Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door profi »

Heeft er iemand ervaring met deze winterschoenen :-k
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door chrisper »

ik heb de mw7 en heel tevreden over.
goed waterdicht, heel makkelijk te reinigen, lekker warm maar toch geen zweetvoeten.
het is nu de 2de winter dat ik ze gebruik, en ben blij dat hierin heb geinvesteerd.
niet heel goedkoop, maar zeker zijn geld waard als je t mij vraagt.
vroeger steeds gesukkel met overschoenen, dikke kousen, .... maar niks dat echt goed was.

met de mw5 heb ik geen ervaring
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Joverowa »

Het is juist dat "te warm" waar ik bang voor ben om een waterdichte schoen te kopen.
Ik ben de overschoenen ook kotsbeu. Vorig jaar reed ik in Spa een rit waar ik veel moest stappen (GPX pakte niet berijdbare wandelwegeltjes) en het was een nieuw paar overschoenen. Na de rit konden ze al de vuilbak in.
Ondertussen rij ik met een clubje ook elke week de winter door en zit telkens te twijfelen van "doe ik mijn regenoverschoenen aan of mijn neoprene?" En als we dan door modder afstappen, dan heb ik toch nog natte voeten langs de plaatjes beneden....
Maar de prijs en het gedacht dat ik TE warme voeten ga hebben is een drempel die ik niet kan nemen om over te gaan tot een aankoop van waterdichte (winter) schoenen
chrisper schreef: zo 16 jan 2022 18:55 ik heb de mw7 en heel tevreden over.
goed waterdicht, heel makkelijk te reinigen, lekker warm maar toch geen zweetvoeten.
het is nu de 2de winter dat ik ze gebruik, en ben blij dat hierin heb geinvesteerd.
niet heel goedkoop, maar zeker zijn geld waard als je t mij vraagt.
vroeger steeds gesukkel met overschoenen, dikke kousen, .... maar niks dat echt goed was.

met de mw5 heb ik geen ervaring
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door profi »

De reden is dat ik sinds men longembolie 2 jaar geleden bloedverdunners moet nemen met het gevolg dat ik nu met pijnlijke wintertenen zit #-o Men voeten mogen best wat warm hebben alsook de rest van men lichaam . De combinatie geen zon , koude en vochtig / nat weer is nog slechter voor mij. Men lichaam begint dan af te koelen ( zweet blijft hangen ) met wintertenen als gevolg :oops:
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Boebbel »

Voor winterschoenen of niet, moet je niet twijfelen maar doen! Overschoenen zijn m.i. helemaal niet geschikt voor winterse MTB tripjes; één keer afstappen in modder - al is het niet je eigen schuld - en de winterschoenen zijn al afbetaald.

Qua modellen op zich geen ervaring met deze, ik heb nog de MW80. Op zich ook niet te klagen van, misschien konden ze iets hoger zijn voor een beter waterdichtheid tot boven de enkel...

Neem ze zeker groot genoeg, de mijne zijn 2-3 maten te groot en laten genoeg plaats voor merino en/of sealskinz sokken.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door i-Mac »

Naats Shimano kijk je best ook eens naar Northwave. Die hebben ook zeer goede winterschoenen. maar ze zijn prijzig. Ik heb een paar voor de MTB/Gravel, maar ook een paar voor de koersfiets. En daar ben ik zeer tevreden over. Bij regen gebruik ik ook een gaiter om te voorkomen dat er water van je been in de schoen komt.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door PeterG »

i-Mac schreef: wo 19 jan 2022 20:28 Naats Shimano kijk je best ook eens naar Northwave. Die hebben ook zeer goede winterschoenen. maar ze zijn prijzig. Ik heb een paar voor de MTB/Gravel, maar ook een paar voor de koersfiets. En daar ben ik zeer tevreden over. Bij regen gebruik ik ook een gaiter om te voorkomen dat er water van je been in de schoen komt.
Welke heb je? Bovenkant schoen komt tijdens fietsen altijd bloot dus bij regen loopt het er vlotjes in… haak de broek altijd aan de boa sluiting vast maar zo’n gaiter lijkt me betere oplossing :-D
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door i-Mac »

Gripgrab
Niet op je sok dragen, maar op je bovenbeen. Dan over de neopreen van de winterschoenen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Dickie »

Ik heb de MW5. Qua warmte vind ik ze vergelijkbaar met combi gewone schoen+neopreen overschoen, iig geen last van te warme voeten.
Laatste keer in regenachtige omstandigheden en zeer natte ondergrond (meer plassen dan tijdens de memorabele tt van Axel stonden ze toch vol water, ondanks de Vaude gaiters. Vermoedelijk sijpelt het water uiteindelijk toch door het neopreen bovendeel.
Voor een eventuele opvolger zou ik een model kiezen dat hoger komt boven de enkel en in hetzelfde materiaal als de schoen. Denk aan Bontrager(?)
Het is een pita om de MW5 weer geurloos droog te krijgen omdat ze bovenaan een smalle neopreen 'sok' hebben, en ja ik spoel eerst uit met sop, en gebruik dan hopen gazettenpapier om ze droog te trekken.

Mijn vroegere Gaerne winterschoenen tapete ik dicht, dan kwam er niks in :wink: , bij de MW5 zou tape de stiksels aan de neopreen enkelsluiting beschadigen.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Winterschoen Shimano MW5 vs MW7

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb northwave Arctic Gtx’en, een van de beste fiets-aankopen die ik ooit gedaan heb :-D . Vroeger zat ik ook te klooien met overschoenen…
Plaats reactie