Fietsbril

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Fietsbril

Bericht door Joverowa »

Wat is het probleem met je zicht? Kortbij? Toen ik 2 jaar geleden moest beginnen brillen was ik ook op zoek naar een goede oplossing voor de bril van zowel de racefiets als de MTB.
En toen vertelde iemand mij over plaklenzen. Ik kocht de deze
https://www.farmaline.be/pharmacie/chercher/hydrotac/

Dat was echt een superoplossing!! Een kleine druppel water is nodig om ze op je bril te plakken en dat zitten ze ook wel echt vast!! Je merkt helemaal niet dat deze lens op je bril plakt.
Kijk je naar je GPS (dus naar beneden) dan kan je alles perfect lezen. Kijk je gewoon voor je, dan kijk je over die lenzen heen.

Mijn probleem is dus vooral lezen/kortbij. Wie weet heb jij nu wel een ander probleem, maar voor mensen die enkel moeite hebben met lezen zouden niet mogen twijfelen en deze lenzen bestellen.
Jumping Jack schreef: ma 20 sep 2021 09:15
Boebbel schreef: zo 19 sep 2021 17:15 Ik ben wel een fan van fotochroom, echt aangenaam hoe de tint veranderd naar gelang het nodig is.

Begonnen met een Decathlon modelleke, overgeschakeld naar een coolere van Ali en nu een "sport" bril van Julbo van bij mijn optieker op sterkte ook met verkleurende glazen.

En ja, het verandert niet onmiddelijk, maar het verandert wél itt eender welke andere bril. Dus even na het in- of uitrijden van het bos of een wolk voor de zon en de tint past zich aan. Afhankelijk van de keuze kan dit naar 0 gaan = volledige doorzichtig of 1.

Langs de andere kant werkt een contrasterende lens zoals de Prizm trail effectief wel, zo wist mijn optieker ook te bevestigen. Daar heb je misschien wel wat minder zonnewering, maar misschien dat iemand anders daar wel ervaring mee heeft?
Beetje betaalbaar zo op sterkte? Ik rij nu vaak met lenzen en een gewone photocrome fietsbril, maar ik heb dan vaak wat last van mij sn ogen. Een bril met zo'n inzetstukje met optische glazen is ook nog een optie...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Fietsbril

Bericht door kenny »

Joverowa schreef: di 21 sep 2021 10:17 10 jaar.. Amaai! Zo lang hou ik het niet uit met een bril. Dan is die ofwel al 5 keer kapot ofwel 3 keer verloren :oops: :-)
kenny schreef: zo 19 sep 2021 17:34
Joverowa schreef: zo 19 sep 2021 13:48 Ik vraag me steeds af waarom de mensen voor die (zeer) dure brillen gaan. Ik heb er eentje van bij Ali (was aan het twijfelen voor eentje van Decathlon) en die doet goed zijn werk!!
Als je eens zo'n dure bril hebt gehad weet je het wel. Mijn Oakley is intussen bijna 10 jaar oud en doet het nog perfect. Die glazen verkleuren zo snel en extreem dat het géén gelijke heeft.
Mijn bril is op sterkte, ik heb die gewoonweg nodig. Die verliezen is geen optie.
Plaats reactie