frenksel »

Bioracer hadden we nu. Was ooit goed maar die ze lijken echt uit hun voegen gegroeid. Om de arrogantie maar achterwege te laten.

Ook daar verkeerde leveringen, slechte stiksels, slechte moeizame oplossingen, slechte communicatie, levertijden bij lange na nog nooit gehaald, niet meedenkend enz enz
We hebben een club met 200+ leden en mede daarom constant veel gedoe voor vrijwilligers.

Nooit geen excuses, Het ligt allemaal niet aan hun maar aan ons.
Van andere verenigingen horen we dezelfde verhalen.

Dolticini wil voet op Nederlandse bodem. Daarom voor ons zeer interessant…
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Recente ervaringen met Doltcini?

Bericht door madskatingcow »

Ik heb het telefoonnumer van hun vertegenwoordiger, stel bovenstaande vragen even? Altijd interessant :wink:
Frenksel
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2016 12:03

Re: Recente ervaringen met Doltcini?

Bericht door Frenksel »

madskatingcow schreef: wo 06 apr 2022 17:13 Ik heb het telefoonnumer van hun :wink: vertegenwoordiger, stel bovenstaande vragen even? Altijd interessant
Die heb ik ook. Dank je! Aardige vent, zeer behulpzaam en niet dwingend. Doet echt zn best dus daar ligt het niet aan.
Omdat we voor zo veel mensen beslissen is het altijd goed te polsen of er ergens ervaringen zijn betreft de kwaliteit.
Dat is het enige wat je niet aan hem hoeft te vragen voor een neutraal antwoord :wink:
Plaats reactie