Welke reparatiestandaard?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door RigolleM »

Waarom de fiets in evenwicht? Mijn fietsen hangen allemaal aan de zadelpen en komen niet tot op de grond, en de werkstaander blijft gewoon staan.
De meeste prof ploegen gebruiken de laatste als werkstaander, ik heb daar de voorloper van: de PRS 15.
Mijn LBS hangt ook steeds de fietsen aan de zadelpen ;-)

Afbeelding
Capitol
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006 22:02
Rijdt met: Scott Spark 700 RC

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door Capitol »

Merci voor de feedback en de foto RigolleM. Dan kan ik eigenlijk verder met mijn huidige standaard. Volgende keer nog eens proberen aan de zadelpen.
Tyrael
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 feb 2014 10:15

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door Tyrael »

Gisteren bij Fashion For Cycling in Aalter een T3350 gekocht. Ben benieuwd, morgen ga ik hem er eens op zetten :wink:
Gebruikersavatar
gregvdh
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 19:57
Rijdt met: Scott Scale 60

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door gregvdh »

Net Trivio Expert gekocht en gebruikt.

Prima werkstandaard.
Stabiel, stevig en je kan aan de zadelpen klemmen.

Meer dan voldoende vind ik om aan de fiets te werken. En ben een volledige doe het zelver.

Kost maar 73€ nieuw.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door Prospeer »

dobbel schreef:Bevalt de Tacx Cycle Motion Stand T3075 in praktijk?
En is hij ook stabiel genoeg voor het zwaardere werk (vb: pedalen wisselen ofzo)?
mvg
Sorry, beetje late reactie maar zie je vraag nu pas. Ik heb 'm nu dus al meer dan een jaar in gebruik en bevalt me prima. Is erg stabiel en ook geschikt voor het wat zwaardere werk. Pedalen vervangen met die stand lukte niet, maar dat lag meer aan de kracht en behendigheid van de 'mekanieker' dan aan de bouwkwaliteit van de werkstand :wink: :oops:

Het leuke is dat er een houdertje op de stand zit, zodat je de noodzakelijke tools bij de hand hebt en kleine prullen die je van de fiets hebt gehaald er op kwijt kan. In de praktijk blijkt dit meestal wel te klein voor al hetgeen ik er op kwijt wil. :P
Telkens het wiel er uit halen is ook niet ideaal - zeker omdat vork van MTB en racefiets ook op een andere afstand staan en je dit ook ff moet aanpassen op de werkstand. Dit is maar 1 min werk, maar in de praktijk soms frustrerend.
Capitol
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006 22:02
Rijdt met: Scott Spark 700 RC

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door Capitol »

Zien jullie voor- of nadelen voor 1 van deze 2?
http://www.superb-tools.be/site/index.p ... etail=1912" onclick="window.open(this.href);return false; (te vinden voor 117 EUR)
https://www.tacx.com/nl/products/tools/spider-prof" onclick="window.open(this.href);return false; (te vinden voor 150 EUR)
walterbozuwa
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 01 mei 2016 22:05
Rijdt met: specialized stunt jumper, cannondale super v sl, ben nog opzoek naar een nieuwe

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door walterbozuwa »

ik twijfel enorm tussen deze :-?


t 3075 van tracx

xtreme s 1300 of 300 van rose


het is voor een fullsuspension atb (cannondale)en specialized om zelf de nodige onderhout te verrichten

groet
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door Dickie »

Ik heb ook zo'n staandertje.
Nadeel van die klemmen is dat, eens je wat geweld moet zetten (bvb bb loskrijgen) de fiets niet stabiel genoeg bevestigd is, fiets draait weg, of staander buigt mee.
Krassen op de zadelpen, afschampen van de adapter/sleutel kan het resultaat zijn.

Ik heb een plaatske gevonden en daar 2 gaten in het plafond geboord, stalen kabel en met rubber beklede haken om de fiets aan op te hangen. Indien werkloos haak ik ze ineen, dan zijn ze uit de weg.
Als 't nodig is kan ik samen met de fiets aan die haken hangen :-D .

De staander gebruik ik enkel nog om de bike te wassen, of om er een vork of dropper in vast te klemmen voor oliewissel/onderhoud.

@walterbozuwa: onderhout kan anders geïnterpreteerd worden :lol:
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door rubenv »

Gebruikte vroeger altijd haken aant plafond.Daarna een staander in itek gekocht om mijn fiets te wassen en als ik een vork of fiets wou monteren. Maar de fiets zakte altijd met de voorkant naar beneden en was met snelspanner. Dus eerst open draaien, zadelpen ertussen. Dicht draaien en dan vastklemmen. Een tijd geleden een staander van parktool gekocht. Wat een zaligheid. Je hangt de fiest zoals je wilt en beweegt niks meer. Geen krassen op frame of zadelpen. De haken aan het plafond heb ik niet meer gebruikt. Kost wel wat, maar als je goed zoekt vind je miss wel ergens 1 aan een goede prijs of een goede 2dehands.

https://www.bol.com/nl/p/park-tool-pcs- ... 0020915895" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke reparatiestandaard?

Bericht door aresius »

amai, die link van Bol is wel superduur.

Vorig jaar heb ik de Parktool PCS 10 gekocht bij bike-components voor ongeveer 150 euro.
Oke, nog steeds redelijk wat geld, maar een geweldige bikestaander die waarschijnlijk de rest van m'n leven meegaat.
Plaats reactie