Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door i-Mac »

Jumping Jack schreef: zo 23 jan 2022 21:01 Ik heb northwave Arctic Gtx’en, een van de beste fiets-aankopen die ik ooit gedaan heb :-D . Vroeger zat ik ook te klooien met overschoenen…
Ik heb deze ook, maar koude voeten blijven (of beter, bleven) mijn deel. Ik draag nu 2 paar fijne sokken (zijden en merino). In de schoen een wollen zooltje. Voor ik vertrek plaats ik de schoenen op de verwarming, of blaas ik met de haardroger wat warme lucht in. Dan gaat er nog een overschoen over. En dan kan ik probleemloos 3 tot 4 uur fietsen zonder koude voeten te krijgen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door chrisper »

ook op letten dat de schoenen niet spannen.
dus rekening houden met de eventueel dikke kousen die je zal dragen.
door te krappe, of te strak aangespannen schoenen knijp je de bloeddoorvoer van je voeten dicht en krijg je ook koude voeten
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Joverowa »

Zoals ik heb gelezen zouden deze schoenen tot -10 gaan en boven 0 graden snel te warm zijn. En jij hebt er nog koude voeten in??
i-Mac schreef: ma 24 jan 2022 08:23
Jumping Jack schreef: zo 23 jan 2022 21:01 Ik heb northwave Arctic Gtx’en, een van de beste fiets-aankopen die ik ooit gedaan heb :-D . Vroeger zat ik ook te klooien met overschoenen…
Ik heb deze ook, maar koude voeten blijven (of beter, bleven) mijn deel. Ik draag nu 2 paar fijne sokken (zijden en merino). In de schoen een wollen zooltje. Voor ik vertrek plaats ik de schoenen op de verwarming, of blaas ik met de haardroger wat warme lucht in. Dan gaat er nog een overschoen over. En dan kan ik probleemloos 3 tot 4 uur fietsen zonder koude voeten te krijgen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door i-Mac »

Joverowa schreef: wo 02 feb 2022 18:26 Zoals ik heb gelezen zouden deze schoenen tot -10 gaan en boven 0 graden snel te warm zijn. En jij hebt er nog koude voeten in??
Zoiets scheelt van persoon tot persoon. Maar zoals ik al eerder beschreef, met 2 paar dunne sokken en overschoenen en een (Gripgrab) overschoen lukt het momenteel wel. Ik heb sinds kort een paar gewone (lees = lage) winterschoenen (Northwave Magma Rock), en daar kan ik ook 2 paar dunne sokken in aantrekken. En daarboven gaan de Spatzwear Gravlr overschoenen. En daar heb ik het heel erg warm mee. Maar die overschoenen kosten een aardige duit. En ik zou ze niet gebruiken om met de MTB op pad te gaan. Het risico op beschadiging is immers te groot.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Joverowa »

Hoe zit de maatname van Shimano eigenlijk?

Als je in een gewone schoen een 45 hebt, komt dit dan overeen met de schoenen van Shimano?
SIDI schoenen vallen bvb kleiner uit
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Dickie »

Joverowa schreef: zo 25 sep 2022 16:56 Hoe zit de maatname van Shimano eigenlijk?

Als je in een gewone schoen een 45 hebt, komt dit dan overeen met de schoenen van Shimano?
SIDI schoenen vallen bvb kleiner uit
Ik heb een paar North Wave schoenen in 44, met Shimano had ik wel 45 vandoen. 44 was te klein voor me.
Nu ook net een paar Mavics in 44 2/3, die zitten weer wat aan de ruime kant, maar ga ze dan ook gebruiken met dikkere kousen in tussenseizoen.
Plaats reactie